fbpx

ט”ו באב: 10 מקומות רומנטיים במיוחד שמתאים לחגוג בהם את יום האהבה

לפני שנה נערך בבריטניה סקר שחשף את המקומות הרומנטיים ביותר בעולם. במקום הראשון נבחרה, כמובן, פריז, הנחשבת ל”עיר האהבה”; במקום השני זכה האי היווני סנטוריני, האי הכי יפה בים-התיכון; ובמקום השלישי דורגה ונציה שבאיטליה עם שיט רומנטי בתעלותיה הציוריות. “רות עבור” מציע לכן 10 מקומות מיוחדים לחגוג בהם את ט”ו באב

סקר רחב היקף שנערך לפני שנה על ידי הוצאת הספרים הבריטית Mills & Boon המתמחה בז’אנר הרומנטי, חשף את 20 המקומות הרומנטיים ביותר בעולם. במקום הראשון נבחרה, כמובן, פריז, הנחשבת ל”עיר האהבה”; במקום השני זכה האי היווני סנטוריני, ללא ספק האי הכי יפה בים-התיכון; ובמקום השלישי דורגה ונציה שבאיטליה עם שיט רומנטי בתעלותיה הציוריות.

לפניכן, 10 מקומות רומנטיים במיוחד שמתאים לחגוג בהם את יום האהבה:

גשר האמנויות בפריז

גשר האמנויות, פריז, צרפת

נעולים על אהבה

איפה: גשר פון דז אר, פריז, צרפת. הסיפור: פון דז אר (או בעברית: גשר האמנויות) הוא גשר להולכי רגל בפריז. הגשר חוצה את נהר הסן ומחבר בין מוזיאון הלובר בגדה הימנית לבין בית המשפט בגדה השמאלית. כל מי שעובר על הגשר, לא יכול שלא לשים לב לעשרות אלפי המנעולים הנעולים על סבכות המתכת שמגדרות אותו. הסיפור מאחורי המנעולים הוא שכל זוג שמגיע לפריז, צריך לנעול מנעול ולזרוק את המפתח לנהר. מי שעושה זאת, יזכה לאהוב לנצח את בחיר ליבו שאיתו הוא נעל את המנעול. השורה התחתונה: אם זה נעול, זה בטוח.

המרפסת של יוליה בוורונה

המרפסת של יוליה, ורונה, איטליה

רומיאו הו רומיאו, איפה אתה?

איפה: ורונה, איטליה. הסיפור: מי לא שמע על רומיאו ויוליה, האוהבים שלא זכו לאהוב. מדובר בסיפור שהיה קשור לסכסוך עתיק שהתרחש ב-1302 וזכה לחיי נצח במחזה הנודע של שייקספיר. בוורונה, עירם של האוהבים, שוכן ביתה של יוליה והמרפסת המפורסמת שם היו נפגשים השניים. בבית תמצאו את פסלה של יוליה, שהאגדה מספרת שאם תשלחו יד לשד הימני של יוליה, תזכו לאהבה נצחית (בית מספר 23 ברחוב Capello). השורה התחתונה: אהבה היא לנצח, בדרך זו או אחרת.

אחד הכפרים בצ'ינקווה טרה

הכפרים הקטנים של צ’ינקווה טרה נראים כמו גלויות מצוירות

הכפרים הקטנים של צ’ינקווה טרה, איטליה

איפה: צ’ינקווה טרה, בריביירה האיטלקית, מחוז ליגוריה, איטליה. הסיפור: לאורך 18 קילומטר של קו חוף מסולע ותלול בריביירה האיטלקית בצפון המדינה מחכים לכן חמישה כפרים קטנים, הבנויים על הסלעים, בין החוף לבין הגבעות, ומסביבם טראסות ויקבים. הייחוד של המקום הוא בבתים הצבעוניים שנראים כמו גלויות מצוירות. כאן תיהנו מטיולים רגליים בין הגבעות, שחייה בים, לגימת יין אדום היישר מהיקב וצפייה בשקיעות רומנטיות בים-התיכון. השורה התחתונה: אין כמו שקיעה רומנטית ויין טוב.

המרינה בהרצליה

מרימים מפרש ויוצאים להפלגה רומנטית בים-התיכון

הפלגה רומנטית מהמרינה בהרצליה

איפה: המרינה בהרצליה. הסיפור: אם אתן אוהבות את הים ובא לכן לקחת את ההגה לידיים, להרים מפרשים ולצאת לים, זאת הצעה בשבילכן! חוויה בלתי נשכחת של הפלגה רומנטית לזוג למשך שעה וחצי ממרינה הרצליה, כולל הדרכה ושיתוף בהשטת היאכטה ותפעול מפרשים בלווי סקיפר מקצועי ועוד הרבה הפתעות נוספות. השיט מלווה ב-2 כוסות יין, שוקולדים, מוזיקה, שלט “מזל טוב” במידת הצורך, רוחות מלטפות, זמן איכות שאתן מעבירות עם בן הזוג שלכן ועוד הרבה פריטים קטנים שיהפכו את היום הזה ליום מיוחד. 690 שקל לזוג. באתר: give.co.il. השורה התחתונה: אפשר לחגוג גם בארץ.

