fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/06/גדול-בטן-שטוחה.jpg

רוצות בטן שטוחה? מה כדאי לאכול כדי שהבטן לא תתנפח? וממה באמת צריך להימנע?

הקיץ כבר כאן, אז מה כדאי לאכול כדי שהבטן לא תתנפח? ממה צריך להימנע? מה יש בתפוח שעוזר להילחם בצלוליט? למה כדאי להעיף מהפה את המסטיק ללא סוכר? ומה אומרת על זה דיאטנית?

בטן שטוחה

צילום: ראיין מורנו ושפלי מדיה ל”אנספלאש”

ביומיום הדרך לשמירה על גיזרה נאה עוברת דרך תזונה נכונה ומאוזנת ופעילות גופנית. אבל כדאי להכיר גם את רשימת המאכלים הספציפיים שעשויים לסייע לכן בהרזיה ואף למנוע את התופעה המרגיזה של נפיחות בבטן, וגם את אלו שכדאי לתפוס מהם מרחק, כפי שמסבירים המומחים של מגזין SHAPE.

מה כן לאכול?

נענע. מפחיתה נפיחות ומרגיעה את מערכת העיכול. כמו כן, עשירה בנוגדי חימצון המגבירים את קצב חילוף החומרים. הוסיפו כמה עלי נענע למים שאתן שותות מדי יום ואתן מסודרות.

אספרגוס. ממריץ עוצמתי לכבד ולכליות, שעוזר להפחית את אגירת הנוזלים והנפיחות. כמו כן, נמצא כמסייע במקרים של עצירות.

אננס. גם טעים וגם מכיל ברומלין – אנזים מפרק חלבונים, שיכול לסייע בהפחתת תופעות כמו גזים.

אגס. משמש מקור טוב לפקטין – סיב תזונתי שמצוי בריכוז מאוד גבוה בקליפות ובבשר של הפירות, אשר עוזר לתהליך עיכול תקין.

מקלות סלרי. מעולים למצב שבו אתן עדיין רעבות אחרי הארוחה ומסייעים לגוף להימנע מאגירת נוזלים.

אשכולית. יכולה לעזור בהרזיה, על ידי כך שהיא מורידה את רמות האינסולין בדם ומגבירה את קצב חילוף החומרים. כמו כן, היא עשירה במים ומכילה כמות יפה של ויטמין C, שחשוב לבריאות העור, אשר ניזוק במיוחד במהלך הקיץ.

תפוח. בתפוח יש חומצה מאלית, המגבירה את האנרגיה, כמו גם מסייעת לגוף להיפטר מרעלים שונים, שיכולים בין היתר לגרום להופעת צלוליטיס.

פירות יער. מכילים נוגדי חימצון וסיבים ויתרמו לתחושת שובע לאורך זמן רב יותר, במחיר קלורי נמוך יחסית.

אגוזים לא קלויים. מצוינים להרזיה, כי הם עשירים בחומצות שומן בריאות, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חימצון. אכילה של שקדים, אגוזי מלך או אגוזי ברזיל באופן קבוע מורידה גם את הסיכון ללקות במחלות לב ובסרטן השד.

ביצים. מעבר לחלבון האיכותי שיש בהן, השילוב של החלבון והשומן שהן מכילות מסייע להגברת תחושת השובע.

עלים ירוקים. דרך מצוינת להוסיף ויטמיני,C ,A  ו-K, חומצה פולית, סידן, ברזל, מגנזיום, אשלגן וסיבים, המגבירים את תחושת השובע.

יוגורט יווני. בניגוד ליתר היוגורטים, שיכולים להכיל גם סוכר – שבסופו של דבר הולך למצבורי השומן שלנו, יוגורט יווני מצוין גם לרגישים לגלוטן או ללקטוז, לצמחונים או לכל מי שעושה דיאטה, כי הם אינם מכילים כמות קלוריות גדולה במיוחד (כ-100 קלוריות ל-100 גרם).

