fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/04/אורגני-גדול.jpg

תכירו את NEAUVIA ORGANIC: החומר האורגני היחיד בעולם המיועד למילוי קמטים

האם הזקנה היא מחלה? פרופ’ דניאל קאסוטו מאיטליה, מנתח פלסטי בעל שם עולמי, חושב שכן ושאפשר בהחלט להילחם בה

חומר מילוי אורגני במקום בוטוקס

Photo by Juliana Arruda on Unsplash

פרופ’ דניאל קאסוטו, מנתח פלסטי בעל שם עולמי ובעל קליניקה מובילה במילאנו, מגיע לארץ במסגרת סידרת הדרכות שהוא מעביר על חומר המילוי לקמטים החדש והיחיד שהוא אורגני לחלוטין ומגלה כי בכוונתו לפתוח קליניקה גם בישראל מיד אחרי החגים.

כמה מאיתנו, שמנהלות מלחמת חורמה בכל קמט חדש שנוסף לנו, יודעות באמת מה מזריקים לנו? חומרי המילוי למיניהם עברו ב-20 שנים האחרונות שינויים משמעותיים אבל כולם נאלצו להתמודד עם שתי בעיות עיקריות – יציבות ועמידות.

עד עכשיו מרבית החומרים – לפחות אלו הנשארים לזמן ארוך יחסית מתחת לעור ושומרים על אפקט ההרמה והמילוי  – הכילו מרכיב טוקסי (רעלן) שגם אם הכמות שלו במינונים קליניים היא זניחה, הוא בכל זאת שם. התפקיד של המרכיב הכימי הוא למנוע את התפרקותו המהירה של המילוי על ידי הגוף.

לפני מספר שנים נרשמה פריצת דרך על ידי מעבדות איטלקיות תחת שם המותג NEAUVIA ORGANIC, בהובלתו של הפרופסור האיטלקי ניקולה זרבינטי, שהוציאו חומר נטול מרכיבים רעילים, שהוא למעשה חומר אורגני לחלוטין. החומר NEAUVIA ORGANIC, מיובא לארץ מזה מספר חודשים על ידי חברת “אינובה” – בריאות פתרונות אסתטיים.

ייחודו של החומר בכך שהוא מתנהג כמו החומרים הוותיקים מבחינת עמידות ויציבות ואף הוכיח שיש לו תכונות נוספות המשפרות את התוצאות. את ההדרכות לשימוש בחומר החדש מעביר בישראל הפרופ’ האיטלקי-ישראלי דניאל קאסוטו, מומחה עולמי בתחום הכירורגיה הפלסטית המשחזרת, שכלל לא רואה סתירה בין שחזור לאסתטיקה.

פרופ' דניאל קאסוטו

פרופ’ דניאל קאסוטו. האיכות של החומר האורגני דומה יותר לרקמות שלנו

פרופ’ קאסוטו, האם אנחנו מדברים פה על מהפכה – החומר האורגני היחיד שנועד למילוי?

זה החומר היחיד שיודע להתנהג כמו חומרים בעלי מרכיב רעיל מבלי להכיל אותו. היעדר החומר המייצב הרעיל לא רק שאינו פוגע ביעילותו אלא אף משפר אותו.

מהי המשמעות של חומר אורגני או לא אורגני מבחינת המילוי? 

כל החומצות ההיאלורוניות היעילות מכילות רכיב כימי שמוגדר כטוקסי בריכוז זניח. לכן למעשה הוא חסר משמעות מבחינה קלינית, אבל הוא כן משפיע על לכידות החומר מתחת לעור. כיוון שכל היצרנים דואגים שהריכוז של אותו חומר יהיה זניח, אין בהם סכנה של ממש ולכן החומרים מאושרים לשימוש בארץ.

אבל לא כולנו רוצים להכניס לגוף משהו כימי. אומנם המרכיב הכימי מקנה יציבות ועמידות, אבל בחומר המילוי של NEAUVIA ORGANIC אין בכלל מרכיבים רעילים. פה מצאו שיטה אחרת המשתמשת בסוג מסוים של אלכוהול – פולי-אטילן-גליקול, הקיים גם בחומרים שונים לשימוש כירורגי לרבות חוטי תפירה. מדובר באלכוהול שאינו רעיל ואינו פוגע ברקמות ועדיין מקנה לחומר יציבות גדולה.

רפואה אסתטית היא רפואה לכל דבר

אז ההבדל העיקרי הוא שהחומר החדש נטול תוספות כימיות למיניהן ועדיין יציב?

גם, אבל דווקא זה לא העיקר. מאחר והיציבות הזו מוקנת בשיטה שונה, התברר שהחומר גם מתנהג בצורה יותר טבעית מתחת לעור, יותר כרקמה ופחות כמו גוף זר. הוא לא נותן תחושה של גושיות מתחת לעור. למעשה אחרי שהוא נקלט ברקמות הוא לא מורגש במישוש.