סנטוריני

בתים לבנים קטנים בסנטוריני עם דלתות, חלונות וכדים בכחול

האי היפה ביותר בים-התיכון

איפה: האי סנטוריני, יוון. הסיפור: קשה לתאר את היופי של הבתים הלבנים הקטנים, עם הדלתות, החלונות והכדים הכחולים של סנטוריני, האי היפה ביותר בים-התיכון. בין הבתים נטועים כרמי גפנים אשר מפירותיהם מייצרים את יינות סנטוריני, הנחשבים למשובחים שביינות יוון. כאן מומלץ לסייר בין הסמטאות המרוצפות אבני בזלת וליהנות מהחנויות הקטנות שמציאות את כל היופי שיש לאי הזה להציע. סיור מאורגן בעיר יוביל אתכן אל מנזר פרופיטוס איליס, שנבנה בתחילת המאה ה-18 ומכיל אוסף נדיר של ספרים עתיקים; אל הכפר פירגוס, שהיה בעבר בירת העיר; ואל חוף קאמארי, חוף פופולרי עם טברנות, מסעדות וחנויות. השורה התחתונה: חופים קסומים ויינות מקומיים משובחים.

כרתים

בתים ציוריים שנושקים למי המפרץ באגיוס-ניקולאס, כרתים

חוגגים ב”אי האלוהים”

איפה: אגיוס-ניקולאס, כרתים, יוון. הסיפור: כרתים, הגדול באיי יוון שהפך בשנים האחרונות לאחד היעדים המועדפים על הישראלים, נחשב ל”אי האלוהים”. בעיר הנמל היפהפייה הזאת תמצאו בתים ציוריים שנושקים למי המפרץ, סמטאות צרות, טברנות משובחות, חופי ים קסומים, ולא פחות חשוב – אגיוס-ניקולאס נחשבת כיום אתר נופש משגשג עם חיי לילה סוערים. במרכזה, אגם ווליסימני, שבו על-פי האגדות, נהגה האלה אתנה לחפוף את שערותיה. אם אתן כבר כאן, אל תוותרו על נסיעה או הפלגה לחצי האי ספינלונגה, הידוע כאי המצורעים ושמככב ברב-המכר “האי של סופייה”, שכתבה ויקטוריה היסלופ. השורה התחתונה: יאסו, אהבה.

רודוס

הסמטאות הציוריות בעיר העתיקה של רודוס

אוהבים ב”אי השמש”

איפה: רודוס, יוון. הסיפור: רודוס נקרא גם “אי השמש” ונחשב לאחד מהאיים הגדולים והמפורסמים ביוון. מלבד חופי רחצה ומאות פאבים, מציע האי אתרים בני מאות שנים מהתקופה היוונית והרומית העתיקה. אם אתן בוחרות לטייל בעיר העתיקה, לכו לאורך חומות העיר הצלבנית, היכנסו לעיר דרך אחד השערים הגדולים ולכו לאיבוד בין הסמטאות הציוריות. תמצאו כאן בתי קפה, טברנות, פאבים, חנויות מזכרות לתיירים, חנויות בגדים ואבזרים, חנויות לממכר עתיקות ופריטי טקסטיל רבים. אל תחמיצו כאן סיור ברובע היהודי שבו נמצאת כיכר-היהודים, וביקור במקדש אפולו וב”אקווריום של רודוס”. הסיור המאורגן יוביל אתכן לנמל רודוס, לסמטאות העיר העתיקה, לאקרופוליס של העיר העתיקה, למרינה, ל”אקווריום”, ל”תיאטרון”, למקדש אפולו ועוד. השורה התחתונה: המקדש של אפולו.

מזרקת די טרווי ברומא

מזרקת די טרווי ברומא הנחשבת לאחת היפות בעולם

המזרקה של פדריקו פליני

איפה: פונטנה די טרווי, רומא, איטליה. הסיפור: מזרקת די טרווי במרכז רומא היא הגדולה שבמזרקות מתקופת הבארוק ונחשבת לאחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר בבירה האיטלקית. המזרקה, שנחנכה ב-1762, היא שילוב מרהיב של אדריכלות ופיסול, וזכורה לכולם מסרטו של פדריקו פליני “לה דולצ’ה ויטה”. אל מימי המזרקה משליכים תיירים ומבקרים מטבעות כדי להבטיח את חזרתם לרומא. בכל שנה נאספים במקום כ-120 אלף אירו, הנתרמים לצדקה. השורה התחתונה. מה שטוב לפליני טוב גם לנו.

פיאצה נבונה ברומא

פיאצה נבונה ברומא התוססת ביום ומרהיבה בלילה

נפגשים בפיאצה נבונה

איפה: פיאצה נבונה, רומא, איטליה. הסיפור: הכיכר הבארוקית עדיין נראית כמו שנראתה במאות ה-17 וה-18 ונחשבת לאחד מהמקומות היפים ברומא. תמצאו בה פסלים של ג’ובאני-לורנצו ברניני, שלוש מזרקות וכנסייה. הכיכר תוססת ביום ומרהיבה בלילה, על שלל אמני הרחוב, הפיצריות, הגלידריות ובתי הקפה שמסביב. השורה התחתונה: אהבה באווירה של פעם.

שיט גונדולה בוונציה

שיט גונדולה בתעלות הציוריות של ונציה

שיט גונדולה בתעלות ונציה

איפה: ונציה, איטליה. הסיפור: אין דבר רומנטי יותר משיט גונדולה איטי ונעים בתעלות ונציה, בשעות בין ערביים שקטות וקסומות. אחרי הכל, השקיעות של ונציה הן מהיפות בעולם. אל תחמיצו, כמובן, סיור בכיכר סן-מרקו בעיר, שאותה כינה נפוליאון “חדר האורחים היפה ביותר באירופה”. כמו כן, מומלץ לעשות שיט קצר בסירה אל האיים בוראנו ומוראנו ולהתרשם מהבתים הצבעוניים הייחודיים של המקום, ממגדל השעון הנוטה, כנסיית סן-מרטין, ועד מפעל הזכוכית המקומי שמשמש גם חנות לעבודות יד מיוחדות. השורה התחתונה: אי אפשר להתחרות בוונציה.

 

;