fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/06/ספרים-מומלצים.jpg

ספרים, גבירותיי, ספרים: 10 ספרים שכתבו נשים שכדאי להשקיע בהם עכשיו בשבוע הספר

ארבעה דורות של נשים שמחפשות אהבה, הכוח המעוור של התשוקה, והשקרים והבגידות בחיי המבוגרים. המלצות ספרים של “רות עבור”

1האשה בזהב

עטיפת הספר “האשה בזהב”

נשיות מזהב

משפחת בלוך-באואר היתה שושלת יהודית רבת עוצמה שהטביעה את חותמה על חיי הכלכלה, החברה והאמנות בווינה בשלהי המאה ה-19. בן המשפחה, הסוחר העשיר פרדיננד באואר, הזמין מאחד הציירים המפורסמים בבירה, גוסטב קלימט, דיוקן של אשתו אדלה. המפגש בין קלימט לאדלה היפהפייה הוליד את אחד הסמלים המובהקים של אמנות התקופה – “דיוקן אדלה בלוך-באואר”. “האשה בזהב” מתאר את מערכת היחסים בין קלימט לאדלה בעת שדגמנה לפניו. במעוף ותנופה של רומן ואיכויות של ספר עיון, משרטטת הסופרת את וינה התוססת, תוך מפגש עם דמויות כמו פרויד, הרצל ומארק טוויין, ומגוללת את סיפורה של התמונה שהוחרמה על ידי הנאצים והוצגה לראווה על ידם תחת השם “האשה בזהב”.

“האשה בזהב”, מאת אן-מארי אוקונור, הוצאת “פן וידיעות ספרים”.

2המאהב מרגריט דיראס

עטיפת הספר “המאהב”

חיזור גורלי

“המאהב” מאת מרגריט דיראס יצא לאור ב-1984 והוכתר מיד כאחת מיצירות המופת של זמנו וזיכה את דיראס בפרס “גונקור” הצרפתי. במרכז העלילה סיפורה של נערה צרפתייה בת 15 ממשפחה ענייה המתאהבת בבחור סיני עשיר בן 27. סיפור היחסים ביניהם מעורר מהומה והתנגדות מצד משפחתה, אלא שהנערה בוחרת להישאר עם מאהבה. הסיפור, אוטוביוגרפי בחלקו, כתוב באופן שיותיר אתכן עם הרבה שאלות פתוחות באשר למה שקרה במציאות של חייה ומה הוא פרי דמיונה.

“המאהב”, מאת מרגריט דיראס, הוצאת “מחברות לספרות”.

3אחורה על עקבים גבוהים

עטיפת הספר “אחורה על עקבים גבוהים”

נשים, אתן בסדר

“לא כל מה שלימדו אותך זה תורה מסיני. יש דרך אחרת”, טוענות שרה ויין וטניה קינדרסלי, מחברות “אחורה על עקבים גבוהים”, שיוצאות נגד תעשיות שלמות שעושות מאמצים לגרום לנשים להרגיש שהן לא מספיק בסדר. את הספר כתבו עבור נשים שמעולם לא טרחו להפוך לדונה אידיאלה, אבל מעוניינות להכין ארוחת ערב לשישה סועדים בלי להזדקק לכדורי הרגעה; לאלה בינינו שלא צלחו את הכתבה על “101 דרכים לענג את הגבר שלך”, אבל מעוניינות להימנע מהבושה שתהיה כרוכה בעזיבתו לטובת סופר-מודל בת 19; לנשים שאוהבות את הילדים שלהן אבל לא מוכנות שהם ינהלו להן את החיים; ולאלה שאוהבות את החיים שלהן ולא רוצות ילדים, נקודה.

“אחורה על עקבים גבוהים”, מאת שרה ויין וטניה קינדרסלי, הוצאת “ידיעות ספרים”.

