fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/08/ריחות-גדול.jpg

רומי גואטה-חוכמה, נטורופתית ואירידולוגית, מעניקה טיפים למניעת ריחות לא נעימים מהגוף

מחקרים רבים כבר הוכיחו את ההשפעה שיש לריחות על משיכה או דחייה של בני הזוג. כמו כן, ידוע שמזונות משפיעים על ריח הגוף משום שהם מפורשים אל העור דרך הזיעה. רומי גואטה-חוכמה, נטורופתית ואירידולוגית, מעניקה טיפים למניעת ריחות לא נעימים מהגוף ומסבירה מה כדאי לאכול וממה להימנע

איך להימנע מריחות גוף

לדברי רומי גואטה-חוכמה, נטורופתית ואירידולוגית ומאמנת לאורח חיים בריא, מחברת הספר “כטוב בעיניכם”, ישנם מזונות בסיסיים ומזונות חומציים. המזונות הבסיסים משרים ריח טוב על העור ומזונות חומציים מדיפים ריח רע. בעיות בריאות ומצבים הורמונליים קיצוניים תורמים גם הם ליצירת ריחות בלתי נעימים. הנה הטיפים שלה:

בין המזונות הבסיסיים המומלצים למניעת ריחות לא נעימים:

  1. ירקות ועלים ירוקים מנקים את הדם ואת ריח הזיעה.
  2. פירות קיץ – אבטיח, מלון, תפוחי עץ וענבים ירוקים.
  3. דגנים – לחם מקמח כוסמין, אורז בסמטי, מג’דרה, קינואה.
  4. חלבונים – טופו, דגים, לבנה ויוגורט מחלב עיזים.
  5. נבטים – סיניים, ברוקולי, ואלפלפא.
  6. קטניות מונבטות – עדשים, חומוס ושעועית, שאותם ניתן להוסיף לסלט ללא בישול והם גם לא גורמים לגזים.

בין המזונות מהם מומלץ להימנע או להמעיט את השימוש בהם:

  1. אוכל מטוגן.
  2. בשרים.
  3. מזון מעובד.
  4. סוכרים פשוטים.
  5. מוצרי חלב פרה.

מיצים מומלצים ליצירת בסיסיות בגוף:

  1. מיץ גזר וגי’נג’ר.
  2. מיץ עשב חיטה.
  3. מיץ עשב שעורה.
  4. מיץ כרוב וסלק.
  5. מיץ חסה ותפוח עץ.

כדאי לדעת: אכילת חילבּה, עמבּה, שום ובצל בהחלט משפיעה לרעה, הן על הבל הפה והן על ריח הזיעה.

ריחות הגוף מוגברים במצבים של שינויים הורמונאליים:

בגיל ההתבגרות: בגילאים אלו יש עלייה ברמות האנדרוגנים שמשנים את הרכב חומצות השומן של הזיעה ומפיקים ריח גוף של מבוגר.

בזמן ההיריון: לחלק מהנשים ריח הגוף משתנה ולחלק משתנה ריח ההפרשות הווגינאליות. בדרך כלל מתפתחת פטרייה וגינאלית שנוצרת עם השינויים ברמת החומציות בגוף.

בגיל המעבר: בתקופת הפוריות שומֵר הורמון האסטרוגן על רמת חומציות מאוזנת בנרתיק ואינו מאפשר התרבות חיידקים. עם הירידה ברמת האסטרוגן חיידקים מתיישבים בנרתיק ועולה החומציות ואיתה שינוי הריח.

מצבי בריאות שגורמים לריחות בלתי נעימים:

צרבות ושיהוקים (גרעפסים) – לאנשים הסובלים מצרבות, רפלוקסים, שיהוקים והבל פה לא נעים מומלץ לאבחן ולבדוק מה שורש הבעיה. יש מספר סיבות לצרבות ורפלוקסים, כמו חיידק ההליקובקטור פילורי היושב בקיבה, בקע בסרעפת, אכילת מזונות חומציים, חוסר באנזימי עיכול וקנדידה.

עצירות – אנשים הסובלים מעצירות עלולים להפריש ריח גוף פחות נעים. הצואה היא פסולת שהגוף אמור להפריש החוצה. צואה שנשארת בגוף יוצרת תסיסה שגורמת לייצור חיידקים פתוגניים ופטריות. חשוב לטפל בבעיית העצירות.

בעיות במערכת העיכול – ככלל, מומלץ לאנשים הסובלים מבעיות במערכת העיכול לצרוך פרוביוטיקה, תוסף המגיע בכמוסות המכילות חיידקים טובים. חיידקים אלה מחזקים את פלורת המעיים ומסייעים לשיפור ריחות הגוף, הפה, הווגינה, ואף מסייעים במניעת גזים לא נעימים. כמובן שהם גם מסייעים ליציאות.

גזים – חלבונים מהחי אינם מכילים סיבים ולכן לוקח להם הרבה יותר זמן להתעכל. כך הם נרקבים במערכת העיכול וגורמים לגזים מסריחים וכמובן לריחות גוף לא נעימים. לפיכך, מומלץ להמעיט באכילת בשרים, ואם בוחרים לאכול בשר הרי שיש לשלב עם הרבה ירקות כדי לסייע בתהליך העיכול. כמו כן, מומלצת תזונה מאוזנת המכילה סיבים כמו ירקות, פירות, דגנים מלאים, נבטוטים וקטניות.

מגנזיום מסייע במניעת ריחות:

גם מינרל המגנזיום עשוי להעלים ריח גוף רע, בשל העובדה שהוא משתתף במספר תהליכים מטבוליים. שילוב של אבץ, מגנזיום, ויטמין B6 ופאבה (אחד מוויטמיני B), עשוי להילחם יפה ובאופן מועיל בתופעת הריח הרע מהגוף, וגם למי שסובל מריח רע מהפה. בנוסף, המגנזיום מרפא שרירים ויכול לסייע בעצירות. וכמובן, שתייה מים מרובה תמיד מומלצת.

;