fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/03/הקאמרי-גדול.jpg

אפריל ב”הקאמרי”: שלוש הצגות ואייל גולן אחד

כשהאב המנוח מוריש את דירתו ל… נערת ליווי

“לא לריב!” היא קומדיה חדשה ואישית במיוחד של הצמד גור קורן (הכותב) וגלעד קמחי (הבמאי) שחתומים על ההצגות “המוגבלים”, “השחקנית” ו”רומיאו ואמא”. הקומדיה המשפחתית הישראלית מביאה את סיפורם של שלושה אחים היוצאים בעקבות דירת ארבעה חדרים שאביהם המנוח הוריש ל… נערת ליווי. סלע חסר הפרוטה, איילת מורה ואם חד-הורית וגור כוכב הילדים הקמצן, לא מוכנים לוותר על הירושה שמגיעה להם אבל הם צריכים להילחם בנערת ליווי שלא מבינה למה נפלה עליה דירה באמצע החיים. מה שבטוח זה שהיא לא מוכנה לוותר עליה. שלושת האחים שמורגלים לריב אחד עם השני כבר 40 שנה צריכים להתאחד כדי להחזיר לעצמם את הבית שבו גדלו, כשבכל רגע ורגע במסע הזה הם…לא מפסיקים לריב. משתתפים: דביר בנדק, עירית קפלן, גור קורן, ירדן ניקפהמה, נדב אסולין, כנרת לימוני/ אסנת בן יהודה.

“לא לריב!”, תיאטרון “הקאמרי”, 12.4-15.4.

דביר בנדק, עירית קפלן וגור קורן ב"לא לריב!". צילום: גבריאל בהרליה

דביר בנדק, עירית קפלן וגור קורן ב”לא לריב!”. צילום: גבריאל בהרליה

אייל גולן מגיע לתיאטרון: הקשיים בהגשמת החלום

אחרי מחזות זמר שהצדיעו ל”אבבא” (“מאמא מיה”), לצביקה פיק (“מרי לו”) ולשלמה ארצי (“לילה לא שקט”), עולה ב”הקאמרי”, “זה אני”, מחזמר המבוסס על שירי אייל גולן, אך לא על סיפור חייו. את המחזמר כתב וביים מאור זגורי, האיש והאימפריה, והוא מביא את סיפורה של משפחה ירושלמית של חוזרים בתשובה. האב נפתלי טולדנו הוא המנצח הראשי של “התזמורת הספרדית ירושלים” ומלווה בבן טיפוחיו הפייטן אליהו אליאס. האם מרסדס היתה בעברה החילוני זמרת בלהקה צבאית, והורישה את אהבתה למוזיקה לשלוש בנותיה: מיראבל השמרנית, נרי המרדנית ואדריאנה הצעירה. אדריאנה חולמת ללכת בדרך אמה, למרות שמשפחתה החרדית אוסרת על שירת נשים. במסע להגשמת חלומה היא נתקלת בשלל דמויות ומקומות המשפיעים על מסלול חייה. במועדון בירושלים היא פוגשת בשני מלצרים מזמרים: מוראד ופרדי – שבו היא מתאהבת לראשונה בחייה. במסעה המטלטל נסחפת אדריאנה אל תוך חיי הלילה של תל אביב, לומדת על הקשיים הכרוכים בהגשמת החלום, ומתמודדת עם הדילמה הנצחית של כולנו: הבחירה בין ערכי המשפחה לבין הגשמה עצמית. משתתפים: עדי אלון, איציק כהן, יסמין לוי, מורן מזור, ספיר סבן, נופר סלמאן, ניר סעדון, לואי עלי, בר צברי/יוסי שיטרית, שמרית ששון.

“זה אני”, תיאטרון “הקאמרי”, 16.4, 17.4, 18.4, 20.4, 21.4, 22.4.

כוכבי "זה אני". צילום: גבריאל בהרליה 

כוכבי “זה אני”. צילום: גבריאל בהרליה

האחות הרחמנייה הופכת לסוהרת אכזרית

כולנו זוכרות את מותחן האימה “מיזרי” מ-1990, בכיכובם של ג’יימס קאן וקתי בייטס, שעל תפקידה כאנני וילקס זכתה בפרס האוסקר. הסרט הפך ב-2015 למחזה בברודוויי בכיכובם של ברוס וויליס ולורי מטקאלף, ועכשיו הוא עולה על במת “הקאמרי”. המחזה, מאת ויליאם גולדמן על פי רומן מאת סטיבן קינג, מביא את סיפורו של סופר מצליח בשם פול שלדון שמתעורר בבקתה נידחת, בזמן סופת שלגים, כששתי רגליו שבורות. הוא מגלה שעבר תאונת דרכים, ומי שהצילה אותו היא אנני וילקס – המעידה על עצמה שהיא ״המעריצה הכי גדולה שלו״. אנני, אחות במקצועה, מכורה לסידרת הרומנים ״מיזרי״ פרי עטו של שלדון. היא סועדת ומטפלת  בסופר חסר הישע בבקתה המבודדת, עד שתצליח ליצור קשר עם העולם החיצון. אלא שהסערה חולפת, העזרה לא מגיעה, והאחות הרחמנייה מתגלה כסוהרת אכזרית, הנחושה לשמור את הסופר הנערץ לעצמה, ומכריחה אותו לכתוב רומן חדש, במיוחד בשבילה… סטיבן קינג, גדול סופרי המתח, העומד מאחורי יצירות המופת ״אני והחבר׳ה״,״חומות של תקווה״ ו״גרין מייל״, ראה ב״מיזרי״ מעין אוטוביוגרפיה אלגורית על יחסיו עם מעריציו. משתתפים: קרן מור, יובל סגל ושהם שיינר.

“מיזרי”, תיאטרון “הקאמרי”, 24.4, 26.4, 27.4, 28.4.

 יובל סגל וקרן מור ב"מיזרי". צילום: גבריאל בהרליה

יובל סגל וקרן מור ב”מיזרי”. צילום: גבריאל בהרליה

 

;