fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2024/05/תצוגה-שנקר.jpg

כשטכנולוגיה פוגשת אופנה: הצצה לתצוגה של “שנקר” ששילבה לראשונה אופנה ובינה מלאכותית

התוצאה: 12 דגמים מרתקים של בוגרי הקורס שהציגו שילוב מעניין בין טכנולוגיות מתקדמות ליצירתיות

צילום: רפי דלויה

1מתוך תצוגת האופנה שתפ שנקר וסמסונג קרדיט צילום איתי נדב

מתוך תצוגת האופנה של “שנקר” בשיתוף “סמסונג”. צילום: איתי נדב

הבינה המלאכותית (AI) הגיעה גם לעולם האופנה. שת”פ בין ענקית הטכנולוגיה “סמסונג” והמחלקה לעיצוב אופנה ב”שנקר” הוליד קורס שגולת הכותרת שלו היתה תצוגת אופנה ששילבה אופנה ו-AI והציגה שילוב מעניין בין טכנולוגיות מתקדמות ליצירתיות.

המחלקה לעיצוב אופנה ב”שנקר” החליטה לשלב בינה מלאכותית כחלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים. את הקורס הובילו המרצות מאיה ארזי, מירב גזית והלן סופרין והוא בחן את השפעות הטכנולוגית השונות על תהליך העיצוב ושם דגש על שימוש בכלים דיגיטליים מתקדמים, כמו סריקות תלת-מימד, תוכנות וירטואליות ואמצעי ייצור דיגיטליים.

אחת ממטרות השת”פ עם “סמסונג” היתה ללמוד על השילוב בין טכנולוגיה לאופנה, מה שמעצים את המעצבים ומאפשר להם לפתח מיומנויות בטכנולוגיות חדשות ולהציע תובנות אופנתיות מתוך הבנת פרדיגמות העיצוב הדיגיטליות.

ביוזמת אילן בז’ה, ראש המחלקה לעיצוב אופנה ב”שנקר”, ומיה סגל, דוברת “סמסונג” ישראל, הסטודנטים קיבלו מכשיר גלקסי S24 של “סמסונג” המציע כלי AI חדשניים וחווייתיים שיכולים לסייע גם בתהליכי עבודה של מעצבי אופנה.

בקורס השתתפו 12 סטודנטיות: ניצן אייזנמן, דריה ג’ינו, גל פלדמן, רון דבורה, נוגה ונגריק, אווה דגני-ברסט, עמית לוי, מאי עזריה, עומר פז, מיכל צ’פניוק, שירה רזניקוב ואור שמואלי. את התצוגה הפיקו מוטי רייפ ודניאלה בסל.

כנקודת מוצא, התבקשו הסטודנטיות לבחור מקום או אובייקט בעל משמעות עבורן, לסרוק אותו אובייקט מתוך המרחב בתוכנות תלת-מימד ולעבור תהליך עיצוב דיגיטלי חופשי ואינטואיטיבי, תוך תרגום השראות ורעיונות מורכבים למודלים בתלת-מימד, לסימולציות ריאליסטיות.

הסטודנטית רון דבורה, למשל, בחרה בנורה של מנורת הלילה שלה, שהזכירה לה את הפחד מהחושך בילדותה. בדגם שעיצבה הביאה לידי ביטוי את השקיפות של הנורה וצורתה התלת-מימדית – בד אורגנזה שקוף בשילוב עצמות סיליקון לאורך הדגם שרמזו על חוטי הלהט של הנורה.

אווה דגני-ברסט בחרה את בית הקיץ של משפחתה בליטא, שבו בילתה בילדותה ושהיה מוקף גינה פורחת עם פרחים מסוגים וצבעים שונים. היא בחרה שלושה פרחים, ציירה אותם והפכה אותם להדפסים על השמלה שעיצבה. הפרחים מחוברים לשמלה במגנטים הניתנים להפרדה וחיבור מחדש.

מיה סגל, דוברת “סמסונג”: “‘סמסונג’ גאה להיות שחקנית מובילה במהפכת הבינה המלאכותית, הן בטכנולוגיות פורצות דרך שאנו משלבים במכשירים שלנו, והן בשיתופי פעולה ייחודיים כמו התצוגה המשותפת עם המחלקה לעיצוב אופנה ב’שנקר’. אנו מאמינים שבינה מלאכותית צריכה להיות נגישה לכל אחד וכי שיתופי פעולה כאלה יובילו לפריצות דרך משמעותיות בעולם האופנה ובטכנולוגיות העתיד”.

אילן בז’ה, ראש המחלקה לעיצוב אופנה ב”שנקר”: “אנו מקדמים בברכה את העולם הטכנולוגי שהתפרץ לחיינו בשנים האחרונות ושמחים להוביל יחד עם ‘סמסונג’ ישראל את השימוש בטכנולוגיה טלפונית ליצירת תכנים חדשים בעיצוב אופנה. אלה ועוד, פותחים אפשרויות חדשות ומרתקות עבור דור העתיד של מעצבי האופנה, ומאפשרים להם ליצור בגדים בעלי גזרות חדשניות שאינן יכלו להתקיים ללא השימוש הטכנולוגי בתהליך העיצוב. שיתוף הפעולה פורץ הדרך בין הטכנולוגיה החדשה של ‘סמסונג’ לתחום האופנה מוביל את הדרך לעולם אופנה חדשני ומרתק”.

2הדגם של שירה רזניקוב צילום רפי דלויה

הדגם של שירה רזניקוב

3הדגם של רון דבורהצילום רפי דלויה

הדגם של רון דבורה

4הדגם של נוגה ונגריק צילום רפי דלויה

הדגם של נוגה ונגריק

5הדגם של עמית לוי צילום רפי דלויה

הדגם של עמית לוי

6הדגם של אווה דגני ברסט צילום רפי דלויה

הדגם של אווה דגני-ברסט

7הדגם של מאי עזריה צילום רפי דלויה

הדגם של מאי עזריה

8הדגם של דריה גינו צילום רפי דלויה

הדגם של דריה ג’ינו

9הדגם של מיכל צ'פניוק צילום רפי דלויה

הדגם של מיכל צ’פניוק

10עומר פז

הדגם של עומר פז

11הדגם של אור שמואלי צילום רפי דלויה

הדגם של אור שמואלי

הדגם של ניצן אייזנמן

13הדגם של גל פלדמן צילום רפי דלויה

הדגם של גל פלדמן

;