fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/07/גדול-אביגיל-לורנזי.jpg

מהאולפנה לאופנה עילית: אביגיל לורנזי מעצבת הוט קוטור כחול לבן במחיר שווה לכל נפש

איך הפכה הצעירה שעיצבה שמלות לחברותיה הדתיות לאופנאית מבטיחה בעולם הקוטור הישראלי? הסיפור של אביגיל לורנזי, בעלת המותג “לורנזי”, מעורר השראה

1אביגיל לורנזי

אביגיל לורנזי, בשמלה בעיצובה: “מגיל צעיר התחלתי להרגיש שאני רוצה בגדים שיבטאו את האישיות שלי ואת הייחודיות שבי”. צילום: נועם אופק

את אביגיל לורנזי, 26, ממעצבות האופנה המבטיחות של הקוטור הישראלי, אני פוגשת ב”כמה”, בית קפה חדש ומקסים בשכונת פלורנטין, הנחשבת לסוהו של תל-אביב. אביגיל נכנסת עם אאוטפיט שלא היה מבייש שום דמות בלילות בוגי, ומסבירה לי שהיא דמיינה את עצמה רוקדת כל הלילה לצלילי שירים משנות ה-70, ושהלבוש עוזר לה לחיות את הרגעים הכי טובים שלה, גם אם הם עדיין לא קרו.

ההופעה המסוגננת שלה בהחלט מפתיעה לאור העובדה שמדובר במי שגדלה במשפחה דתית ברמת-גן, בת שמונה ילדים, ושחונכה כל השנים לא להתבלט, לנהוג בצניעות ולקדש את הנורמות המקובלות. “מגיל צעיר התחלתי להרגיש שאני רוצה בגדים שיבטאו את האישיות שלי ואת הייחודיות שבי”, ממהרת אביגיל להסביר, “כצעירה שהיתה צריכה להתלבש צנוע, לא מצאתי בגדים שיתאימו לאישיות שלי ולהגבלות של החברה הדתית ושגם יהיו מספיק נוחים וקלילים לקיץ הישראלי”.

2אביגיל לורנזי

מתוך קולקציית 2020, בעיצוב אביגיל לורנזי ל”לורנזי”. צילום: אופק אבשלום ורונה בר

אז איך הפכה אביגיל לורנזי (בעלת שם איטלקי הולם למישהי ששואפת ליצור אופנת קוטור), ממעצבת לחברותיה הדתיות לאחת המצליחות כיום בקוטור הישראלי, שכל שמלה שלה היא One of a kind, ועדיין במחיר השווה לכל נפש? את הקריירה החלה לפני שבע שנים, עם קולקציות למיגזר הדתי שכללו בגדים צנועים, קלים, לבישים ומלאים בסטייל.

אביגיל, מאיפה החיבור שלך לעולם העיצוב?

“תמיד היתה לי נטייה לאמנות וציירתי מגיל מאוד צעיר. החיבור בין ציור לאופנה הוא מאוד חזק, לכן כשהתוודעתי לצורך להיראות טוב המעבר לעיצוב היה טבעי עבורי. התחלתי לעצב בגיל 19 בעיקר כי ראיתי שאין היצע של בגדים אופנתיים עבור בחורות דתיות ומסורתיות. התייחסתי אל עצמי כאל הלקוחה האידיאלית, והחלטתי שאני הולכת לעצב בגדים בעיקר לעצמי ולבחורות עם סגנון חיים דומה לשלי. מאז זה הקו שמנחה אותי. בשביל למכור את הבגדים שלי לאחרות, אני חייבת להאמין וללבוש כל פריט ופריט, לכן אני לא מייצרת הרבה אלא מתרכזת בייחודיות ובזרימה של הבגד”.

3אביגיל לורנזי

מתוך קולקציית 2020, בעיצוב אביגיל לורנזי ל”לורנזי”. צילום: אופק אבשלום ורונה בר

מתי החלטת להפוך את עיצוב האופנה לעסק?

“חברות שמו לב לבגדים שעיצבתי לעצמי והתחילו לבקש שאתפור גם עבורן. כל המכירות היו ביתיות, השם ‘לורנזי’ עבר מפה לאוזן, מכרתי חמש קולקציות לאוכלוסייה הדתית בשנתיים וחצי, ומשם השתנו לי החיים. חזרתי בשאלה, הפסקתי להיות הלקוחה האולטימטיבית של עצמי והתחלתי לחשב מסלול מחדש”.

אחרי שנתיים וחצי אינטנסיביות במיגזר הדתי, נסעה אביגיל לארצות-הברית לשלושה חודשים, שם נחשפה לאופנה הניו-יורקית. אביגיל: “היה לי חשוב ללכת לראות מה קורה בשדרה החמישית בניו-יורק, עניינה אותי יותר אופנה עכשווית, מודרנית ואורבנית. כשחזרתי לארץ מצאתי עבודה בסטודיו לשמלות כלה, שם התוודעתי לתהליך היצירה של קולקציה שלמה ולתהליך היצירה של שמלה אחת שעובדים עליה שעות כדי שהיא תהיה מושלמת”.