גריסי שיבולת שועל חתוכים. האופציה הכי לא מעובדת של שיבולת שועל, שתורמת לכן הרבה סיבים ודגנים מלאים ועוזרת לשמור על רמות מאוזנות של הסוכר בדם.

קינואה. החלבון שנמצא בקינואה מכיל את כל חומצות האמינו החיוניות. בנוסף, היא מכילה סיבים, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חימצון.

בטן שטוחה

מה לא לאכול?

בייגלה. נחשב לחטיף דל שומן, אבל הוא עשיר בנתרן (מלח), שיגרום לכן לאגור נוזלים וכתוצאה – גם לנפיחות בבטן.

מסטיק ללא סוכר. כשאתן לועסות מסטיק, לא משנה איזה, אתן בולעות אוויר וזה גורם לנפיחות בבטן. יתרה מזאת, במסטיקים ללא סוכר ישנם ממתיקים מלאכותיים מסוימים, שצריכה מוגזמת שלהם עשויה לגרום לשלשולים, בטן נפוחה וגזים.

קמח לבן. כל מוצר שעשוי מקמח לבן יגרום לכן לתנודות חדות ברמות הסוכר בדם, מה שיגביר את תחושת הרעב.

שייק פירות. מפתה מאוד לשבת בקיץ על חוף הים עם שייק פירות או קפה אייס כלשהו, אבל אלה מכילים פצצת קלוריות שיכולה להגיע גם ל-600 קלוריות למנה. העדיפו פירות טריים או שייקים שאתן רואות מה נכנס לתוכם.

סושי. כן, זה טעים ובגירסאות מסוימות – בעיקר ברולים הרגילים – אפילו לא עמוס בקלוריות. אבל סושי שמכוסה ברוטב, למשל, לא יועיל במיוחד לגיזרה וגם לא לנפיחות בבטן.

עניין של טיימינג

“התנהגויות מסוימות כמו אכילה מהירה, הגורמת ללעיסה מועטה של המזון ובכך לעיכול פחות טוב ויצירת גזים; דיבור תוך כדי אכילה ובליעת אוויר יחד עם האוכל; וכן אכילה בפה פתוח – יכולות לגרום לנפיחות בבטן”, מוסיפה טל פלג, דיאטנית ותזונאית, מומחית להרזיה וירידה במשקל. “לכן, חשוב לשתות מים במקום שתייה מוגזת, לשים לב לצורת האכילה, ללעוס היטב את האוכל ולא לדבר תוך כדי האכילה. אם מזון מסוים גורם לכן לנפיחות באופן ברור, הימנעו ממנו או שלבו אותו בשעות או בימים שאינכן מתכננות ללבוש בגד ים. מזון עתיר סיבים, למשל, יוצר תחושת נפיחות, אבל חשוב לא לוותר על צריכת מזון זה כמו לחם מלא, פסטה מלאה ואורז מלא, אלא למצוא את האיזון הנכון לכן מבחינה זו ולתכנן מתי תאכלו אותו”.

באילו נסיבות נוספות אנו עשויות לסבול מנפיחות בבטן?

טל: במצבים רפואיים שונים כמו תסמונת המעי הרגיז, צליאק או רגישות ללקטוז, שיכולים להתבטא בין השאר בנפיחות, כאבי בטן וגזים. לכן, חשוב לאבחן את הבעיה ולקבל הנחיות מדויקות לאוכל המתאים במצבים אלה.

בנוסף, שרירי בטן רפויים יוצרים תחושה חריפה יותר של נפיחות. רקמת השומן שהתמקמה במהלך החורף דווקא באזור הבטן היא קלה ויש לה נפח גדול. צעד ראשון הוא לאכול מסודר יותר, לתכנן את הארוחות ולא לאכול שטויות. במקביל, כדאי לשתות הרבה מים ולשלב פעילות גופנית לחיזוק שרירי הבטן.

;