fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/06/מרוקן-גדול.jpg

כואב לך הראש? מתוחה מדי? הנה 10 הרגלים שמרוקנים אותך

כואב לך הראש? מתוחה מאוד מסיבה כלשהי? נטילת תרופות מסוימות, אורח חיים תובעני ולחוץ, עישון, שתיית משקאות מסוימים והרגלים נוספים, שלחלקם אולי את לא מודעת, עשויים לרוקן את גופך ממאגרי ויטמינים ומינרלים חיוניים, כפי שמוסבר בספר “האמת על התרופות”. כיצד מתגברים על החוסר? התשובות לפנייך

10 הרגלים שמרוקנים אותך

Photo by Kinga Cichewicz on Unsplash

עייפות, כאבי ראש, עצבנות, כאבי שרירים ותופעות נוספות יכולות להעיד על כך שאת סובלת ממחסור בוויטמינים ומינרלים חיוניים, לעיתים – בשל תזונה לקויה ולא מאוזנת. אבל מלבד המזון, ישנם הרגלי חיים אחרים, שאת אולי פחות מודעת להם, המרוקנים את גופך מאותם מרכיבים חיוניים ועשויים לפגוע בבריאותך ובאיכות חייך. בספר בשם “האמת על התרופות” (“פוקוס”), פורשת סוזי כהן, רוקחת מוסמכת, את הנזקים הבריאותיים שנגרמים כתוצאה מנטילה לא נכונה של תרופות ואת האופן שבו ניתן להמשיך ליטול תרופות חיוניות בלי להינזק. במקביל, היא שופכת אור על כמה הרגלים שגורמים – בדומה לתרופות מסוימות – לריקון מאגרי הוויטמינים והמינרלים בגופך. ריכזנו עבורך 10 מהם:

  1. נטילת תרופות. בספר מפרטת סוזן רשימה ארוכה של תרופות והשפעתן על מאגרים חשובים אלה. רבות מאיתנו, למשל, נוטלות סידן, אך אם עושים זאת ללא כמות מספקת של מגנזיום, גופך עלול לסבול מחוסר איזון. בנוסף, מעכבי חומצה למיניהם, משככי כאבים מסוימים ואף תרופות אנטיביוטיות, מרוקנות את מאגרי הברזל וכו’.

הפתרון: הכירי את התרופה שאת נוטלת, התייעצי תמיד עם רופאך וודאי כי את משלימה את החוסרים באמצעות תזונה נכונה או נטילת תוספי תזונה.

  1. לחץ. כשאת בלחץ, המערכת החיסונית שלך נפגעת ואת נשחקת מבחינה נפשית. בטווח הארוך, בלוטת יותרת הכליה ובלוטת התריס שלך עלולות להיפגע, ובעקבות זאת – צפוי לחול שיבוש במאזן ההורמונים החשובים בגוף.

הפתרון: מומלץ ליטול תוספת מקבוצת ויטמיני B, שלדברי סוזן נחשבים לנוגדי לחץ טובים. למשל, פנטתין (נגזרת של ויטמין B5), המחזק את בלוטת יותרת הכליה. כמו כן, תוסף איכותי של נוגדי חימצון הנלחמים ברדיקלים החופשיים – אותן מולקולות שנמצאות בגוף באופן טבעי ומזיקות לתאים, אשר בעת לחץ נפשי פעילותן אף גוברת. למניעת השחיקה הגופנית והנפשית, מומלץ לשלב בתפריט היומי שתיית משקאות ירוקים מירקות טריים.

  1. שתיית קפה. אפשר לשתות קפה או תה, הבעיה מתחילה כשאת מגזימה בכמויות – אז עלול גופך לסבול מחוסרים של מינרלים חיוניים כמו סידן, ברזל, מגנזיום, אבץ ועוד. זאת, מכיוון שקפה ותה מכילים חומרים הנקראים טאנינים, שנוטים לרוקן את הגוף מכמה מינרלים חיוניים.

הפתרון: שתי תה צמחים, שאינו מכיל טאנינים. שנית, הימנעי משתיית משקאות עם קפאין, הידוע כבעל השפעה מעוררת, לאחר השעה 15:00, כך תימנעי מבעיות בשינה. וגם פה – שתיית משקאות ירוקים, כמו גם נטילת תוסף ספירולינה (אצה ירוקה), יסייעו לגופך לקבל מינרלים חיוניים המתעכלים בצורה קלה יחסית.

  1. שתיית משקאות מוגזים. מכילים כמות גדולה של חומצה זרחתית, שעל מנת לנטרל אותה – הגוף שואב סידן מהעצמות. משקאות דיאט לא יותר טובים, לטענת סוזן, בשל הצטברותם של הממתיקים המלאכותיים שיש בהם במערכת העצבים ותפקידם בהרס תאי מוח.