4אביגיל לורנזי

מתוך קולקציית 2020, בעיצוב אביגיל לורנזי ל”לורנזי”. צילום: אופק אבשלום ורונה בר

בנוסף, היא עבדה בכמה מבתי האופנה המובילים בתל-אביב, כי לדבריה “ידעתי שאם אני רוצה לעצב לקהל הרחב, אני צריכה להבין איך המעצבים המצליחים יוצרים, עובדים ומשווקים את הבגדים שלהם. אחרי שנתיים החלטתי לצאת לעצמאות ולנסות את מזלי בתחום”.

מאיפה את שואבת את ההשראה שלך?

“כל קולקציה שלי נובעת מהשראה חדשה, שמתחילה בעיקר דרך רגעים עוצמתיים שאני חווה ומנסה לשחזר אותם בבגדים שלי. ההשארה לקולקציה החדשה שלי היא שקיעה, שעות בין הערביים, הרגעים שבהם השמיים נצבעים בוורוד ובכתום. במעבר בין היום ללילה יש רגע שהוא ממש קצוב בזמן והוא רגע קסום בעיניי. לא רק כי הוא קצר ומיוחד, אלא כי לי הוא מזכיר שבין העניינים בחיי יש מרווחים קטנים בלב וברגעים האלו אני מזכירה לעצמי להגיד תודה, לנשום, ולהיות ערה לרגעים המדהימים האלו”.

ואכן, קולקציית קיץ 2020 בעיצובה של אביגיל לורנזי ל”לורנזי” מעוצבת בצבעים רכים, חמים ומלטפים, בגזרות נוחות ומתנפנפות, שנוגעות לא נוגעות בגוף, ובעיקר כשהולכים עם הדגמים שלה מרגישים את התנועה שלהן, את החיים שזורמים בתוכם.

5אביגיל לורנזי

מתוך קולקציית 2020, בעיצוב אביגיל לורנזי ל”לורנזי”. צילום: אופק אבשלום ורונה בר

למי מתאימים הבגדים שלך כיום?

“לכל אשה יש גוף וצורה מיוחדת משלה. אחרי תקופות שבהן עברתי עלייה וירידה במשקל, תקופות של לבוש צנוע וגם פחות, הבנתי בסופו של דבר אילו בגדים נוחים ומחמיאים ברוב התקופות ומצבי הרוח המשתנים של הגוף והחיים. אני מתרכזת בגזרות רחבות ובבדים רכים וטבעיים בלבד, כמו משי, כותנה, פשתן, שיפון, אורגנזה, שעוזרים ליצור תחושה פנימית טובה. אין צורך להסתיר את הבטן או החזה כשמדובר באחד מהדגמים שלי. השקעתי מחשבה בהכנת הגזרות ובעיקר בחלקים אסטרטגיים, כדי שהבגד יהיה כל מה שאנו מצפים ממנו. נשי, פיין, מרושל וממלא בחיים. הכי קל ללבישה”.

איך את מצליחה לשמור על ייחודיות בשוק האופנה המהיר של היום?

“בניגוד לאופנה מהירה ומתחלפת, הבגדים שאני יוצרת מייצגים השקפת עולם שמתרכזת ברגעים ספציפיים ושואפים ליצור רוגע וקבלה. כל בגד אצלי הוא ייחודי ויש רק אחד ממנו. בקולקציה אפשר למצוא שמלות ובגדים קלילים מבדים טבעיים בלבד ובגזרות שמצליחות ליצור סילואט חדש לכל הקימורים הנשיים היפים שלנו”.

6אביגיל לורנזי

מתוך קולקציית 2020, בעיצוב אביגיל לורנזי ל”לורנזי”. צילום: אופק אבשלום ורונה בר

איפה אפשר להשיג את הבגדים בעיצובך?

“בהתאם לזה שכל בגד אצלי מעוצב לאשה אחת, אני רוצה שחוויית הרכישה תהיה אישית ותכלול פגישה ומדידה. בימים אלו אני עובדת על אתר אינטרנט חדש ובינתיים ניתן לראות את הבגדים באינסטגרם שלנו: lorenzi_official, או ליצור איתי קשר טלפוני”.

קולקציית קיץ 2020 של “לורנזי” – דוגמנית: דיאן שוורץ; סטיילינג: חומי פולק; איפור ושיער: אדם מיכאלי; תכשיטים: קרן וולף; כובעים: אורית אביעזר

ליצירת קשר: טל’: 054-3453137

https://instagram.com/lorenzi__official?igshid=g60chn6z7yqa

7אביגיל לורנזי

מתוך קולקציית 2020, בעיצוב אביגיל לורנזי ל”לורנזי”. צילום: אופק אבשלום ורונה בר

;