fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/09/ספרים-מומלצים2.jpg

ספרים מומלצים: 5 רבי מכר שכתבו נשים שכדאי לכן לקרוא ביום הכיפורים. חתימה טובה

שתי נשים ומפגש גורלי אחד, גבורה ואהבה בתקופה בלתי אפשרית, וספר ההמשך לרב המכר “האי של סופיה”

1לילה אחד באוגוסט

עטיפת הספר “לילה אחד באוגוסט”

בעקבות האי של סופיה

“לילה אחד באוגוסט” הוא ספר המשך לרב המכר “האי של סופיה” מאת ויקטוריה היסלופ. לאחר ציפייה של שנים שבה היסלופ ומפיחה חיים בדמויותיהם של אנה, מרייה, מנוליס ואנדריאס ומציתה מחדש את הסיפור המרגש שמיליוני קוראים ברחבי העולם כבר התאהבו בו.

25 באוגוסט 1957. מושבת המצורעים שבאי ספילונגה סוגרת את שעריה. אובדן שליטה אלים מביא לתוצאות הרסניות. שתי משפחות נקרעות כשהזמן עומד מלכת עבור מרייה פטראקיס ואחותה אנה. עבור תושבי פלאקה סגירתו של האי ספילונגה לנצח מוכתמת בצבעי הטרגדיה.

אבל עוצמת החיים חזקה יותר מכל. מתוך הריסות העבר, הסקנדלים והדעות הקדומות, מתחילה להיבנות תקווה לעתיד של חיים חדשים. על רקע הנופים עוצרי הנשימה של יוון נרקם סיפור מלא תשוקה, קנאה, אהבה וחמלה, שסוחף את הקורא אל מקום ואל זמן רחוקים ונשכחים.

“לילה אחד באוגוסט”, מאת ויקטוריה היסלופ, הוצאת “ידיעות ספרים”.

2פליאה צרויה שלו

עטיפת הספר “פליאה”

שתי נשים ומפגש גורלי אחד

רק לאחר מותו של אביה מעיזה עטרה לגעת בטאבו הגדול של חייו, אשת נעוריו הסודית שנלחמה לצידו בשורות המחתרת לפני קום המדינה. אלא שהמפגש של שתי הנשים, שהיה אמור לחתום פרק טראומטי בחיי כל אחת מהן, הוא בעצם רק יריית הפתיחה בהשתלשלות אירועים מסחררת שאף אחת מהן אינה יכולה לעצור, או לשער את סופה.

“פליאה”, ספרה השביעי של צרויה שלו, הוא רומן נועז הנע לסירוגין בין שתי נקודות המבט: זו של עטרה, אדריכלית שימור החרֵדה לשלומו של בנה הלוחם בשעה שנישואיה השניים, מלאי הלהט והמחלוקות, מתקרבים לעבר פי תהום; וזו של רחל, אידיאליסטית בת דור הולך ונעלם, שהתקשתה למצוא את מקומה במדינה שעליה חלמה.

שלו טווה ביד אמן את קורותיהן של השתיים לעלילה סוערת, המהדהדת מיתוסים קדומים לצד סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב. במרחב שבין הגלוי לנסתר ובין הטראגי לקומי, היא מישירה מבט אל תוך הגלעין הפנימי של נפש האדם, ואל הרגעים שבהם אנחנו ניצבים מול גורלנו, מלאי אימה ופליאה.

“פליאה”, מאת צרויה שלו, הוצאת “כתר”.

3נערה במעיל כחול

עטיפת הספר “נערה במעיל כחול”

גבורה ואהבה בתקופה בלתי אפשרית

אמסטרדם, 1943. הָנֶקֶה מקדישה את הימים בלהשיג ולספק ללקוחותיה מוצרים מהשוק השחור, את הלילות בלהסתיר מפני הוריה את אופיו האמיתי של עיסוקה, וכל רגע אחר באבל על אהובה, שנהרג בחזית ההולנדית כשהגרמנים פלשו.

הנקה אוהבת לראות בעבודתה הבלתי חוקית מעשה התקוממות קטן. במהלך אספקה שגרתית, לקוחה פונה להנקה בבקשת עזרה. היא מצפה לשמוע מגברת יאנסֶן בקשה שגרתית, הזמנה של בשר או נפט, אך הנקה נדהמת מתחינתה של האשה המבוגרת כי תאתר עבורה בן אדם – נערה יהודייה שגברת יאנסן הסתירה, שנעלמה מחדר סתרים מבלי להותיר עקבות.

