fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/06/עיצוב-משרד-ביתי.jpg

עובדת מהבית? כך תעצבי נכון את המשרד הביתי שלך

ברברה ברזין ואורלי דקטר, שתי מעצבות פנים מובילות, מעניקות טיפים מנצחים לעיצוב משרד מהבית, שיראה חלק מהעיצוב הכולל של הבית ולא כמו נטע זר שנולד בעקבות משבר

1פינת עבודה כהמשך לספרייה הביתית

פינת עבודה כהמשך לספרייה הביתית

אחד השינויים הבולטים בעקבות מגיפת הקורונה הוא המעבר לעבודה מהבית, שעל פי מיטב המומחים יישאר איתנו גם אחרי שהמשבר יחלוף מהעולם. בקשנו משתי אדריכליות מובילות לתת לנו טיפים מנצחים שלהן לעיצוב משרד בבית.

הטיפים של ברברה ברזין

ברברה ברזין היא מעצבת פנים ובעלת בית ספר ללימודי עיצוב פנים:

*השקיעו בפינת העבודה – רגע לפני שאתן ניגשות ליצור עמדת עבודה, הטיפ הכי חשוב הוא להשקיע בעצמכן. זהו המקום שבו תבלו את מרבית שעות הערות במהלך השבוע, לכן הימנעו מלהשתמש ברהיטים ובחפצים פרוביזוריים והשקיעו אחת ולתמיד בשולחן עבודה שמותאם למידותיכן ולאופי העבודה, בכיסא אורטופדי, בתאורה שתתאים לתרחישי עבודה שונים, במסך מחשב גדול וכמובן ברמקולים שווים אם אתן אוהבות להאזין למוזיקה תוך כדי עבודה.

*בחרו בפינה שקטה וניטרלית – לצבע ולחומרים שתבחרו עבור חלל העבודה תהיה חשיבות רבה שיכולה להכריע את הצלחתו. במידה ואין חדר ייעודי בבית שניתן להקצות כחדר עבודה “במשרה מלאה”, חשוב לבדל ולארגן עמדת עבודה נפרדת כמה שניתן בסביבה שקטה וניטרלית, שתאפשר פעילות עם מינימום הפרעות והסחות דעת גם כשבני המשפחה בבית.

*צרו הפרדה חזותית ואקוסטית – במידה והאזור שבחרתן אינו מוגדר על-ידי דלת או חציצה, מומלץ להשתמש במחיצות ניידות, כמו שוג’י יפני (חוצץ העשוי נייר שקוף המחובר למסגרת עץ), משרביה (אלמנט סבכה העשויה לרוב מעץ), או כל אלמנט אחר שייצר הפרדה חזותית ואקוסטית. יש כיום מחיצות מודולריות שניתן לתלות על גבן לוחות מחיקים והן מתניידות על גלגלים. בתוך כך יש גם מחיצות שמתחברות ומתנתקות באמצעות מגנטים וניתן בקלות לשנות את מיקומן, בנוסף הן יכולות לשמש כרקע בשיחות וידיאו קונפרנס במידה ועלינו להמחיש במהלכן פרטים ויזואליים.

*מקמו את פינת העבודה בכיוון מזרח – במידה וניתן, מומלץ למקם את פינת העבודה בכיוון מזרח וליהנות מאור טבעי ומאוויר צח, אך יש לוודא שהאור אינו משתקף במחשב ומפריע למהלך העבודה.

2ברברה ברזין

ברברה ברזין: “השקיעו אחת ולתמיד בשולחן עבודה שמותאם למידותיכן ולאופי העבודה”    

*לכו על שולחן גדול – גודל שולחן העבודה הוא נגזרת של אופי הפעילות ופרופורציות החלל. המידות המינימליות המומלצות במידה והעבודה שלכן כולל לפטופ בלבד היא 60/80 ס”מ. קחו בחשבון שלרוב אנו משתמשות בניירת נוספת ועל השולחן מונחת גם כוס הקפה, כך שתמיד מומלץ לבחור במידה גדולה יותר.

*העדיפו יחידות אחסון סגורות – חשוב מאוד לבחור ביחידות אחסון סגורות, לא מדפים או תאים פתוחים שהקלסרים והחומרים שמאוחסנים בהם נוטים להתבלגן ולהעלות אבק.

