fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/08/סרטי-חופש-גדול.jpg

קולנוע בקיץ: 10 סרטי חופשה שיפיגו את חום אוגוסט

לרגל חופשת הקיץ, אספנו עבורכן את 10 סרטי החופשה האולטימטיביים, שיעזרו לכן להחליט לאיפה לנסוע: טיול רומנטי בפריז כמו ב”לפני השקיעה”, שלישייה סוערת עם צייר שרמנטי בברצלונה א-לה “ויקי כריסטינה ברצלונה”, או נאמברים מוזיקליים בחופי יוון בסגנון “מאמה מיה”. צפייה נעימה!

ויקי כריסטינה ברצלונה

סקרלט ג’והנסון ב”ויקי כריסטינה ברצלונה”

“ויקי כריסטינה ברצלונה”: ספרד

לוקיישן: ברצלונה, ספרד. אופי החופשה: חמה וסוערת. הדיל: ויקי (רבקה הול) וכריסטינה (סקרלט ג’והנסון), שתי חברות טובות, יוצאות לחופשת קיץ משותפת אחרונה בברצלונה, לפני נישואיה של ויקי. במהלך שהותן בעיר, פוגשות השתיים את חואן (חוויאר בארדם), צייר שרמנטי וחסר עכבות, שמציע לשתיהן לצאת להרפתקה מינית. כריסטינה נשבית מיד בקסמיו, אך דווקא ויקי היא זו ששוכבת עימו. לאחר שהם מבלים לילה משותף היא מעדיפה לשמור על מרחק מתוך נאמנות לארוסה וחוזרת לארה”ב. כריסטינה נשארת עם חואן בביתו כשאליהם מצטרפת אהובתו לשעבר, מריה אלנה (פנלופה קרוז), שמתגלה מחד כאשה יפהפייה ומלאת תשוקה ומאידך כמטורפת לא קטנה. איך זה נגמר? תראו לבד. מה למדנו: ספרדי לעיתים מסוכן לבריאות. ובייחוד ללב.

מאמא מיה

מריל סטריפ ב”מאמא מיה”

“מאמא מיה”: איי יוון

לוקיישן: איי יוון. אופי החופשה: תזזיתית כמו קאבר טוב לשיר של “אבבא”. הדיל: רגע לפני חתונתה מוצאת סופי (אמנדה סייפריד) את יומנה של אמה, דונה (מריל סטריפ), שבו היא מתארת מפגשים עם שלושה גברים שונים, שהתרחשו בקיץ שלפני 18 שנה באי שבו הן גרות. סופי, שתמיד רצתה לדעת מיהו אביה, שולחת להם הזמנות לחתונה. השלושה – הארי (קולין פירת), ביל  (סטאלאן סקארסגארד) וסם (פירס ברוסנן) – מגיעים לאי ומגלים את הסיפור שנרקם מאחורי גבם במהלך השנים. הסיבוך בסרט, המלווה בלהיטי “אבבא”, מגיע לסוף משמח לאחר שהשלושה מוכנים להכיר באבהות על סופי, שבמקביל מבינה כי אינה רוצה להתחתן עדיין. מה למדנו: שבעזרת הבריזה מהים, החגיגות לתוך הלילה והאוכל המשובח מתגלות האמיתות החשובות ביותר

ריקוד מושחת

פטריק סווייזי וג’ניפר גריי ב”ריקוד מושחת”

“ריקוד מושחת”: ארה”ב

לוקיישן: מלון “קלרמן” שבהרי הקטסקילס, ארה”ב. אופי החופשה: אתר נופש סטייל “קלאב מד”. הדיל: פרנסיס (ג’ניפר גריי) המוכרת לכולם בשם “בייבי”, מגיעה עם משפחתה למלון “קלרמן” לחופשה, שבמהלכה היא פוגשת שני גברים: את בנו של בעל המקום, שאת חיזוריו הגמלוניים היא דוחה; ואת ג’וני (פטריק סווייזי), רקדן העובד כמורה לריקוד באתר. בייבי מוקסמת מג’וני החתיך, שחושף אותה לתרבות מתירנית הרבה יותר מזו שהיא רגילה אליה. כדי לעזור לג’וני לשמור על עבודתו, היא מתנדבת להחליף את אחת הרקדניות בהופעה, ונסחפת לשיגרת אימונים מפרכת עם ג’וני, שבמהרה הופכת לרומן סוער. הלהיט מהסרט, Time of my life, הפך לקלאסיקה. מה למדנו: שלעיתים כדאי להצטרף לאג-דו-דו-דו, כי אולי זה יסתיים באהבה גדולה.

