fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/09/פרופ-רוני-גמזו-גדול.jpg

פרופ’ רוני גמזו: “ללא שינוי ניכר בהיקפי התחלואה בערים האדומות – לא נוכל להימנע מסגר מלא”

את הדברים אמר בביקורו אתמול בביתר עילית, לאחר שאובחנו בארץ 3,074 חולים מאומתים!

פרופ רוני גמזו

פרופ’ רוני גמזו: “הסירוב העקבי לשיתוף פעולה מצד חלק מהערים האדומות עלול לגרור התפרצות תחלואה קשה ביותר”. צילום: דוברות משרד הבריאות

מנהל מגן ישראל, פרופ׳ רוני גמזו, ביקר אתמול בעיר האדומה ביתר עילית וקרא לשיתוף פעולה ציבורי עם ההנחיות החדשות: “אנחנו עומדים כעת על 14% בדיקות חיוביות בעיר והאחריות למצב נמצאת מעתה בידיים שלכם. אנחנו זקוקים להתגייסות מלאה של העירייה והעומד בראשה ואני בטוח שהתושבים יצייתו לכל הוראה והנחיה. חזרה מהירה לשגרה תלויה אך ורק בכם – הקפדה יתרה על ההנחיות תשמור עליכם ועל משפחותיכם”.

ממונה הקורונה ביקר בחריפות את האכיפה הרופפת בעיר. לדבריו, “לצערנו, אנחנו עדים להפרה שיטתית של ההנחיות. מדי ערב מתקיימים בעיר אירועים שמפרים את כלל הנהלים וגם אתמול, בניגוד להנחייתנו, נפתחו מוסדות החינוך בעיר. אני מבין את מורכבות המצב, אך קובע כעת באופן חד משמעי – ללא הגברת האכיפה ועידוד בדיקות, נדרש לקבל החלטות מורכבות שעלולות להסתכם גם בסגר מלא״.

“הסירוב העקבי לשיתוף פעולה מצד חלק מהערים האדומות עלול לגרור התפרצות תחלואה קשה ביותר. כיום 28% מהתחלואה הכללית היא בחברה הערבית כשהחברה החרדית מהווה 22% מסך התחלואה בישראל. עלייה משמעותית בהיקפי התחלואה תדרוש מאיתנו לנקוט בצעדים חריפים גם ברמה הארצית. ללא מגמת שינוי ניכרת עד לתאריך שהוגדר, ה-10.9, נידרש לגבש הנחיות חדשות ורחבות יותר, שיפגעו בצורה משמעותית בשיגרת החיים גם מחוץ לערים האדומות״.

ביתר עילית הוא יישוב אדום שחווה התפרצות, כשמזה כשבועיים קיים בו גידול במקרים החדשים ובעיקר בבדיקות החיוביות שמצביע על מקרים חבויים והיעדר גילוי חולים. ההתפרצות קרוב לוודאי קשורה לפתיחת שנת הלימודים ב-א’ באלול והשינויים בהתקהלויות בתקופת בין הזמנים.

פרופ’ גמזו תיאר את הקושי בבתי החולים ואת הכמות היומית של 13 נפטרים ביום: “הדרך לטפל בכך היא באמצעות בדיקות רבות וניהול נכון, וזה מה שבוצע עד כה. בהתפרצות הנוכחית חייבים לשמור על התושבים ביישוב, על ידי הגבלת יציאה וכניסה, וסגירת מערכת החינוך והישיבות. ההודעה של הרב קנייבסקי מסכנת את הציבור החרדי בהמשך ההידבקות”.

ואם לא די בכך, הבוקר פרסמו חוקרי האוניברסיטה העברית ובית החולים הדסה דו”ח חמור, שבו הם מזהירים כי תוך שבועיים יהיו בישראל 600 חולים קשים, מצב שמערכת הבריאות לא תוכל לעמוד בו.

;