fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2022/08/אוליביה-ניוטון-גון2.jpg

הו, סנדי: אוליביה ניוטון-ג’ון מתה אתמול בגיל 73 לאחר 30 שנות מאבק במחלת סרטן השד

בעלה: “אוליביה היתה סמל של ניצחונות ותקווה לאורך שנים כשהיא חולקת את מסעה עם סרטן השד”

1אוליביה ניוטון-ג'ון

אוליביה ניוטון-ג’ון. נפטרה בשלווה בחווה שלה בדרום קליפורניה

הזמרת והשחקנית אוליביה ניוטון-ג’ון, שזכתה לפרסום עולמי על תפקידה כסנדי בסרט “גריז” לצידו של ג’ון טרבולטה, מתה אתמול בבוקר בגיל 73, לאחר שנאבקה במשך למעלה מ-30 שנה בסרטן השד. היא הותירה אחריה את בעלה ג’ון איסטרלינג; הבת קלואי לאטנזי; האחות שרה ניוטון-ג’ון; והאח טובי ניוטון-ג’ון.

“דיים אוליביה ניוטון-ג’ון נפטרה הבוקר בשלווה בחווה שלה בדרום קליפורניה, מוקפת במשפחה וחברים”, כתב בעלה אתמול בערב בהודעה ששיתף ברשתות החברתיות. “אנו מבקשים מכולם לכבד את פרטיות המשפחה בתקופה מאוד קשה זו”.

“אוליביה היתה סמל של ניצחונות ותקווה במשך למעלה מ-30 שנה כשהיא חולקת את המסע שלה עם סרטן השד”, הוסיף איסטרלינג. “השראת הריפוי והניסיון החלוצי שלה ברפואת צמחים נמשכים עם קרן אוליביה ניוטון-ג’ון, המוקדשת לחקר רפואת צמחים וסרטן. במקום פרחים, המשפחה מבקשת שכל תרומה תועבר לזכרה לקרן אוליביה ניוטון-ג’ון (ONJFoundationFund.org)”.

תוך פחות משעה זכה הפוסט בפייסבוק ל-67 אלף לייקים ול-17 אלף תגובות. רבים בעולם אהבו את אוליביה וליוו אותה לאורך שנות מחלתה. תגובה אופיינית: “חדשות עצובות להפליא. נשבר לי הלב. איזו אשה חזקה. היא היתה סמל לא רק לשירתה אלא לאהבתה לבעלי חיים ולטבע. את תחסרי מאוד בעולם הזה, אבל אני יודע שלגן עדן יש מלאך אמיתי היום”.

2אוליביה ניוטון-ג'ון עם ג'ון טרבולטה בגריז

אוליביה ניוטון-ג’ון עם ג’ון טרבולטה ב”גריז” האייקוני, 1978

גם ג’ון טרבולטה, שגילם את דני זוקו ב”גריז”, שלח את תנחומיו למשפחתה של אוליביה וספד לה באינסטגרם: “אוליביה היקרה שלי, עשית את החיים שלנו להרבה יותר טובים. ההשפעה שלך היתה מדהימה. אני אוהב אותך כל כך. נראה אותך בהמשך הדרך וכולנו נהיה שוב ביחד. שלך מהרגע הראשון שראיתי אותך ולתמיד! דני שלך, ג’ון שלך”.

אוליביה ניוטון-ג’ון אובחנה לראשונה עם סרטן השד ב-1992. מהר מאוד חשפה את מחלתה, נאבקה בה, תרמה למחקרים בנושא. בשנת 2013 המחלה חזרה. ב-2018 גילתה שהמחלה שלחה גרורות לעמוד השדרה שלה.

נכדתו של פיזיקאי זוכה פרס נובל

היא היתה זמרת, כותבת שירים, שחקנית ופעילה חברתית, ונכדתו של הפיזיקאי זוכה פרס נובל מקס בורן. אוליביה נולדה ב-1948 בקיימברידג’, אנגליה. כשהיתה בת 5, משפחתה עברה למלבורן, אוסטרליה, ובשנות העשרה שלה זכתה בתחרות כישרונות בתוכנית טלוויזיה.

הפריצה הגדולה שלה היתה ב-1973, עם הלהיט Let Me Be There בסגנון הקאנטרי. באותה שנה, האקדמיה למוזיקת קאנטרי העניקה לה את התואר “הזמרת הנשית המבטיחה ביותר “, וב-1974 איגוד מוזיקת הקאנטרי הכתיר אותה לזמרת השנה שלו. באותה שנה פנתה לכיוון הפופ והוציאה את הלהיט שכבש את העולם, I Honestly Love You, שזכה בגראמי.

3עם בתה קלואי בילדותה

אוליביה ניוטון-ג’ון עם בתה קלואי בילדותה

דורות של מעריצים הזדהו עם אוליביה כשלקחה על עצמה את תפקידה הקולנועי האייקוני ביותר ב-1978, כשגילמה את סנדי לצד דני זוקו של ג’ון טרבולטה בעיבוד המסך הגדול למחזמר “גריז”. השניים הפכו לאחד הזוגות האהובים ביותר בקולנוע, וביצעו יחד את הדואטים “אתה זה שאני רוצה” ו”לילות קיץ”. ניוטון-ג’ון הוסיפה לרפרטואר הסולו שלה את Hopelessly Devoted to You, שכיכב בסרט.

ב-1980, ניוטון-ג’ון שיתפה פעולה עם ג’ין קלי האגדי בלהיט Xanadu, שהסרטון שלו הפך לקלאסיקה של פולחן. שלוש שנים אחר כך, ניוטון-ג’ון וטרבולטה הציתו מחדש את הרומנטיקה שלהם על המסך עבור “שניים כאלה” ולמרות שהסרט לא הצליח, המוזיקה של אוליביה ניצחה. על המסך הקטן, היא הפכה לחלוצת קליפים, וזכור במיוחד הקליפ לסינגל הסופר-סקסי שלה Physical,  שזכה ב-1982 בגראמי כסרטון השנה. לאורך הקריירה שלה מכרה אוליביה יותר מ-100 מיליון אלבומים.

;