fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/03/שובו-של-התיאטרון.jpg

שובו של התיאטרון: הנשים החזקות שפותחות את הבמה לאחר שנת קורונה ללא הצגות

תיאטרון חיפה נפתח עם “שוק המציאות” של נתן אלתרמן ופסטיבל אשה 2021 חוגג בתיאטרון חולון

1גנרליות. צילום יוסי צבקר ורמי זרנגר

יונה אליאן, ליאורה ריבלין ורבקה מיכאלי ב”גנרליות” בפסטיבל אשה בתיאטרון חולון. צילום: יוסי צבקר ורמי זרנגר

בשנת 1965 עלה המופע “שוק המציאות” בכיכובם הבלתי נשכח של יונה עטרי ואילי גורליצקי. אלתרמן, שהשנה מלאו 51 שנה לפטירתו, כתב על מציאות ארץ ישראלית, תמיד בעין בוחנת ומדויקת. גם במדורו “הטור השביעי” וגם בפזמונים שחיבר. בשירו “קונצרטינה וגיטרה” הוא מספר על מרת נינה שהיתה סניטרית ותיקה והיא מספרת לחברה – מר זברה – על כל המגיפות האפשריות. לא, הקורונה אינה מוזכרת בשיר, אבל הוא התקבל על ידי הקהל בהחלט בחיוך של הסכמה.

תיאטרון חיפה חידש את המחזה ומעלה אותו כעת בהפקה צבעונית ומרשימה עם דפנה דקל, אלון אופיר ועוד שלושה נגנים מוכשרים – אבל ההצגה האמיתית התרחשה דווקא באולם – הכיסאות האדומים עליהם הושבו דובים צבעוניים שמסמנים את ההפרדה בין קפסולה אחת לשנייה התמלאו מחדש בצופים -לאחר כמעט שנה שבה היה התיאטרון סגור.

2חיות במה צילום יוסי צבקר

תיקי דיין, קרן מור ואודיה קורן ב”חיות במה” בפסטיבל אשה בתיאטרון חולון. צילום: יוסי צבקר

מי שעולם התיאטרון יקר ללבו ומשמש עבורו חמצן קיומי – יכול להבין את השמחה של האנשים שנכחו בקהל. ההתרגשות הזו לפני החשכת האולם והארת הבמה – שהנה הולך לקרות הקסם הזה שנקרא תיאטרון.

שלוש נשים חזקות אחראיות להתנהלות הבלתי פוסקת בתיאטרון חיפה, יחד עם משה נאור – המנהל האמנותי.  ניצה בן צבי, המנכ”לית הנמרצת שנמצאת בקדמת העשייה, עם רעיונות וכוחות בלתי נלאים, גם בשנת הקורונה דאג התיאטרון לייצר מופעים ורעיונות חדשים: ההצגה “מאחורי העיניים” המספרת על התמודדותה של אם לילד אוטיסט שכתבה נאוה סמל המנוחה, פסטיבל מקור ועוד מיזמים שהשאירו את התיאטרון חי ונושם בשנה הקשה הזו. לצידה ניצבות תמיד מיכל הללי, מנהלת השיווק, שעובדת בתיאטרון קרוב ל-35 שנה, וגילת סלע – מנהלת מכירות החוץ והמחלקה החינוכית. הסיפור של התיאטרון בעשור האחרון הוא הסיפור שלהן.

3מה נשים לובשות צילום יוסי צבקר

שני קליין, הדר לוי ואודיה קורן ב”מה נשים לובשות” בפסטיבל אשה בתיאטרון חולון. צילום: יוסי צבקר

בנוסף לתיאטרון חיפה, שהיה הראשון להיפתח בין כל התיאטראות הרפרטואריים, מתקיים השבוע “פסטיבל אשה” בתיאטרון חולון – חגיגה של יצירה נשית, על נשים ובהשראתן. כל המופעים פתוחים לקהל ללא תשלום בזום. בין השאר יתקיימו מופעים המצדיעים לשחקניות התיאטרון – כמו המופע “חיות במה” שבו מספרות שלוש שחקניות מרכזיות ואהובות – אודיה קורן, קרן מור ותיקי דיין לבימאית והמחזאית המוכשרת איה קפלן, על תפקידיהן הגדולים, על משחק קומי מול דרמטי, טלוויזיה מול תיאטרון ובעיקר – איך זה להיות אשה בעולם המשחק.

4גילת סלע, מיכל הללי וניצה בן צבי

שלוש הנשים החזקות של תיאטרון חיפה, משמאל לימין: ניצה בן צבי, מנכ”לית התיאטרון, מיכל הללי, מנהלת השיווק, וגילת סלע, מנהלת מכירות החוץ והמחלקה החינוכית

מופע נוסף של שלוש שחקניות מובילות הוא “גנרליות” ובו ישתתפו רבקה מיכאלי, יונה אליאן וליאורה ריבלין בקטעים מתוך הצגות חדשות. מופע מעניין נוסף יעלה בשבת 13.3 והוא נקרא “מה נשים לובשות” – מסע תיאטרלי לארון הבגדים הנשי, תחנות בחייהן של הנשים המציגות והבגדים שליוו אותן. במופע זה ישתתפו: גילה אלמגור, אודיה קורן, נתי קלוגר, שני קליין והדר לוי.

עולם התיאטרון על כל גווניו מתעורר שוב לחיים והנשים הממלאות בו תפקידים מרכזיים יחזרולהופיע על הבמות, לרגש את הקהל ובעיקר לתת לו לנשום שוב את האווירה והקסם המיוחדים שיש רק בתיאטרון.

5הדובים באולם התיאטרון

דובים באולם תיאטרון חיפה מסמנים את קפסולות הישיבה בימי הקורונה

;