fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/09/אלוורה-גדול.jpg

סגולות המרפא של האלוורה: מרפא פצעים, מרגיע את המעי הגס ומטפח את העור והשיער

קליאופטרה השתמשה בצמח האלוורה לשימור יופייה ונעוריה, ומתברר שעלי האלוורה יכולים לשפר גם את תפקודי מערכת העיכול, לסייע בירידה במשקל ולאזן את הסוכר בדם. סגולות המרפא של האלוורה

סגולות המרפא של האלוורה

Photo by Bruno Cervera on Unsplash

לרובנו האלוורה מוכר כג’ל ירוק המשמש להרגעת כוויות, אך צמח האלוורה הוא בעל סגולות ריפוי רבות אחרות שהפכו אותו לצמח בריאותי. אבל ג’ל האלוורה טוב לא רק לשימוש חיצוני: כששותים אותו או אוכלים ממנו מדי יום, הוא יכול לסייע באיזון רמת הכולסטרול בדם, בריפוי דלקות מעיים, סוכרת, חיזוק מהערכת החיסונית ועוד.

שתיית מיץ אלוורה, או אכילתו כג’ל (ניתן לרכוש באריזת קוביות), תעניק לגופנו סגולות רפואיות רבות. מיץ אלוורה מכיל 200 נוטריינטים (יסודות ותרכובות כימיים החיוניים לחיים ולגדילה של יצורים חיים) צמחיים פעילים, כמו 18 חומצות אמינו, 12 ויטמינים, 20 מינרלים, רב סוכריים, סטרולים, טאנינים, וביו-אנזימים, שהופכים אותו למזון העשיר ביותר הקיים עלי אדמות – סופר פוד במיטבו.

סגולות המרפא של האלוורה:

עוזר לירידה במשקל – האנזימים שקיימים במיץ האלוורה עוזרים לתהליך מואץ של מערכת העיכול ומסייעים לה לפרק שומנים, סוכרים וחלבונים. כמו כן, הקולגן המצוי בצמח האלוורה צורך קלוריות רבות לצורך עיכולו, על כן שתיית מיץ אלוורה תסייע לנו להוריד במשקל.

עוזר למראה עור הפנים – הקולגן שמצוי בצמח האלוורה מזין את תאי העור והשיער. הוא יעיל כטיפול חיצוני, למריחה על העור, על כוויות, חתכים, אקזמה, אקנה, פטריות עור, עקיצות ופצעים, הן בשל היותו אנטי בקטריאלי ואנטי דלקתי, והן בזכות יכולתו לחדש רקמות עור פגומות במהירות. מיץ האלוורה מקרר, מרגיע, מוריד דלקת, נפיחות ואודם ומשפר את פעילות הקולגן והאלסטין.

עוזר לטיפול בסוכרת מסוג 2 – האלוורה מאזנת את רמת הסוכר בדם.  מחקרים מראים כי אלוורה יעילה יותר בהפחתת המוגלובין A1C אצל סוכרתיים מאשר אצל קדם סוכרתיים. מכאן שעדיף להשתמש באלוורה כאשר יש סוכרת ובמצב של קדם סוכרת אין מספיק הוכחה שאלוורה יעילה.

עוזר לחולי סרטן – מיץ האלוורה מגביר את יצור האנזימים האנטי אוקסידנטים שעוזרים בניקוי גידולים ומרגיע את הגוף לאחר טיפולי הקרנות. קיימות הוכחות ראשוניות שלקיחת אלוורה בנטילה פומית יכולה להפחית את הסיכון להתפתחות סרטן הריאות.

עוזר לסובלים מעצירות – שתיית מיץ האלוורה משפרת את פעולת המעיים, משפרת ספיגת ויטמינים ומינרלים, מפרקת שומנים, סוכרים וחלבונים על ידי האנזימים שבו, מורידה דלקת כמו תסמונת המעי הרגיז, קוליטיס, אולקוס, מתקנת את תסמונת המעי הדליף על ידי חיזוק דופן המעי ומניעת דליפת אלרגנים יוצרי דלקת למחזור הדם. תיקון זה יעיל גם במצבים של דלקות מפרקים.

ככל שעוברות השנים, כך מגלים עוד ועוד שימושים של הצמח ואת היעילות והתרומה הרבה שלו. צמח האלוורה התגלה כמסייע בעצירת צמיחתם של גידולים סרטניים, הוא מסייע בתהליכי הגברת החמצון של  הדם תוך שהוא מגן על הגוף מפני סטרס חמצני, הוא מונע אבנים בכליות, מקל על דלקות ועל כאבי מפרקים, מסייע בריפוי של כיבים, מפחית לחץ דם גבוה, מזין את הגוף במינרלים והשימושים בו עוד רבים. ניתן לרכוש כיום אלוורה טבעית וכך להפיק מהצמח את המיטב!

;