ישנה דעה קדומה בתחום שלנו שחומצה היאלורונית צריכה להיות נוקשה. אני טוען שזה בדיוק הפוך. אם לוקחים פלסטלינה או סקוטש לכלים – מה יותר עמיד? הפלסטלינה. אבל ברגע שמעצבים פלסטלינה היא מתנגדת יותר אך מרגע שמשנים את צורתה כך היא נשארת. לעומת זאת, אם לוחצים על הספוג הוא נכנע מיד ללחץ אבל בסוף חוזר לצורתו המקורית, בדיוק כמו העור והשומן הבריאים והצעירים.

לפני 20 שנה לימדו אותנו להזריק חומצה ואז עם האצבע לסדר ולפזר אותה וזהו. אבל כיום אנחנו רוצים לעשות את הדברים בצורה מדויקת יותר ושהם לא יהיו מושפעים ממה שעושה המטופל אחר כך. הדוגמה הכי קיצונית זה מקרה שקרה לפני הרבה שנים כאשר מטופלת שלי הלכה לישון אחרי שעשיתי לה מילוי במצח עם חומר מאוד ידוע שהיה קיים כבר אז. היא ישנה על היד ונותר לה סימן של השעון-יד שלה מוטבע על המצח תקופה ארוכה. לא ידעתי מה לעשות עם זה, להמיס את כל החומר, לא להמיס, למלא שוב. ולכן חשובה היכולת של החומר להתפזר נכון ולא להיות נוקשה.

האיכות של NEAUVIA ORGANIC יותר דומה לרקמות שלנו. הוא גם סופח פחות מים אז יש פחות בצקות. כיום שכיח לראות כדורים שבולטים בלחיים של הפציינטיות: זה דבר שלא צריך לראות אפילו בחומרי המילוי העמידים יותר. אלו שמרימים את הרקמות בצורה יותר יעילה – אחרי כמה ימים גם בהזרקה שטחית לא מרגישים את המילוי של NEAUVIA ORGANIC במישוש, בניגוד לחומרי מילוי אחרים שגם אם קוברים אותם עמוק-עמוק ברקמות, עדיין ניתן לחוש בנוכחותם: זה אינו טבעי ואינו רצוי.

האם החומר באמת עמיד לא פחות מחומרי המילוי הנפוצים?

בהזרקה נכונה החומר משיג תוצאה הרבה יותר טובה ואחרי שנה-שנה וחצי 50% מהתוצאות עדיין קיימות ולפחות שנה אין טעם לחזור על ההזרקה. האחראי על המחקר ועל פיתוח של החומר האורגני הוא פרופ’ זרבינטי מאיטליה, שאותו אני מכיר מזה עשרות שנים. כאשר קיבלתי את החומר, בחנתי ובדקתי את הנושא כמה חודשים עד שהגעתי למסקנה שאכן מדובר בחומר איכותי מאוד.

אתה בכלל מנתח פלסטי – מה לך ולתחום ההזרקות והרפואה האסתטית?

אני לא רואה באסתטיקה תחום נפרד מהרפואה ומהכירורגיה. בעיניי, רפואה אסתטית היא רפואה לכל דבר. הסביבה שלנו והרגלים לא נכונים גורמים לנזקים שצריך לתקן. אני בא מהכירורגיה הפלסטית המשחזרת ואני שמח שכיום בהחלט ניתן לטפל בנזקים אלה גם בדרך לא כירורגית. אני מעביר הדרכות בארץ על השימוש בחומר לא רק לרופאים פרטיים אלא גם למחלקות לכירורגיה פלסטית בבתי החולים בארץ. כיום אפשר לשפר את איכות הרקמות גם אחרי נזקים מסוימים וזו אלטרנטיבה טובה להציע לאנשים שנפגעו לא רק מהזדקנות אלא מתאונה או מסיבות אחרות.

פרופ’ קאסוטו עלה מאיטליה לישראל לבדו בגיל 19. הוא למד רפואה בישראל אחרי השירות הצבאי, ועבד בית חולים הדסה ובסורוקה. אחרי 22 שנים בישראל חזר לאיטליה ושקד על הפרופסורה באוניברסיטת קטאניה ואחר-כך במודנה שבאיטליה, שם הוא הקים את יחידת הסיבוכים בבית החולים האוניברסיטאי. את הקליניקה הפרטית שלו פתח במילאנו והוא מרצה מבוקש בכנסים ובסדנאות בכל העולם. לפני כשנה שב פרופ’ קאסוטו להתגורר בארץ ובחודש הבא הוא עומד לפתוח את הקליניקה הראשונה שלו בישראל.

;