fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/12/חלבון-גדול.jpg

את עושה ספורט? כך תשלבי נכון חלבון בשיגרת האימונים שלך!

מומחי מותג תזונת הספורט Allin מעניקים טיפים ועצות מתי וכיצד מומלץ לאכול חטיפי חלבון בשיגרת האימונים כדי להעניק לגוף את מה שהוא זקוק לו. להתאמן ולאכול נכון

חטיפי חלבון

Photo by Stephanie Greene on Unsplash

ידוע שכדי לחטב את הגוף לא מספיק רק להתאמן אלא יש לשמור על תזונת ספורט נכונה. בשנים האחרונות המודעות לצריכת חלבון הולכת וגוברת, ובייחוד לחטיפי חלבון אשר מסייעים למהלך ולשיגרת האימונים. למה חטיף חלבון? בשל הזמינות ובשל קלות האחסון, חטיפי חלבון הם הצורה המועדפת לצריכת חלבון אצל ספורטאים ואצל אנשים העוסקים בפעילות גופנית. חטיף חלבון הוא פתרון זמין לארוחה עשירה בחלבון לאחר אימון או כתחליף ארוחה קלה וטעימה, העשויה לתרום לתחושת שובע לאורך זמן.

חטיפי חלבון הם תת-קבוצה בתוך משפחת תוספי התזונה. כל חטיפי החלבון מבוססים ברובם על אבקת חלבון מי גבינה, שהיא מקור מצוין לחלבון עשיר, איכותי ובכמות גדולה שנדיר למצוא במזון סטנדרטי.

זוהי אותה אבקה בדיוק המוכרת לנו משייק הפרוטאין הוותיק רק שהפעם היא באה בצורת “חטיף”. חטיפי חלבון מומלצים נועדו להרגעה מידית של גוף הזקוק למזון, בין אם מדובר לאחר אימון מפרך, בתור תחליף מזין לסעודה שלמה בסדר יום עמוס מהרגיל, או סתם כשמגיע הרצון למשהו מתוק ובריא, מבלי להרוס לעצמנו את שיגרת התזונה עליה עמלנו כל כך קשה.

חטיפי החלבון קלים לנשיאה ופשוט טעימים. בחטיפי חלבון כמות נדיבה מאוד של חלבון איכותי טהור, מיעוט פחמימה וכמות שומן מבוקרת, ביחס למה שאנחנו קוראים חטיף.

למה לפני אימון? זיכרו שלא מומלץ לאכול ארוחה כבדה לפני האימון כדי לא ליצור תחושת אי נוחות. ארוחה כבדה מעייפת ופוגעת ביכולות בזמן האימון. למה אחרי  אימון? חטיפי חלבון עוזרים בהתאוששות הגוף לאחר אימון. חלבון בכמות מספקת מסייע לשיקום השרירים ובנייתם לאחר האימון.

לאיזה אימונים מתאים? חטיפי חלבון מתאימים לרוב סוגי האימונים כמו פעילות אירובית בינונית עד גבוהה (ריצה, שחייה, הליכה מהירה, ספינינג ועוד) ופעילות של כוח (אימוני משקולות, TRX קרוספיט ועוד). עיצוב וחיטוב – ישנם חטיפי חלבון המועשרים בסיבים תזונתיים, המתאימים בעיקר למי שמעוניינת להתחטב. חטיפים אלו מתאפיינים בכמות נמוכה של פחמימות ומסייעים בההענקת תחושת שובע לאורך זמן

טיפ למתאמנים מאת לילו בוכניק, תזונאי ספורט: “חשוב לשים לב שהחטיף אינו מכיל כמות גבוהה של סוכרים פשוטים. כמו כן, יש לשים לב שחטיפי החלבון יכללו חלבון איכותי, המשלב חלבון מי גבינה מרוכז וחלבון חלב איזולאט, המועשר בחומצות אמינו מסועפות (BCAA), החיוניות לבניית השריר. השילוב המיוחד בין אחוז חלבון גבוה לכמות סוכרים נמוכה הופך את החטיף למוצר איכותי, אשר לא פוגע בתזונה ובבריאות”.

בתמונה למעלה:  Photo by Fezbot 2000 on Unsplash

;