fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/08/לאור-גדול.jpg

הדוגמנית רייצ’ל לאור, שירדה 60 ק”ג ממשקלה, יוצאת נגד הבל היופי באינסטגרם

בגיל ההתבגרות מצאה את עצמה רייצ’ל לאור, 27, במשקל 130 ק”ג. כשהצבא סירב לגייס אותה, עברה ניתוח לקיצור קיבה וירדה 60 ק”ג ממשקלה. מאז, הפכה לדוגמנית מצליחה, אבל ההתעסקות של עוקביה באינסטגרם רק במראה שלה, גרמה לה לכתוב השבוע פוסט חזק, שבו חשפה את עברה השמן: “כל אחד מאיתנו נכנס לאינסטגרם של מישהו וחושב לעצמו ‘הלוואי ויכולתי להיראות ככה’. אל תשפטו צבע או מבנה גוף ואל תרצו להיות מישהו אחר. הישארו עצמכם לא משנה באיזו מעטפת אתם

1רייצ'ל לאור חדש

רייצ’ל לאור כיום: “אני צריכה להזכיר לעצמי בכל בוקר מי אני ומה עברתי”

לפני שמונה שנים עברה רייצ’ל לאור, 27, ניתוח לקיצור קיבה ונולדה מחדש. בעקבות הניתוח הצליחה להשיל 60 ק”ג ממשקלה ופתאום ניתנה לה הזכות להרגיש שווה בין שווים, לגלות מי היא בכלל ולהתחיל בחיים חדשים. אבל המעטפת החדשה לא בלבלה אותה. היא לא שוכחת את העלבונות וההשפלות שספגה בצעירותה על המשקל העודף שלה.

גם כיום, כשהיא דוגמנית מצליחה, עם גוף נהדר, בטן שטוחה, עיניים כחולות ושיער בלונדיני, היא מבקשת לנפץ את בועת האינסטגרם. לדבריה, אנשים מעלים לרשתות החברתיות תמונות שבהן מציגים חיים ורודים, חלומיים ומוצלחים וזה ממש רחוק מהמציאות.

2רייצ'ל לאור לפני ואחרי שהשילה 60 קג ממשקלה

רייצ’ל לאור לפני ואחרי שהשילה 60 ק”ג ממשקלה

השבוע העלתה רייצ’ל פוסט חזק לאינסטגרם שבו קראה לעוקביה לא לשפוט אף אחד על פי צבעו או מבנה גופו, לא לרצות אף פעם להיות מישהו אחר ולהישאר מי שאתם לא משנה באיזו מעטפת אתם. “לא כל מה שרואים קיים, ולא כל מה שקיים רואים”, כתבה בפוסט. “כל אחד מאיתנו נכנס לאינסטגרם של מישהו וחושב לעצמו ‘הלוואי ויכולתי גם, גם להיות, גם להיראות, גם לחוות’ וכו’.

“אז הנה לכם מבט אל הפנים בלי יותר מדי ריקושטים מבחוץ. אני יכולה רק לתאר לעצמי מה אתם חושבים עליי כשאתם מסתכלים באינסטגרם שלי. חלקכם מכרים, חלקכם עוקבים אחר החיים הווירטואליים שלי כבר שנים, וחלקכם בכלל לא יודעים מי אני ובטעות הגעתם לפרופיל שלי.

3רייצ'ל לאור

רייצ’ל לאור: “לא יכולתי ללכת לקולנוע כי הכיסא היה קטן ובטח שלא הצלחתי לעבור במסדרון של האוטובוס”
“אז היי, אני רייצ’ל לאור, נולדתי באוסטרליה והגעתי לישראל כשהייתי בת שנתיים .גדלתי בקיסריה על יצירתיות, ים וחופש. בתחילת גיל ההתבגרות חיי השתנו. מאדם משוחרר ואופטימי החיים נהיו כבדים פתאום, ומבלי שהצלחתי בכלל להבין את ההשלכות הכבדות, מצאתי את עצמי במשקל 130 קילו, ומציאות החיים שלי השתנתה.

“לא יכולתי ללכת לקולנוע כי הכיסא היה קטן ובטח שלא הצלחתי לעבור במסדרון של האוטובוס. החיים פשוט הפכו להיות כבדים, הכל הפך קשה יותר. סירבו לגייס אותי לצה”ל ובחרתי להילחם על הזכות והחובה שלי לשרת את המדינה. הורדתי תחילה 60 ק”ג על מנת להתגייס לצבא. אבל אף אחד לא סיפר לי איך החיים שלי הולכים להשתנות או הכין אותי לזה.

4רייצ'ל לאור לפני ואחרי שהשילה 60 קג ממשקלה

רייצ’ל לאור לפני ואחרי שהשילה 60 ק”ג ממשקלה

“עברו תשע שנים מרגע ההחלטה הגורלית הזו, והמון בנות לאורך התהליך שלי ביקשו את עצותיי, שאלו האם נשארו סימנים, או איזה ניתוח עשיתי. אבל רגע, אף אחד לא שאל: ואיך את עכשיו? הכל נראה יפה, הכל נראה טוב, אבל זו לא היתה המציאות.

“אף אחד לא הסביר לי על אובן זהות ועל ההשלכות הכרוכות בדבר. אף אחד לא הסביר לי מה זה להיות בחורה יפה פתאום, שמתייחסים אליה אחרת. אף אחד לא הסביר לי שלהיות בחורה יפה זה מלווה באינספור הטרדות מיניות ובכל המשתמע מכך. אף אחד לא אמר לי שישפטו אותי בגלל המראה שלי או שינצלו אותי.

“עוד לא הצלחתי להבין את גודל הדבר שעברתי. הפכתי כלפי חוץ לאדם שונה לחלוטין. הסביבה מתייחסת אלי פתאום שונה. איבדתי כל ביטחון אפשרי שאי פעם היה לי. נוצר קרע שלם ביני לבין עצמי.
ויחד עם כל המעטפת הכל כך יפה הזו שקיבלתי, אני צריכה להזכיר לעצמי בכל בוקר מי אני ומה עברתי. בלי זה לא אוכל להתחיל את היום שלי.

“אל תשפטו צבע או מבנה גוף ואל תרצו אף פעם להיות מישהו אחר. הישארו עצמכם לא משנה באיזו מעטפת אתם”.

5רייצ'ל לאור

רייצ’ל לאור: “אף אחד לא אמר לי שישפטו אותי בגלל המראה שלי או שינצלו אותי”

;