fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/03/אופרה-גדול.jpg

אופרה ווינפרי: “אמרו לי שאני צבע שגוי וגודל שגוי”

אשת התקשורת הכי חזקה בעולם הוציאה אתמול ספר חדש, “הנתיב מתבהר: גלי את כיוון החיים שלך ואת מטרתו”, שבו היא חולקת חוויות אישיות, מביאה תובנות מדמויות מפורסמות ומציעה טיפים להשגת לא רק חיים מוצלחים, אלא גם חיים עם משמעות אמיתית

אופרה ווינפרי מציגה את ספרה החדש

אופרה ווינפרי מציגה את ספרה החדש

לכל אחד יש מטרה בחיים, ולדברי אופרה ווינפרי, “העבודה האמיתית שלך בחיים היא להבין בהקדם האפשרי מהי המטרה שלך, מי את אמורה להיות, ולהתחיל לחיות את החיים שלך בצורה הטובה ביותר”.

ווינפרי, מי שהנחתה במשך 25 שנה את תוכנית האירוח המצליחה “המופע של אופרה ווינפרי”, שדורגה כאפרו-אמריקאית העשירה ביותר של המאה ה-20, כאפרו-אמריקאית הפילנתרופית ביותר בכל הזמנים, כמיליארדרית כהת העור היחידה במשך שלוש שנים ברציפות וכאחת הדמויות הציבוריות המשפיעות ביותר בעולם כיום – ריכזה את כל התובנות שלה בנושא בספר חדש, “הנתיב מתבהר: גלי את כיוון החיים שלך ואת מטרתו”, שיצא אתמול לאור בארצות-הברית, ואין ספק שהוא בדרך להיות רב-מכר עולמי כמו שאר הספרים שפרסמה בעבר, או הספרים שעליהם המליצה במסגרת “מועדון הקוראות של אופרה”.

עטיפת הספר "הנתיב מתבהר"

עטיפת הספר “הנתיב מתבהר”

בספר החדש, חולקת ווינפרי סיפורים אישיים מניסיון חייה, אוספת תובנות מדמויות מפורסמות ומציבה תוכנית למימוש עצמי, עם טיפים להשגת לא רק חיים מוצלחים, אלא גם חיים עם משמעות. 10 הפרקים של הספר מאורגנים בצורה שתסייע לך לזהות את אבני הדרך החשובות לגילוי עצמי, לבחון מה את צריכה לעשות כדי להשיג שביעות רצון אישית ולהבין מה יש לקשיים בחיים ללמד אותנו.

ווינפרי, כאמור, פותחת כל פרק בסיפור אישי, שעזר לה להגדיר את מהלך החיים הטוב ביותר שלה. לאחר מכן, היא מביאה חוכמות ותובנות מן המאורות הגדולים שלה, במיגוון רחב של תחומים, כמו אקהרט טולה (סופר ומורה רוחני ממוצא גרמני החי בקנדה); ברין בראון (חוקרת קשרים בין בני אדם המרצה על העוצמה שבפגיעות); לין מנואל מירנדה (שחקן, יוצר, ראפר וכותב אמריקאי); אליזבת גילברט (סופרת אמריקאית הידועה בעיקר בשל ספרה “לאכול, להתפלל, לאהוב” שהפך לרב מכר ואף עובד לסרט בכיכובה של ג’וליה רוברטס); ג’יי זי (מגדולי הראפרים בעולם); ואלן דג’נרס (מנחת תוכנית אירוח בארצות-הברית).

