fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/01/איכילוב-גדול.jpg

מערכת רובוטית חדשנית תשנה את הטיפול בילדים ובמבוגרים הסובלים משברים ועיוותים ברגליים

המערכת, שפותחה בשיתוף רופאים מבית החולים איכילוב, תקל מאוד על המטופל ועל בני משפחתו. מדובר במקבע חיצוני לגפיים שעד כה הופעל רק בצורה ידנית וכעת מופעל על ידי מערכת רובוטית אוטומטית

1דר גיגי, לירון דהן המטופלת הראשונה בעולם שטופלה בהצלחה עם הטכנולוגיה החדשה ודר שגב1

דר’ רועי גיגי, לירון דהן – המטופלת הראשונה בעולם שטופלה בהצלחה עם הטכנולוגיה החדשה -ודר’ איתן שגב

מערכת רובוטית חדשנית שפותחה בשיתוף רופאים מאיכילוב תשנה את הטיפול בילדים ובמבוגרים הסובלים משברים ומעיוותים ברגליים. מדובר במקבע חיצוני לגפיים שעד כה הופעל רק בצורה ידנית וכעת מופעל על ידי מערכת רובוטית אוטומטית.

“זוהי מערכת ידידותית שנותנת למטופל התראה לפני כל תזוזה בשעות נוחות לו על פני היום. היא מבטלת גם את הצורך לגעת או להזיז את המקבע החיצוני (מה שלעיתים כואב או לא נעים, בעיקר לאחר הניתוח) ומקלה מאוד על המטופל ובני משפחתו”, מסביר דר’ איתן שגב, סגן מנהל המחלקה לאורתופדיה ילדים בבית החולים “דנה-דואק” שבאיכילוב והיועץ הרפואי הראשי לפרויקט.

דר’ שגב מדגיש כי  “מדובר בפריצת דרך רפואית לטיפול שעד כה היה מסורבל. המערכת תשנה את עולם המקבעים החיצוניים ותשפר את איכות הטיפול ואת היכולת שלנו כרופאים להתמודד טוב יותר עם האתגרים הקליניים”.

בימים אלה, הסתיימו לראשונה בבית החולים איכילוב ומיד אחרי בארצות-הברית מספר ניסויים מוצלחים במערכת החדשנית הזו שמייתרת את התהליך הידני והופכת אותו לתהליך רובוטי עצמאי לחלוטין שאינה מצריכה התערבות המטופל. בעקבות ההצלחה הגדולה המערכת קיבלה אישור ה-FDA ונרשמו עליה מספר פטנטים.

המערכת הממוחשבת יודעת לאסוף פרמטרים ביומכניים, ובעתיד תאפשר למכשיר לשלוח עדכונים בזמן אמת לרופאים לצורך מעקב התקדמות המטופלים. “זה יאפשר לכוונן את תוכנית הטיפול במידת הצורך, כולל תוכנית טיפול מותאמת אישית לכל מטופל”, מוסיף דר’ רועי גיגי, רופא בכיר במחלקה לאורתופדיה ילדים באיכילוב ושותף לפיתוח הטכנולוגיה. לדבריו, “הנתונים שיתקבלו ישמשו לניסויים קליניים חדשניים והתאמה טובה יותר של תוכנית הטיפול לחולה”.

לדברי אורן כהן, מנכ”ל אורתוספין, חברת ההזנק שמייצרת את הטכנולוגיה החדשנית: “ליווי הניסויים באיכילוב בשיתוף עם הצוות המסור ברשות דר’ איתן שגב ודר’ רועי גיגי היה תהליך מרגש עבורנו. מעבר לאתגר המקצועי המאוד מרתק ומחייב, שמחנו לעזור למשפחות המטופלים שאותן ליווינו מקרוב, ולראות כיצד המערכת משפרת את שגירת היומיום שלהן ואת איכות חייהן במהלך הטיפול הלא פשוט הזה”.

;