fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/05/מרים-פרץ.jpg

מרים פרץ במירוץ לנשיאות: “דווקא עכשיו, כשהמדינה שלנו עומדת למבחן, זה הזמן לאחדות”

לדעת הרוב, היא המועמדת הכי ראויה. אשה, אמא, מחנכת, מקרבת לבבות, ערכית, מוסרית ורודפת שלום

1מרים פרץ עם בנה אליסף

מרים פרץ עם בנה אליסף: “מי היה מאמין שהילדה הקטנה שרצה במעברה בבאר-שבע יום אחד תהפוך למועמדות לנשיאות המדינה?”

מרים פרץ, על פי סקרים שנערכו לאחרונה, היא הבחירה הראויה ביותר לנשיאות המדינה. בכל סקר בקרב הציבור היא זכתה בלמעלה מ-50 אחוזי תמיכה, כשמועמדים אחרים לא גירדו את 20 ו-10 האחוזים.

אין ספק, אם זה היה תלוי בעם (ולא בכנסת שבוחרת), מרים פרץ מנצחת ובגדול. היא מייצגת את כל מה שטוב בחברה הישראלית, היא סמל ומופת לאהבת חינם ענקית ונתינה עד אין קץ, אשה משכמה ומעלה שחותרת ללא לאות לאחווה ולאחדות אמיתית בעם, על כל גווניו ודעותיו.

פרץ, אשת חינוך שזכתה בפרס ישראל, הגיעה לתודעת הציבור אחרי ששכלה את שני בניה כלוחמים בצה”ל. מאז, הפכה לאמא של כולנו, כשהיא מביאה רוחות של פיוס, תקווה ואהבה לעם ישראל.

דווקא עכשיו, כשהעם שלנו שסוע ומפורק, יש חשיבות עליונה לבחירה של נשיא, ובמקרה הזה נשיאה, שתוכל לאחד בין כל הקצוות, נשיאה שלא מגיעה מהפוליטיקה, כזו שמסמלת עבורנו חוסן ותקווה לטוב. דווקא עכשיו אנחנו צריכים דמות נשיא מאחדת, מקרבת לבבות ומלאה באהבת חינם.

אתמול הגישה פרץ את מועמדותה הרשמית לתפקיד נשיאת המדינה, אחרי שהשיגה את כמות החתימות הנדרשת. רגע אחרי שהגישה מועמדות, כתבה פרץ בעמוד הפייסבוק שלה: “הימים הקשים שעוברים על כולנו הביאו אותי לקבל החלטה עליה חשבתי רבות בחודשים ובשבועות האחרונים, להתמודד על תפקיד נשיאת המדינה.

“לא כך דמיינתי את הכרזת התמודדותי על תפקיד נשיאת מדינת ישראל. רצה הגורל וסד הזמנים שהוכתב בכנסת מחייב אותי להגיש את מועמדותי כשברקע קולות הטילים, וצה”ל יחד עם כוחות הביטחון האחרים פועלים להגנה על אזרחי המדינה.

“אך דווקא בעת הקשה הזו, כשהמדינה שלנו עומדת למבחן, זה הזמן לאחדות. בשנים האחרונות אני מסתובבת ברחבי הארץ, וזכיתי להיפגש עם החברה הישראלית על גווניה. במפגשים האלו שמעתי את קולכם הקורא לי להתמודד, על תפקיד שמעולם לא ייחלתי לעצמי.

“‘קול קרא לי והלכתי, הלכתי כי קרא הקול’, אמרה חנה סנש, ואני איתה. כל חיי הקדשתי לאיחוד לבבות וקרבה, וכך ייראה בית הנשיאה בראשותי – בית של שלום ואיחוד, בית של קירוב לבבות ואחדות בעם. בבית הנשיאה אפעל לחזק את המרקם החברתי המיוחד של כל אזרחי המדינה, כל אחד בייחודיות שלו.