4מועדון הלבבות השבורים

עטיפת הספר “מועדון הלבבות השבורים”

גברים ממאדים

למי מאיתנו לא נשבר הלב לפחות פעם אחת בחיים? לכן קל מאוד להזדהות עם גיבורת הספר “מועדון הלבבות השבורים” של אמה גרסיה – רומן נשי מצחיק ומרגש על הכוח המעוור של האהבה, כולל שלושת שלבי האבל ההכרחיים: הכחשה, וודקה ותספורת איומה. הגיבורה שלנו מתארת את “ההפסקה” שהיא ורוב ווטרס לקחו מהזוגיות שלהם כדי להבין מה הם רוצים. “ליתר דיוק, כדי שהוא יבין שהוא אבוד לגמרי בלעדיי”, היא כותבת. “ברור שהייתי הרוסה כשהוא עוד פעם ביטל את החתונה… הוא לא מרגיש בשל מספיק מבחינה רוחנית. לא באמת רציתי לעזוב, אבל גם לא יכולתי להישאר ולחכות כמו איזה עכביש עם שמלת קורי תחרה, נכון?”. ספר מלא בהומור ובחוכמת חיים.

“מועדון הלבבות השבורים”, מאת אמה גרסיה, הוצאת “ידיעות ספרים”.

5זרות ליהיא לפיד

עטיפת הספר “זרות”

משפחות שמחפשות תיקון

נערה יחפה בשמלת מיני קרועה מסתתרת בחדר מדרגות של בניין ישן. היא נמלטת ממה שראתה, ומאלו שאורבים בחוץ כדי להשתיק אותה. מאחת הדירות מגיחה קשישה מבולבלת. “דנה שלי”, היא אומרת לנערה באושר, “את פה. חזרת אליי”. בהחלטה של רגע, הנערה נכנסת לביתה של הזקנה. וכך, שתי זרות בדירה אחת נאחזות זו בזו ומנסות לשרוד. חבל ההצלה היחיד שלהן הוא הקשר האנושי המפתיע שנרקם ביניהן. קשר שהן צריכות להסתיר. ליהיא לפיד, ש”זרות” הוא הרומן השלישי שלה, אורגת כאן עלילה מסעירה, מותחת ונוגעת ללב על משפחות שמחפשות תיקון, על מרחק וקירבה, על עבר שלא מרפה, על החיבור החם בין זרים שלא היו אמורים להיפגש – ועל המקומות הבלתי צפויים שבהם צומחת אהבה.

“זרות”, מאת ליהיא לפיד, הוצאת “כתר”.

6חיי השקר של המבוגרים

עטיפת הספר “חיי השקר של המבוגרים”

השקרים והבגידות בחיי המבוגרים

ספריה של אלנה פרנטה הפכו לרבי מכר בעולם ובראשם “החברה הגאונה”. גם ספרה האחרון, “חיי השקר של המבוגרים”, זכה להצלחה וב”נטפליקס” כבר מעבדים אותו לסידרת טלוויזיה. גיבורת הספר, ג’ובנה, היתה ילדת שמנת, בת להורים אינטלקטואלים ממרומי נאפולי העילית המעודנת, המעריצה את אביה. הספר מתחיל במשפט המצליף: “שנתיים לפני שעזב את הבית אמר אבי לאמי שאני מכוערת מאוד”. אמירה טראומטית זו מציתה בג’ובנה אובססיה לפגוש את דודתה המוחרמת ויטוריה, שאליה השווה אותה האב. בהשראת דודתה, שמתגוררת בתחתית התחתיות של נאפולי, נסחפת ג’ובנה לחשוף את הצביעויות, השקרים והבגידות בחיי המבוגרים.

“חיי השקר של המבוגרים”, מאת אלנה פרנטה, הוצאת “הספריה החדשה” (ספרי “סימן קריאה”/ הוצאת “הקיבוץ המאוחד”).

7מלכת היופי של ירושלים

עטיפת הספר “מלכת היופי של ירושלים”

הקללה של משפחת ארמוזה

רומן הביכורים של שרית ישי-לוי, “מלכת היופי של ירושלים”, שמכר למעלה מ-250,000 עותקים, תורגם לשפות רבות והפך לסידרת טלוויזיה שמשודרת עכשיו ב”יס”, מגולל את סיפורה המדהים של משפחת ארמוזה הירושלמית מתחילת המאה ה-20 ועד שנות ה-70, ובעיקר את חייהן של ארבעה דורות של נשים – נונה מרקדה, רוזה, לונה וגבריאלה – שעל שלוש מהן רובצת קללה שמאמללת את חייהן, כשכל אחת מהן מתמודדת בדרכה עם השקרים, היצרים, התשוקות, הבגידות, הסודות והאהבות. הסאגה רחבת היריעה משרטטת את דמויותיהם של הנשים ושל הגברים השבויים בקודים הקשוחים של מנהגי העדה הספניולית, כל זאת על רקע ההווי הירושלמי הייחודי, הניחוחות העולים ממטבחי המשפחות, שפת הלדינו העסיסית, שוק מחנה-יהודה התוסס והתמורות ההיסטוריות הדרמטיות של אותם עשורים.

