fbpx

איך לבחור מגבת גוף איכותית

כאשר עושים שימוש במגבת איכותית ההבדל בהחלט מורגש. יש מספר קריטריונים שיכולים לסייע לבחור את מגבת הגוף האיכותית, אם בודקים אותם כמו שצריך מובטחת רכישה מוצלחת. אז מה בדיוק בודקים ואיך? הכנו לכם מדריך מועיל במיוחד.

כיצד לבדוק את איכות הבד?

אחד הפרמטרים שישפיעו במידה הרבה ביותר על בחירת המגבת הוא בחירת בד המגבת. כולנו יודעים שבדי פוליאסטר למיניהם אינם סופגים זיעה והכלל הזה תקף גם בכל הנוגע למים. מסיבה זו בעיקר, מגבות איכותיות תמיד קונים מכותנה מלאה. הכותנה תסייע לספוג את המים בצורה הטובה ביותר ואל תתנו לתחושת המגבת להטעות אתכם – מגבת יכולה להיות נעימה מאוד אך כלל לא סופגת. איך יודעים אם המגבת עשויה מכותנה מלאה? בודקים את התווית שלה, בדרך כלל בצד המגבת, ומוודאים שכתוב עליה 100% כותנה.

כשבוחנים את הבד כדאי גם לוודא שתפירת המגבת איכותית, כדי להבטיח שבשלב מאוחר יותר לא תיפרם, תסבול מחורים או מהתפוררות בקצות. כדאי לבחון גם את צפיפות האריג, שאין לולאות במגבת או כדורי כותנה שיכולים כבר בשלב ראשוני להצביע על איכות בד או צפיפות ירודה.

עמידות בכביסה

פרמטר נוסף שגם מתקשר לפרמטר הקודם, הוא העמידות של המגבת לכביסה. ככל שנבחר במגבת איכותית יותר, עם צפיפות וקווי תפר איכותיים וחזקים ומבד איכותי – כך המגבת תשרוד יותר כביסות. נהוג לכבס את המגבות ברתיחה, לכן סוג הבד חייב להיות עמיד כדי לצאת מהכביסה כשהוא רך ונעים למגע ואינו נהרס מחום הכביסה.

אורך חיים למגבת

אם רוצים להאריך את חיי המגבת כדאי לבחור בצבע הלבן שנחשב לעמיד יותר. אמנם הוא מתלכלך יותר, אך בהינתן ואנו עושים במגבת שימוש בעיקר אחרי מקלחת כשאנחנו כבר נקיים – היא לא אמורה להתלכלך מכתמים קשים. צבע המגבת הלבן אינו דוהה, הוא יכול להשתלב בכל חדר אמבטיה ולהתאים לכל מקום. עם זאת, כדאי לזכור שמה שיסייע במיוחד למגבת לשרוד הוא שימוש נכון במכונת הכביסה – הרתחה ושימוש במרככים.

האם משקל המגבת מצביע על איכותה?

לא מעט אנשים רוצים לדעת כיצד יוכלו לבחור מגבת בקלות על פי סממן ברור. ובכן, כשמחפשים אחר מגבות איכותיות מומלץ מאוד לחפש מגבת כבדה, שכן הכבדות היא סממן ראשוני לכך שמדובר על מגבת איכותית. המגבת הכבדה תעיד לרוב על צפיפות האריג, ואם אנו רוצים מגבת איכותית האריג שלה צריך להיות כמה שיותר צפוף. מגבות איכותיות יתפסו יותר נפח, הן יכללו יותר לולאות והשימוש בבד איכותי תמיד כבד יותר.

ואיך נשמור על המגבות האיכותיות שלנו לאורך זמן? נכבס אותן בכביסה למגבות ונעשה שימוש במרכך איכותי. כדאי להיזהר עם חום מכונת הכביסה כאשר מחממים מגבות ולפני השימוש הראשון תמיד מומלץ להשרות את המגבות במים קרים לפני השימוש הראשון ולכבס אותן. כמו כן, אם רוצים לשמור על המגבת לטווח הרחוק מומלץ שלא לייבש אותן אף פעם בשמש, פעולה זו עלולה לגרום למגבת לאבד מרכותה. טיפ נוסף ואחרון לשמירה על המגבות – לפני שמקפלים אותן ומכניסים לארון יש לוודא שהן יבשות. אם מקפלים אותן לחות הן עלולות לפתח עובש ממנו קשה מאוד להיפטר.