ווינפרי מדגישה בספר כי עלינו לפעול לפי האינטואיציה שלנו – משהו שהיה חלק בלתי נפרד מהקריירה שלה. “בתחילת דרכי העיתונאית”, כותבת ווינפרי, “עבדתי כמגישת חדשות וככתבת בתוכנית ‘אנשים מדברים’ בבלטימור. זה היה באוגוסט 1978, וזה לא הרגיש לי נכון. ידעתי שאני לא עצמי האותנטי, והבוסים שלי בהחלט לא הסתירו את הרגשות שלהם. הם אמרו לי שאני צבע שגוי, גודל שגוי, ושאני מראה יותר מדי רגש. פניתי אז לחברתי הטובה גייל קינג, שהיתה עוזרת הפקה בתחנה, ואמרתי לה שאני רוצה לארח אנשים ולראיין אותם. זה היה רגע של ‘וואו’. בראיון הראשון שלי חוויתי את הניצוץ הראשון של מה זה אומר להיות מלא בחיים. הרגשתי מאירה מבפנים, כאילו באתי הביתה לעצמי. הייתי אנרגטית בצורה שהניעה כל תא של הווייתי”.

כל גופה, היא מסבירה בפרק, אמר לה שהיא לא אמורה להיות עיתונאית. כפי שאנו יודעים עכשיו, היא היתה אמורה להיות מנחת תוכנית אירוח. “החיים שלך הם לא סטטיים”, ממשיכה ווינפרי, “כל החלטה, כישלון או ניצחון הם הזדמנות לזהות את זרעי האמת שהופכים אותך לאדם המופלא שאתה. אני לא מדברת רק על מה שכל אחד מאיתנו עושה למחייתו, אלא כשאת שמה לב למה שמזין את האנרגיה שלך, את זזה לכיוון החיים שאליו התכוונת”.

ווינפרי עם חברתה הטובה עד היום, גייל קינג

ווינפרי עם חברתה הטובה עד היום, גייל קינג

משהו שבטח לא היה המטרה שלי? להיות בייביסיטר!

בפרק הנקרא “הפרס”, אופרה ווינפרי מתארת את עבודתה הראשונה כשמרטפית בגיל 15, שבה הרוויחה 50 סנט לשעה. היא הבינה ש”גברת הבית”, שתמיד השאירה את ערימות הבגדים שלה כדי שהשמרטפית “תסדר” – בלי לפצות אותה – לא העריכה את מאמציה. “אבל אני החלטתי כבר אז”, כותבת ווינפרי, “שלא משנה כמה מעט כסף הרווחתי, לא אתן לזה להגדיר את הערך שלי”.

כיום, מסבירה ווינפרי, היא מאמינה במשהו שמיה אנג’לו (היתה משוררת וסופרת אפרו-אמריקאית, שחקנית ופילוסופית ואחת הדמויות החשובות בתנועה לזכויות האזרח של ארצות הברית ובספרות האפרו-אמריקאית) לימדה אותה פעם – שהערך שלך הוא מה שאת עושה בחייך.

ווינפרי: “רוב האנשים מחכים להעריך את מורשתם עד לאקט החיים השני או השלישי שלהם, כשיש להם זמן לשבת ולהרהר. אבל מה אם, ברגע זה, התחלתם לבנות את ההחלטות שלכם על סמך האופן שבו אתם רוצים להיזכר, מאשר על מה שאתה מאמין שאתה עדיין צריך להשיג? שאלו את עצמכם היום, באמצע חייכם המסובכים, התובעניים, הכאוטיים: מה אני רוצה שהמורשת שלי תהיה, ואז תתחילו לחיות מתוך הכוונה הזאת”.

כמובן שמציאת מה שאנחנו רוצות לא תמיד תבוא בקלות, אבל על פי הספר של ווינפרי: התשובה היא תמיד בפנים. והמטרה הבאה? בימים אלה הצטרפה ווינפרי לחברת “אפל” ותנחה תוכנית חדשה במסגרת “אפל TV פלוס”.

את הספר החדש של ווינפרי ניתן להשיג ב”אמזון” תמורת 18.29 דולר.

ווינפרי עם בן זוגה מזה 30 שנה, סטדמן גראהם

ווינפרי עם בן זוגה מזה 30 שנה, סטדמן גראהם

הכי נהנית כיום לגדל פירות וירקות בגינה שלה

הכי נהנית כיום לגדל פירות וירקות בגינה שלה

צילומים: אינסטגרם

;