“מלכת היופי של ירושלים”, מאת שרית ישי-לוי, הוצאת “מודן”.

8כשנפגש שנית

עטיפת הספר “כשניפגש שנית”

אין כמו משפחה

חייה של אמילי אמרסון הם לא מה שייחלה לעצמה. אביה נטש אותה כשהיתה צעירה כשמצא לו אשה אחרת ואמה נפטרה כשהיתה בת 18. סבתה מצד אביה היא כל מה שנשאר לה עד שגם זו נפטרה לפני מספר חודשים. אמילי לא רוצה שום קשר עם אביה שהבין שעשה את טעות חייו ומאז מנסה לכפר על מעשיו. כיום אמילי היא עיתונאית שכתבותיה מתפרסמות במיגוון ערוצי תקשורת, אך מפוטרת מאחת מעבודותיה, דבר המגביר את תסכולה. ציור יפהפה ממקור לא ידוע שנשלח אל ביתה משנה את חייה ואת כל מה שהכירה. אמילי יוצאת בעקבות הציור לשפוך אור על עברה ועל ההיסטוריה של משפחתה ובעיקר עוברת מסע לגילוי עצמי. מסע שבו היא מבינה מהי חשיבותה של סליחה, מבלי לנטור טינה לאנשים שפגעו בה, כי אחרי הכל אין כמו משפחה.

“כשניפגש שנית”, מאת קריסטין הרמל, הוצאת “הכורסא”.

9ללכת בדרכך

עטיפת הספר “ללכת בדרכך”

ללכת בעקבות האהבה

ללואיזה קלארק אין ברירה: בית הקפה שבו עבדה סגר את שעריו בהתראה קצרה, ובהיותה המפרנסת היחידה במשפחתה היא נאלצת לקבל על עצמה את העבודה האחת המוצעת לה – לטפל בגבר צעיר ועשיר שנותר משותק בארבע גפיו לאחר תאונת דרכים. לואיזה, שיש לה חיבה לבגדים ססגוניים במיוחד, מגיעה לטירה שבה מתגורר וויל טריינר עם הוריו, ומנסה להכניס שמחה, צבע ומשמעות לחייו. אך וויל, כך מתברר לה בהמשך, כבר מאס בחייו, לא מקבל את שיגרת חייו החדשה בכיסא הגלגלים, ומחליט ללכת על המתת חסד בשווייץ. לואיזה, כמובן, מנסה להפוך את ימיו האחרונים למאושרים, הופכת לחברת נפש שלו ובהמשך לאהובתו, אך הסוף המר בלתי נמנע. אבל אחרי הכל יש גם הפתעה בסוף, בפריז.

“ללכת בדרכך”, מאת ג’וג’ו מויס, “ידיעות ספרים”.

10גנבת החלומות

עטיפת הספר “גנבת החלומות”

היא רק רוצה להיות אמא

רגע לפני גיל 40, רננה שקד מוצאת את עצמה בנקודת ההתחלה. כל מה שהיא מבקשת לעצמה הוא שקט, אבל החזרה הביתה לקיבוץ “הרדופים” מעוררת בה זיכרונות עבר כואבים ומאלצת אותה להתעמת עם כל מה שהשאירה מאחוריה לפני שנים. היא לא רוצה להתאהב. היא לא מחפשת בעל. היא רוצה רק דבר אחד מבלי שכלום יעמוד בדרכה – להיות אמא. יש לה תוכנית, ואם רק תפעל לפיה, היא תגשים את חלומה. אלון אזולאי הוא לא חלק מהתוכנית. הוא הסחת דעת שעלולה להסיט אותה מהדרך. הוא מציב בפניה מראה שאינה רוצה להתבונן בה, ואם היא לא תיזהר, המחיר עלול להיות הרסני. הוא ההפך הגמור מכל מה שחיפשה, אבל מה אם הניגוד המוחלט ביניהם הוא גם מה שיכול להפוך אותה לשלמה?

“גנבת החלומות”, מאת אילת סווטיצקי, הוצאת “דבש”.

;