fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/09/חמאת-שיאה-בינוני.jpg

נפלאות השיאה: החמאה המופקת מעץ החיים שתחזיר לכן את הלחות הדרושה לעורכן

מבין כל החמאות המשמשות בתעשיית הקוסמטיקה, הפופולרית ביותר היא החמאה המופקת מאגוז שיאה. תמצאו אותה בתכשירי טיפוח ואיפור העשירים בלחות

1חמאת שיאה

אגוזי שיאה מהם מופקת החמאה

חמאת השיאה, המכונה לעיתים גם חמאת קַאריטֶה, היא רכיב טבעי המופק מהפירות דמויי האגוז של עץ הנקרא Vitellaria paradoxa, או בשמו העממי  Karite (“עץ החיים”).

מבין כל החמאות המשמשות כרכיב בתעשיית הקוסמטיקה, הפופולרית ביותר היא החמאה המופקת מאגוז שיאה. מקורה בערבות המדבר הסודני שבאפריקה והשומן שלה, המופק מאגוזי עץ הקאריטה, עשיר בחומצות שומן וויטמינים המצטיינים ביכולת השבת לחות לעור.

השיאה שכיחה מאוד בתכשירי טיפוח ואיפור העשירים בלחות. היא מיועדת בעיקר להזנה מוגברת של העור, אך אידיאלית גם לבעיות עור כמו טיפול בכוויות, שיזוף יתר, ריפוי גלדים, הזנת מרפקים, כפות רגליים ושיער ואף במניעה ובטיפול בסימני מתיחה ובצלקות ובהרגעת כאבים וריפוי פטמות סדוקות שנוצרו כתוצאה מהנקה. בנוסף, מומלצת השיאה לטיפול בפריחות עור, בפסוריאזיס, באקזמה, בדלקות עור ובעור סדוק.

מחקרים קליניים הוכיחו כי חמאת השיאה מזרזת זרימת דם ומנקזת רעלים. בנוסף, נודעת לה כאמור חשיבות רבה כמרכיב לחות רב עוצמה המגביר את יכולת העור לשמור על אלסטיות ורכות ולמנוע התנדפות של הלחות הטבעית מהעור. השיאה, נספגת בעור בקלות ובעלת יכולת לנטרל חלק מקרינת שמש ולחזק את פעילות מסנני הקרינה.

עץ הקַאריטֶה גדל באזור המערבי של אפריקה ובסוואנה של מרכז אפריקה וגובהו המקסימלי נישא ל-15 מטרים. לעץ ענפים איתנים הנושאים אשכולות אגוזים הגדולים מכף יד, בעלי קליפה ירוקה עבה וקשיחה. העץ מגיע לשיא בגרותו ולבשלותו לאחר 45 שנה, ומניב את פירותיו כ-200 שנה לאחר הגעתו לבשלות.

כאשר מפצחים את האגוז מתגלה בתוכו נוזל העשיר בחומצות שומן, בפרוטאינים, באנטי אוקסידנטים, בחלבונים, בפחמימות ובוויטמינים, שהם כאמור הבסיס לחמאת השיאה והמסייעים בהמרצת המטבוליזם לעור ובחידוש תאיו.

“סגולתה המרכזית כ’מזינה’ מעמידה את השיאה כמנצחת האולטימטיבית מול כל רכיב סינתטי אחר”, אומר גל אלטמן, המדריך הראשי של “חלאבין”. “השיאה נחשבת בצדק לאמא של הקוסמטיקה הטבעית וככזאת היא מצליחה לחולל מה שאף רכיב טכנולוגי” פרי פיתוח מעבדה לא מצליח לחולל. עוצמת הזנת העור בשומנים החיוניים לשימורו כעור צעיר, הזנת העור בפרוטאינים המסייעים אקטיבית במנגנון החייאת תאי העור, הזנתו בפחמימות המעניקות אנרגיה וממריצות את מטבוליזם העור וכתוצאה מכך מגבירות את חוסן השכבה העליונה בפני נזקי הסביבה – הם שהעניקו לה את כבודה”.

“בימים בהם תחושת היובש של העור אינה מרפה, על אף שאתם מקפידים להימרח בקרם אפילו פעמיים ביום ועור הגוף נראה ומרגיש כמו אדמה צחיחה ויבשה במדבר, זה הזמן לפנות את הבמה לחמאות הגוף המבוססות על מיצוי אגוז השיאה הסודני. החמאות הללו מיועדות לבעלי עור יבש וכזה המאבד את גמישותו וניכרים בו סימני יובש גסים בעקבים במרפקים ואפילו בברכיים”, מוסיפה סיניה ליזרוביץ, המדריכה הראשית של “שיק” תמרוקים.

חווי פילוסוף, ביולוגית ומנהלת ההדרכה ב”פיטו פריז”: “חמאת השיאה מזינה גם את עור הקרקפת והשיער, מעניקה לו לחות ואף מסייעת במניעת קשקשים ומעניקה חיים לקצוות שיער שרופים. היא מגינה על השיער מקרינת השמש, ממייבש השיער, וידועה כמי שאינה סותמת את נקבוביות השיער. החמאה מרככת, מגינה מנזקי רדיקלים חופשיים ומעניקה לשיער ברק, חיוניות וזוהר”.

כבעלת איכויות טיפוח מרשימות כל כך לא מפתיע כי תעשיית הקוסמטיקה אימצה אותה בחום ושילבה אותה במגוון תמרוקים ומוצרי קוסמטיקה: שפתונים, מסיכות, תכשירי שיער, קרמים לפנים ולגוף. אז איפה תמצאו אותה?

2חלאבין

חמאות גוף, 40 שקל למוצר, “חלאבין”. צילום: אלון גנון

4פיטו פריז חדש

מסיכת שיער פיטו-קאריטה, 140 שקל, “פיטו פריז”

5שיק חדש

חמאת גוף מבושמת של “שיק”. צילום: אלון גנון

5שיק

קרם יום “רויטליפט אדום” המכיל חמאת שיאה, 59.90 שקל, “לוריאל פריז”

7חוה זינגבוים חדש

מסכת הידרה ויטמין E עם חמאת שיאה, 365 שקל, “חוה זינגבוים”. צילום: עמרי מרון

8ללין

קרם ידיים “שיאה אנד קוקוי”, 59.90 שקל, “ללין”. צילום: Vipdesign

קילס

קרם ידיים עשיר ומבושם עם חמאת שיאה, 85 שקל, “קיל’ס”

10סקארה

קרם גוף בתוספת חמאת שיאה, שמן ארגן ומינרלים מים המלח של “סקארה”. צילום: קית גלסמן

11מורז צמחי מרפא

פילינג גוף עם חמאת שיאה, “מורז צמחי מרפא”

;