2מרים פרץ עם נכדיה

מרים פרץ עם נכדיה:אינני פוליטיקאית. אני אשת חינוך ותיקה, אם ל-6 ילדים ששירתו את המדינה”

“בית הנשיאה בראשותי יתמקד בהעצמה ועשיית הטוב, בית שיארח ויתארח, וייגע בכל אזרחי הארץ. בית הנשיאה שלי יהיה בית לסולידריות והקשבה, בית של העם, עבור העם ולטובתו.

“נכון, אינני פוליטיקאית. אני אשת חינוך ותיקה, אם ל-6 ילדים ששירתו את המדינה. אני אוהבת את המדינה ושילמתי מחיר כבד מנשוא כדי להבטיח את שלומה ושלמותה.

“והיום אני מציבה את עצמי לבחירה, לייצג את כולכם כנשיאת המדינה האהובה והיקרה שלנו. הבחירה לנשיאות נתונה בידי 120 חברי הכנסת שלנו, וכולי תקווה שגם הם יתייצבו מאחוריי לנשיאות מאחדת שמגיעה מהעם, של העם ולמענו”.

בסרטון שפרסמה מיד אחר כך הוסיפה פרץ: “שמעתי מכם ציפייה, ציפייה להיות נשיאת המדינה. והציפייה הזאת הלכה וגברה. ובשנתיים האחרונות אני שומעת קול חזק, קול שדופק לי בבית, אנשים שמגיעים מכל מיגוון הקשת ודורשים ממני לא לעמוד מנגד. לקום ולעשות מעשה, להתייצב. אנשים ברחוב, בסופר, באוטובוס, בכל מקום מבקשים ממני להיות מועמדת לנשיאת המדינה. אני שמעתי את הקול הזה. והפעם כפי שתמיד התייצבתי לשליחות, גם הפעם אני מתייצבת”.

אחרי שהגישה את מועמדותה לנשיאות המדינה, בנה של מרים פרץ, אליסף, פרסם פוסט מרגש: “אמא אהובה שלנו, כפרה עלייך. אנחנו גאים בך, מאמינים בך, ויודעים שרק אהבת ישראל לנגד עינייך. מי היה מאמין שהילדה הקטנה שרצה במעברה בבאר-שבע יום אחד תהפוך למועמדות לנשיאות המדינה?

“זהו ניצחון הרוח. למרות הקושי והכאב קמת ולימדת אותנו שיעור ענק בצניעות, בענווה, בחכמה, ובאהבת אין קץ שאיננה תלויה בדבר. ‘יש אנשים שנולדים דגולים, יש אנשים שמשיגים גדולה, ויש אנשים שהגדולה נכפתה עליהם’ (שייקספיר). ורק שנהיה ברורים, מבחינתנו את כבר נשיאה”.

בין תומכיה הרבים של פרץ בולט המוזיקאי והזמר עידן רייכל. “מרים פרץ היא הנשיאה שלי”, כתב לה לפני שהגישה את מועמדותה. “מרים יקרה, שתזכי לשנים רבות איתנו. את עומדת כיום לפני צומת, אבל נלקחה ממך הזכות להחליט לאן לפנות. את לא ברשות עצמך. את של כולם.

“נשלחה אלייך מלמעלה שליחות. זכית ביכולת לאחד, לחבר ולחנך למצוא את הטוב. זו כבר לא שאלה של החלטה קשה או החלטה קלה. אין פה כלל עניין של החלטה. נלקחה ממך, מרים שלנו, הזכות להחליט. כי את של אוריאל ואלירז זכרם לברכה, של אליעזר בעלך זיכרונו לברכה, של בנייך ובנותייך, של נכדייך ונכדותייך. ואחריהם – את של כולם. של כולנו. מדן ועד אילת.

“יהיו כאלה שיקראו לך לרוץ לנשיאות. אני דווקא קורא לך לא לרוץ. אני קורא לך ללכת. בשקט, בביטחון, לכי מרים. ואנחנו כולם נלך אחרייך. לא צריך לרוץ ולא צריך למהר. בהליכתך הבטוחה את משרה רוגע וביטחון על כולנו. לכי מרים, לכי לך. בכל פעם שתסתכלי אחורה, מעבר לכתף, תראי עם שלם. תראי את כל עם ישראל אחרייך. לכי מרים”.

צילומים: פייסבוק

;