הפתרון: שתי מה שסוזן מציעה: ערבבי מיץ ענבים עם מי סודה ביחס של חצי-חצי. התוצאה? משקה מוגז טעים, בלי הנזק.

  1. נטילת תכשירים משלשלים. אם את סובלת מעצירות ועושה שימוש בתכשירים כאלה באופן קבוע, קחי בחשבון שהם מרוקנים במיוחד את הוויטמינים והמינרלים המסיסים בשומן כמו ויטמין A ו-K.

הפתרון: ליטול תוסף איכותי של מולטי-ויטמינים, מינרלים וויטמין D או ויטמין A. אם העצירות ממש חמורה, מומלץ ליטול גם תוסף פרוביוטיקה ולשתות מדי יום מעט מיץ אלוורה.

  1. צריכת אלכוהול. צריכה קבועה של אלכוהול מרוקנת את כל הוויטמינים ממשפחת B, במיוחד תיאמין, וגם: גלוטתיון, מינרלים, ויטמין C וחיידקים ידידותיים. זה, אגב, תקף גם לגבי מי ששותה כוס אחת של יין אדום מדי ערב.

הפתרון: נטילת תוספי תזונה איכותיים כמו קומפלקס ויטמיני B, תוסף תיאמין, פרוביוטיקה, מינרלים, תוסף אבץ וויטמינים C ו-E.

  1. דיאטה קיצונית. דיאטות דלות בשומן ודיאטות דלות בפחמימות מרוקנות מהגוף רכיבים תזונתיים חיוניים כמו ויטמין C, בטא קרוטן, חומצה פולית ועוד.

הפתרון: בשלי בעצמך את הארוחות שלך והקפידי על תזונה מאוזנת, הכוללת את כל מרכיבי המזון החיוניים.

  1. עישון. מעבר לנזקיו הידועים, האם ידעת כי העישון גורם למחסור בוויטמין C, החיוני לצורך שמירה על גמישות העורקים ומגן מפני התפתחות של סוגי סרטן שונים? כל סיגריה מרוקנת מגופך כ-30 מ”ג ויטמין C. בנוסף, העישון מכניס לגוף מתכת כבדה בשם קדמיום, שעלולה להזיק למוח ולרוקן מינרלים חיוניים לחיזוק העצמות, כמו גם מרוקן את מאגרי התיאמין בגופך, מה שעלול להיגמר במחלות לב וכלי דם, הפרעות נוירולוגיות וצרות נוספות.

הפתרון: אם את מתעקשת להמשיך בהרגל המסוכן, לפחות הקפידי על נטילת ויטמין A, שבין היתר יכול להגן על הריאות מהנזק שנגרם להן בעקבות העישון. במחקר שמצטטת סוזן, נמצא כי שכיחות הופעת מחלת הסרטן בקרב מעשנים כבדים בעלי רמות נמוכות של ויטמין A, היתה גבוהה פי שלושה מאשר בקרב אלה בעלי רמות תקינות של הוויטמין.

  1. אי חשיפה לשמש. אחת הבעיות המרכזיות בישיבה כל יום במשרד, היא שאת לא נחשפת מספיק לאור השמש וכתוצאה מכך סובלת ממחסור בוויטמין D, החיוני, בין היתר, לצורך חיזוק העצמות ולמניעת סרטן וסוכרת.

הפתרון: לטענת סוזן, נטילת תוסף של הוויטמין מומלצת רק לאחר גיל 40. לכן המלצתה היא לצאת מהמשרד למשך רבע שעה מדי יום כדי לספוג קצת שמש.

  1. אלרגיה למזון. אחת הבעיות עם אלרגיות למזון, מעבר לאי הנוחות והסבל הכרוכים בהן, היא שהן גורמות לאיבוד מקורות לוויטמינים ומינרלים שונים. לכן, חשוב לצרוך מזונות אחרים שיפצו על המחסור שנוצר.

הפתרון: אם את אלרגית למרכיב הקזאין או הלקטוז שבמוצרי חלב, תצטרכי למצוא מקורות אחרים לסידן. אלה נמצאים בירקות ירוקים כמו קייל, מנגולד וברוקולי. אם את אלרגית לגלוטן – את מאבדת מקור טוב לחומצה פולית שאותה תוכלי למצוא במקום זאת בקינואה. אלרגית לתירס? מיצאי מקור טוב אחר לסיבים, תיאמין, חומצה פולית ופנטתין שיש בו, למשל בפירות ובירקות.

;