חופשה ברומא

אודרי הפבורן וגרגורי פק ב”חופשה ברומא”

“חופשה ברומא”: איטליה

לוקיישן: רומא, איטליה. אופי החופשה: אירופה הקלאסית. הדיל: הנסיכה אן (אודרי הפבורן) מגיעה לרומא. באחד הלילות, היא בורחת מהמלון ויוצאת לשוטט ברחובות. בעודה יושבת על ספסל ציבורי, ניגש אליה עיתונאי אמריקאי בשם ג’ו בראדלי (גרגורי פק). מאחר שהיא מציגה את עצמה כאניה סמית’, הוא אינו חושד לרגע כי מדובר בנסיכה אן, והשניים מגיעים לדירתו. למחרת הוא מגיע למערכת העיתון ונתקל בתמונה של הנסיכה אן שחושפת את זהותה. במקום להתעמת איתה, הוא ממשיך להעמיד פנים, כדי לנצל זאת לכתבה שתשפר את מעמדו בעיתון. הוא לוקח אותה לסיור ברומא יחד עם צלם המערכת. במהלך היום נשבה בראדלי בקסמי הנסיכה ומוצא עצמו במלכוד. מה קורה בסוף? תראו את הסרט. מה למדנו: שברומא גם נסיכות רוצות לבלות.

לפני השקיעה

איתן הוק וג’ולי דלפי ב”לפני השקיעה”

“לפני הזריחה/השקיעה”: וינה ופריז

לוקיישן: וינה, אוסטריה ופריז, צרפת. אופי החופשה: טיול רכבות. הדיל: שניים במחיר אחד. רגע לפני שהשמש זורחת, נפגשים בחור אמריקאי בשם ג’סי (איתן הוק) וצעירה צרפתית בשם סלין (ג’ולי דלפי) במהלך נסיעה ברכבת בווינה. הם נסחפים בשיחה מלהיבה וקולחת, שבעקבותיה מציע ג’סי לסלין לשנות את מסלולה ולבלות איתו את 14 השעות שנותרו לו עד לטיסה לארה”ב. את השעות שיש להם יחד בפריז הם מבלים בשיחות פילוסופיות על אהבה. ההבנה שהם מוצאים זה בזו גורמת להם להתאהב, אך הם נאלצים להיפרד על רציף הרכבת ונשבעים שייפגשו כעבור שישה חודשים, פגישה שלא מתרחשת. בסרט ההמשך, שנעשה כעבור תשע שנים, השניים נפגשים שוב – הפעם לפני השקיעה. מה למדנו: שאין עיר רומנטית יותר מפריז.

אבודים בטוקיו

ביל מאריי ב”אבודים בטוקיו”

“אבודים בטוקיו”: יפן

לוקיישן: טוקיו, יפן. אופי החופשה: נסיעת עסקים. הדיל: שרלוט (סקרלט ג’והנסון) נגררת אחרי בעלה ג’ון (ג’יובאני ריביסי), צלם שאפתן ואנוכי, לשבוע צילומים בטוקיו. בזמן שג’ון שקוע בצילומים ומתעלם באלגנטיות מאשתו היפה, היא פוגשת במלון את בוב (ביל מאריי), כוכב טלוויזיה ממורמר, שימי הכוכבות הגדולים שלו נשארו הרחק מאחור. השניים נפגשים בערב של שתייה אומללה במלון ומוצאים נחמה זה בחברתו של זו. יחד הם מתחבטים בשאלות קיומיות ויוצאים לתור את רחובותיה של טוקיו. במהלך טיוליהם הם נקשרים לנופיה של העיר ובעיקר אחד לשני, ודווקא בעיר הזרה והלא ברורה הם מצליחים לגלות את עצמם. כשבתום השבוע מגיע הזמן להיפרד, הם מגלים כי לא מדובר במשימה פשוטה בכלל. מה למדנו: מה שקורה בטוקיו נשאר בטוקיו.

