fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/09/יקב-טוליפ-גדול.jpg

יינות של תקווה: כשאהבה גדולה ליין ואהבה ענקית לאנשים נפגשים

בכפר-תקווה שליד קרית-טבעון צמח אחד הפרויקטים המרגשים בארץ הממזג בתוכו את כל מה שישראלי – יקב בוטיק משפחתי המשלב בין עשיית יין ברמה בינלאומית לבין תרומה לקהילה

1יקב טוליפ

השנה יחגוג יקב “טוליפ”, מהיקבים הישראליים הבולטים לא רק בארץ אלא בעולם כולו, 15 שנה לקיומו. החזון של היקב היה ברור כבר מיומו הראשון – יקב בוטיק איכותי בעל אג’נדה חברתית. את היקב הקימה משפחת יצחקי בכפר-תקווה שבפאתי קרית-טבעון.

כפר-תקווה נוסד בשנות ה-60 של המאה שעברה במטרה לספק חיים מלאי יצירה משקמת ותקווה לאנשים בוגרים בעלי צרכים מיוחדים. “בהתחלה חשבתי שאני עושה משהו טוב לקהילה כשאני מעסיק את אנשי הכפר ביקב”, אומר רועי יצחקי, מייסד ומנכ”ל היקב, “אבל מהר מאוד הבנתי שאנשי כפר-תקווה עושים לי טובה הרבה יותר גדולה”.

לדברי יצחקי, “היו גם חששות שאולי האג’נדה החברתית לא ממש מתחברת לשיווק יין, אבל מהר מאוד הבנו שהקהל טועם ומרגיש ביינות שלנו לא רק איכות אלא את האהבה והתשוקה של כולנו ליין”.

2יקב טוליפ

כיום יקב “טוליפ” הוא יקב בוטיק נחשב היוצר יינות פורצי גבולות, ייחודיים ומקוריים אשר זוכים בלא מעט מדליות בתחרויות בינלאומיות ובמגזינים בינלאומיים בעולם היין.

היקב משקיע ומפתח בשנים האחרונות שיטות וטכנולוגיות חדשות לגידול הגפן. “אנו קורצים יותר ויותר לשיטות עבודה שנותנות לכרמים להתבטא במלוא עצמתם”, מסביר יצחקי. “רכשנו ציוד חדיש שעוזר לנו לדייק את העבודה ביקב, אנחנו לומדים את הטבע והאדמה כל יום מחדש במטרה ליצור יינות מעודנים ומהודקים יותר”.

התשוקה ביצירת יינות ייחודים, נועזים ופורצי דרך, היא זו המובילה את היקב קדימה. רוח היזמות “הטוליפית”, אומר יצחקי, “מאפשרת לנו להמשיך להוביל ביצירתיות, בחדשנות, במקצועיות וברגישות”.

מזה כמה שנים מנסים יקבים וייננים בישראל לייצר את הזהות שתבדל את היינות הישראליים מיינות אחרים בעולם. מסיבה זו ב-2012 הקימה משפחת יצחקי, יקב נוסף, לצידו של יקב “טוליפ”, שנקרא “מאיה” (MAIA), המתמחה ביינות ים-תיכוניים.

3יקב טוליפ

היקב, בעל הקונספט החדשני ופורץ דרך, מייצר יינות איכות בסגנון ישראלי- ם תיכוני שנועדו ליצור התאמה מושלמת לאווירה הים-תיכונית בארץ לצד האקלים, התרבות, האופי וכמובן הניחוחות והטעמים.

ב”מאיה” הושקעה מחשבה רבה בבחירת הזנים שימשיכו את המסורת הייחודית של היקב ואף ייקחו אותה הלאה ליצירה, ושבאמצעותה יוכלו להפיק את המיטב מהטרואר המקומי. יינות “מאיה” הם התגלמות הגישה הים-תיכונית ביצירה ישראלית.

יצחקי: “בשביל להגיע לתוצר המושלם והאיכותי, חיפשנו אחר הצוות המקצועי הטוב ביותר והרחקנו עד יוון, שם גייסנו את היינן, פרופ׳ יאניס פראסקבופולוס, ואת המומחה לגפנים ים-תיכוניות, פרופ’ קוסטאס בקיאסטס. השניים, המומחים בגידול ועשיית יין באגן הים-התיכון, בשילוב עם היינן דוד בר-אילן, הולידו סגנון יין חדש, תוך שילוב בין עולמות ומנגד שמירה על שורשיות ישראלית”.

יקב טוליפ מקבל מבקרים בכל ימות השבוע מלבד שבת ונותן חוויית טעימה מלאה בסיפורים טובים באווירה פסטורלית ומיוחדת. 

מרכז מבקרים יקב טוליפ, כפר-תקווה, קרית-טבעון,

טל’ 04-9830573  www.tulip-winery.co.il 

4יקב טוליפ

;