*קנו כיסא משרדי אורטופדי – אני ממליצה להשקיע בכיסא משרדי אורטופדי ונוח, שלשיטתי הוא קריטי לשמירה על עבודה רציפה ויעילה. על הארגונומיה להיות מושתתת על זוויות ההטייה של האיברים והחיבור בין אזורי הגוף כמו הגב תחתון, הירכיים, השוקיים, כפות הרגליים וחשוב לא פחות, המרחק בין העיניים למסך המחשב. כשהם מסונכרנים יחד נוצר המנח המושלם לגוף וזרימת הדם נותרת במיטבה.

*איך יודעים שכיסא העבודה טוב? – כיסא טוב הוא כזה שיודע להתכוונן בהתאם לגובה המשתמש ובעל משענת גמישה המותאמת לגב, רצוי כזאת שעשויה רשת שנחשבת לאלסטית ונוחה. מומלץ לבחור במושב רך שמקבל לאורך זמן את צורת גוף המשתמש. למיקום הידיים על משענות הידיים יש חשיבות רבה, מומלץ שהיד שאינה בפעולה תיכנס למצב מנוחה ככל האפשר בעוד שהיד שבעבודה תמוקם על השולחן במנח שלא ייצור עומס על השרירים והמפרקים.

*אל תוותרו על תאורה נכונה – פרט לתאורה הטבעית, חשוב מאוד להתקין תאורה נוספת שניתן יהיה להתאימה לתרחישים שונים של עבודה, לעבודה בשעות הערב או בימים חורפיים שנוטים להיות קודרים יותר. חשוב מאוד לייצר תאורה נעימה, לא לבנה מדי ולא צהובה מדי (בין K2,700-3,000), שקרובה ככל הניתן לנורות הליבון ולגוון ההארה של השמש עצמה.

*ציבעו את חלל העבודה – הצבעים שתבחרו לחלל הם נגזרת של העדפות אישיות ואני ממליצה שכל אחד יחשוב עם עצמו אילו צבעים פותחים לו את צ’אקרות, השמחה והיצירה. כל אחד מאיתנו מגיב לצבעים אחרת אך חשוב שלא לבחור בגוונים אפרפרים או שחורים שהוכחו ככאלה שמורידים את תפוקות העבודה. צבעים שיכולים להיות נהדרים הם כחולים, ירוקים, ורודים וכתומים למיניהם.

3פינת עבודה סלונית עם שולחן גדול, כיסא אורטופדי, שידת מגירות וארון אחסון גדול

פינת עבודה סלונית עם שולחן גדול, כיסא אורטופדי, שידת מגירות וארון אחסון גדול

הטיפים של אורלי דקטר

אורלי דקטר היא מעצבת פנים בעלת סטודיו DO, המתמחה בתכנון ובעיצוב חללי עבודה משותפים, בתים ודירות יוקרה ומשרדים לחברות מקומיות ובינלאומית:

מיקום – מקום ייעודי עבור עמדת המחשב אינו חייב להיות בהכרח בחדר נפרד ואף יכול להיות חלק מהחלל הציבורי של הבית בסלון, במטבח ואף כחלק מחדר השינה.

אווירה – אפשר בהחלט לקחת פינה או אזור בבית ולייצר בו באחד הקירות אלמנט עיצובי כמו ספרייה מעוצבת בגוני הבית, לתלות אמנות שאוהבים, תמונות השראה, או כל אלמנט עיצובי שיכול להשתלב עם השפה העיצובית של הבית, אבל שהישיבה מולו מייצרת תחושת שלווה ורוגע.

עיצוב – עדיף ששולחן העבודה לא יהיה שולחן משרדי שיראה כנטע זר בבית אלא שיתמזג עם הריהוט הקיים וייצר הרמוניה עיצובית כך שלא ניתן יהיה לזהות כי מדובר בשולחן משרדי.

פרקטיקה עיצובית – מקום אחסון סגור לדפים, כלי כתיבה או מסמכים יכול להיות ארונית קטנה או שידת מגירות מעוצבת. אל תוותרו על תאורה נכונה לסביבת העבודה. מומלץ שהתאורה תהיה תאורה חמה ולא מסנוורת.

4אורלי דטקר

אורלי דקטר: “אפשר לתלות בפינת העבודה אמנות שאוהבים, תמונות השראה, או כל אלמנט עיצובי שיכול להשתלב עם השפה העיצובית של הבית”. צילום: אילן סימן-טוב

;