fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2022/10/סרטן-השד2-1.jpg

“אף אחד לא האמין שזה יקרה לי בגיל 35. הייתי בחופשת לידה וגיליתי שחליתי בסרטן השד”

לרגל חודש המודעות, טל סטריק-גפני, מרפאה בעיסוק: “לכי להיבדק! בכל גיל! בקשי אולטראסאונד שד!”

1טל סטריק-גפני

טל סטריק-גפני: “הגידול כבר הגיע לבלוטות הלימפה. מה היה קורה אם הייתי מגיעה עוד כמה חודשים?”

חודש אוקטובר הוא חודש המודעות לסרטן השד שאותו מציינים ומבליטים בכל העולם. המטרה היא להעלות את המודעות לחשיבות האבחון המוקדם, לתמוך במחקר שנועד לאפשר הבנה יותר טובה של המחלה ולפתח טיפולים חדשים, וכמובן, להעצים את החולות.

סרטן השד הוא הסרטן השכיח ביותר בנשים בישראל. מדי שנה מאובחנות מעל 5,000 נשים עם סרטן שד בארץ. גילוי מוקדם, כידוע, מציל חיים! החדשות הטובות הן שעם השיפור בטכנולוגיות לאבחון מוקדם והטיפולים החדישים – סיכויי ההחלמה טובים מאי פעם!

סרטן השד יכול לתקוף בכל גיל. זה מה שקרה לטל סטריק-גפני, מרפאה בעיסוק בבית החולים שיבא תל השומר, שבגיל 35, באמצע חופשת הלידה שלה, בתוך חוויית ההנקה – גילתה כי חלתה בסרטן השד. בפוסט מרגש וחשוב היא מסבירה, עם הרבה סימני קריאה, למה חשוב לרוץ ולהיבדק בכל גיל.

“חשבתי הרבה אם לשתף או לא”, כתבה סטריק-גפני. “בכל זאת כל כך אישי… אבל גם כל כך יכול לעזור לאחרים. לאחרות. לרובן חודש אוקטובר לא אומר כלום. עבורי, ה-28.10.21, יהיה תאריך שלא אשכח לעולם.

“הייתי בשיא חופשת הלידה שלי, הנקה מלאה. וכל כך נהניתי מזה! אני יודעת שיש כאלו שפחות מתחברות, כאלו שלא מצליחות, אבל אני הצלחתי!!! ונהניתי!!! מכל שנייה!

“ואז באותו יום בלתי נשכח, הלכתי לבדיקה שגרתית. תכננתי את הזמנים כדי שאספיק להניק אותו. ואז הבנתי שזו תהיה ההנקה האחרונה שלי. העולם התהפך עליי, רק שעוד לא הבנתי עד כמה. אבל היום אני מבינה כמה אותה בדיקה שגרתית הצילה אותי.

“הגידול כבר הגיע לבלוטות הלימפה. מה היה קורה אם הייתי מגיעה עוד כמה חודשים? כנראה לא הייתי כאן כדי לכתוב את הפוסט הזה.

“אומנם קיבלתי חבילת ‘טיפול יופי’ הכל כלול (כימו, ניתוח, הקרנות, זריקות וכדורים), אבל היי, אני בחיים! אף אחד לא האמין שזה יקרה לי בגיל 35. גיל כל כך צעיר.

“אם לא הייתי באה לבדיקה הזו, לא הייתי יודעת. זאת היתה שנה מהגיהנום. לא רוצה בכלל לחשוב איך היתה עוברת השנה הזו אם הייתי מגיעה כמה חודשים מאוחר יותר, כשהסימפטומים היו מתחילים. וכבר היה כנראה מאוחר מדי.

“לכי להיבדק!!! אני יודעת שחיי היום יום עמוסים. ולמי יש זמן לזה?!, להזמין בייביסיטר בשביל זה?, ‘לי זה לא יקרה’. ‘כן אני יודעת שזה חשוב. אני באמת צריכה להיבדק, אבל…’

“לכי להיבדק!!! כל אשה!!! בכל גיל!!! ולא רק כירורג. בקשי אולטראסאונד שד!!! אצלי הכירורג לא הרגיש כלום!!! ויש הרבה כירורגים שמפספסים…

“ואם את אשה אשכנזייה, בקשי בדיקת נשאות של גן brca! מוטציה בגן הזה מגבירה את הסיכון לסרטן שד ולעוד מלא סוגי סרטן אחרים. וזו מוטציה ממש ממש שכיחה אצל אשכנזיות. וזה כל כך פשוט לגלות את זה!

“כל אשה אשכנזייה זכאית לכך! זו בדיקת דם פשוטה. דרך רופאת המשפחה. ואם מגלים את הנשאות של המוטציה יש מה לעשות ואפשר למנוע את הסרטן!!! ידע הוא כוח! ידע מציל חיים!!!

;