תחילה הנקה מסרבת לקחת על עצמה משימה כה מסוכנת, אבל בסופו של דבר, היא נשאבת אל תוך מערבולת של אירועים מסתוריים וגילוים מדהימים המובילים אותה ללב המחתרת, פוקחים את עיניה לנוכח זוועות מכונת המלחמה הנאצית, ומשכנעים אותה לנקוט בפעולה נואשת.

“נערה במעיל כחול”, מאת מוניקה הסה, הוצאת “פן הוצאה לאור”.

4להתחרט עליך

עטיפת הספר “להתחרט עליך”

סודות בין אם לבתה

למורגן גרנט ולבתה קלרה יש רק שאיפה אחת בחיים: לא להידמות זו לזו. מורגן נחושה למנוע מבתה לחזור על הטעויות שלה: היריון, חתונה בגיל צעיר מדי, פרידה מכל החלומות. קלרה בת ה-16 לא רוצה ללכת בדרכה של אמה, הצפויה כל כך, משעממת ולא ספונטנית בעליל.

חמושות כל אחת באישיות לוחמנית, מורגן וקלרה נתונות בקונפליקט תמידי ומתקשות לחיות יחד. היחיד שמצליח להשכין שלום בבית הוא כריס – בעלה של מורגן, אביה של קלרה, והעוגן המשפחתי. אבל השלום מתנפץ לרסיסים כשכריס מעורב בתאונת דרכים טראגית בנסיבות מפוקפקות, שהשלכותיה קורעות לב.

בעוד מורגן נלחמת לאסוף את רסיסי חייה, היא מוצאת נחמה באדם האחרון שחשבה שיוכל לעזור, ואילו קלרה פונה אל הבחור היחיד שעמו נאסר עליה להתראות. בכל יום שעובר מצטברות עוד אי הבנות וטינות, ונערמים סודות חדשים שמפרידים בין האם לבתה. רחוקות כל כך זו מזו, נדמה שהן לעולם לא יצליחו לחזור.

“להתחרט עליך”, מאת קולין הובר, הוצאת “כנרת זמורה דביר”.

5על עצמות המתים

עטיפת הספר “על עצמות המתים”

נימי נפשה של אשה בודדה

רומן מהפנט מאת אולגה טוקרצ’וק, סופרת צעירה שכבר זכתה בפרס נובל לספרות. בכפר פולני נידח, על גבול פולין-צ’כיה, חיה בגפה אשה בודדה, ינינה שמה. היא טיפוס די מוזר שמתרחק מחברת בני האדם ומעדיף את חברת בעלי החיים. היא עבדה כמורה בבית ספר עד שפוטרה, וכעת מתפרנסת משמירה על בתים של תושבים שברחו מהכפר בעונת החורף. את שעות הפנאי שלה היא מעבירה בעריכת מפות אסטרולוגיות ובתרגום שיריו של ויליאם בלייק.

ואז, ערב אחד, מתגלית גופתו של השכן שלה בביתו, לאחר שנחנק לכאורה מעצם של חיה. בכך נפתחת שרשרת מיתות מוזרות של כמה מתושבי הכפר המבודד. הממצאים מעוררים את חשדה של ינינה שמדובר ברציחות, והיא מחליטה לחקור את העניין בדרכים לא קונבנציונליות (כולל עריכת מפות אסטרולוגיות למתים), וזאת כדי לסייע למשטרה המתמהמהת בפענוח הפרשה.

“על עצמות המתים” הוא מותחן ספרותי מרתק. במסווה של תעלומה בלשית ובכתיבה מהפנטת, חוקרת טוקרצ’וק את נימי נפשה של אשה בודדה שמלאה באהבה לבעלי חיים ולטבע, אך מתעבת מסגרות וסדרים חברתיים. באמצעות סיפורה של ינינה, טוקרצ’וק מותחת ביקורת חריפה על הממסד הדתי ותאוות הציד, ומעלה שאלות קיומיות על בדידות, טירוף וגורל כל היצורים כולם, בעולם שלנו האלים והמתחסד.

“על עצמות המתים”, מאת אולגה טוקרצ’וק, הוצאת “אחוזת בית”.

 

;