דרכים צדדיות

פול ג’יאמטי ותומס היידן-צ’רץ’ ב”דרכים צדדיות”

“דרכים צדדיות”: ארה”ב

לוקיישן: רחבי ארה”ב. אופי החופשה: הוללות גברית במסווה בורגני. הדיל: מיילס (פול ג’יאמטי) יוצא עם ג’ק (תומס היידן-צ’רץ’), חברו מתקופת הקולג’, למסע תענוגות אחרון בכבישי ארה”ב, לפני חתונתו של ג’ק. במהלך המסע, נחשפים הפערים בין השניים: מיילס המאופק ביחסיו עם נשים מעדיף להתמקד בחקירת יינות, מסעדות גורמה ומשחקי גולף, בעוד שג’ק רוצה להשכיב כל דבר שזז. בדרך הם פוגשים שתי בחורות, סטפני המשוחררת (סנדרה או) ומיה הביישנית (וירג’יניה מדסן), המצטרפות אליהם. כצפוי, ג’ק וסטפני מתחברים מיד ואילו מיילס ומיה מתקשים לחשוף את רגשותיהם ולהיסחף. הטיול המשותף מתפוצץ לאחר שג’ק מסתבך במסכת שקריו וסטפני מגלה שהוא עומד להתחתן. מה למדנו: הדרך לליבה של כל בחורה עוברת דרך פינו נואר.

החופשה

קמרון דיאז ב”החופשה”

“החופשה”: אנגליה-ארה”ב

לוקיישן: ארה”ב, אנגליה. אופי החופשה: חופשה ביתית הרחק מהבית. הדיל: אייריס (קיית וינסלט) המתגוררת בכפר אנגלי ואמנדה (קמרון דיאז) החיה בלוס-אנג’לס נפגשות באתר אינטרנט המציע אפשרות להחליף בתים למטרות חופשות. שתי הנשים, המשועממות מחייהן, מחליטות להתחלף בבתים למשך שבועיים. אייריס משאירה מאחוריה אקס בוגדני ואילו אמנדה בורחת מהגילוי כי בן זוגה בוגד בה גם הוא. המפגש הראשוני עם חיים השונים משלהן לא קל לאף אחת מהבנות. ביקור מפתיע של גרהאם (ג’וד לאו), אחיה של אייריס, גורם לאמנדה לשנות את דעתה ולהסתכל על אורח החיים הכפרי באופן שונה, בעוד שאייריס פוגשת את מיילס (ג’ק בלאק), שותפה של אמנדה בחברת הפקות, ובין השניים מתפתח רומן סוער. מה למדנו: משנה מקום, משנה מזל!

קח את זה כמו גבר

קריסטן בל ב”קח את זה כמו גבר”

“קח את זה כמו גבר”: הוואי

הלוקיישן: הוואי. אופי החופשה: נופש לשיקום האגו. הדיל: פיטר (ג’ייסון סיגל) חשב שהכל מתנהל בחייו על הצד הטוב ביותר: יש לו עבודה מכניסה כמלחין פסקול של סידרת טלוויזיה פופולרית ומערכת יחסים מוצלחת עם הכוכבת הראשית של אותה סידרה, שרה מרשל (קריסטן בל). כששרה שבה לביתם בתום נסיעה ממושכת, להפתעתו הוא מגלה כי היא רק עוצרת בדירה המשותפת כדי לאסוף את חפציה ולהודיע לו שהם נפרדים. בניסיון לאחות את השברים הוא מפנק את עצמו בטיול להוואי, אך תוכניותיו משתבשות באופן הנורא ביותר כשהוא מגלה שלאותו אתר נופש בדיוק מגיעה גם שרה עם בן זוגה החדש, אלדוס סנו (ראסל ברנד), כוכב רוק בריטי מצליח ופרובוקטיבי. מה למדנו: שחשוב מאוד לוודא שבחבילת הנופש שלכם לא כלולה אקסית.

להתאהב ברומא

קריסטן בל ב”להתאהב ברומא”

“להתאהב ברומא”: איטליה 

הלוקיישן: רומא, איטליה. אופי החופשה: טיול פנויים-פנויות. הדיל: בט (קריסטן בל) איבדה את האמון באהבה ומגיעה לרומא לרגל חתונת אחותה. כנגד כל הסיכויים פוגשת בט הממורמרת בניק (ג’וש דאהמל), בחור אמריקאי שגם הגיע לחתונה, ולרגע נדמה שהבחור המושלם לכאורה עתיד לשבור את חומת הציניות המקיפה אותה. לצערה הרב של בט, עד מהרה היא מתבדה, כשהיא מבחינה בניק מפלרטט עם צעירה אחרת בחתונה. בייאושה היא יוצאת החוצה אל מזרקה, שעל-פי האגדה כל מי שזורק לתוכה מטבע מוצא אהבה, ואוספת את המטבעות האחרונים שנזרקו אליה. פעולה זו יוצרת תגובה הפוכה, ומתברר שארבעת הגברים שאת מטבעותיהם אספה מתאהבים בה באופן נואש. מה למדנו: שלא כדאי להתעסק עם אגדות הקשורות במזרקות.

;