fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/09/מירית-הררי-גדול.jpg

מירית הררי: “אני סובלת מדימום משמעותי ועל הדרך התפתחו גם חום וקושי בנשימה”

כמעט שנתיים נאבקת מירית הררי, אשתו של דידי הררי, בסרטן הלבלב ששלח גרורות גם לכבד. בסוף השבוע מצבה הידרדר, היא שוב אושפזה, וכהרגלה שיתפה בתחושותיה

1מירית הררי

מירית הררי בבית החולים “איכילוב”: “התסכול שולט, הדמעות בורחות ואיך? איך אקום מחדש? מאיפה יבוא הכוח?

כמעט שנתיים נאבקת מירית הררי, אשתו של דידי הררי, בסרטן הלבלב ששלח גרורות גם לכבד. לאורך כל מחלתה היא משתפת אותנו בפוסטים מרגשים על הרגעים הקשים ועל הרגעים המרגשים, על הכאבים הבלתי נסבלים ועל החום והתמיכה שהיא מקבלת בלי סוף, על החיים ועל המוות. הררי מודעת לעובדה שבכך היא מעניקה תמיכה מעוררת השראה גם לחולים אחרים.

אחרי שזכתה לכמה ימים של חסד וחיתנה לאחרונה את בתה אבישג, חלה הידרדרות במצבה של מירית ובסוף השבוע האחרון אושפזה ב”איכילוב”. וכך שיתפה את עוקביה הרבים: “אחת וחצי בלילה. קומה 7. מחלקה כירורגית איכילוב. “אני פה מיום א’, הולכת וחוזרת.

“זה התחיל בחולשה קלילה אבל מכיוון שתכננתי להעביר את השבוע בצפון, לשבת עם חכה על המים במשך שעות, לתפוס מושטים, לנקות ולאכול – אמרתי שלא כדאי לקחת צ׳אנס, אהיה רצינית, אבדוק שזאת סתם חולשה ואסע בצהריים עם אבישגי וגל, שאר המשפחה יצטרפו טיפין-טיפין במהלך השבוע וסופו.

“החולשה התגלתה כהמוגלובין 6.5 – משמע יש דימום, רצו לאשפז. הייתי כל כך מאוכזבת שהסתלקתי הביתה. אמרתי לעצמי שהנחמה משינוי התוכניות יותר קלה בבית על הספה מאשר באיכילוב במחלקה. קיבלתי שתי מנות דם והברזתי הביתה. אמרתי שאחזור מחר. הפרופסור אמר מסוכן, אבל זה היה חזק ממני וכמו ילדה בת שנתיים מאוכזבת רציתי הביתה.

“בבוקר חזרתי ושוב, ההמוגלובין אחרי שתי מנות דם עומד על 6.7 משמע – דימום פעיל ומאוד משמעותי. הפעם נשארים ואין אופציה אחרת. מתפתחים על הדרך גם חום וקושי בנשימה. שוב שתי מנות דם ומתחברת לחמצן. אין כנרת, אין דגים, אין תוכניות ויפתח החבר שלי מהחתירה נפטר מסרטן. קבענו כבר כמה פעמים להיפגש אבל תוכניות לחוד והמציאות לא מפסיקה לצחוק לנו בפרצוף.

“התסכול שולט, הדמעות בורחות ואיך? איך אקום מחדש? מאיפה יבוא הכוח? מאיה, אבישג ונועה סביבי כל הזמן. נילי אחותי עוזבת הכל והיא על הקו.

“יאיר מתכנן שבשבת בלילה ניסע לכותל. אני אומרת כן ובלב בפנים צוחקת ‘כמה דברים עוד ישתנו עד שבת’. לתכנן לא מזיק, בתנאי שאנחנו מבינים שהכל נזיל, הכל ניתן לשינוי. אז יש משפט כזה מצחיק No news, good news. תאמינו למשפט הזה, תיהנו מהשיגרה, תכבדו אותה, תאהבו אותה, שימו לב למילים שבשיגרה, יש להן כוח.

“מחר CT. אחר כך יחליטו מה עושים ואיך ממשיכים איתי. יום נפלא לכולם”.

;