fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/04/הבימה-גדול.jpg

אפריל ב”הבימה”: חוזרים לגבעת חלפון אינה עונה

שלוש הצגות חדשות בתיאטרון הלאומי: גירסה בימתית לסרט הכי ישראלי, מחזה על רוצח סידרתי והדרמה הקומית “זרים מושלמים”

70 שנה, לך תזכור…

יותר מ-40 שנה חלפו מאז עלה לאקרנים הסרט “גבעת חלפון אינה עונה” והשאר היסטוריה או היסטריה, תלוי את מי שואלים. בימים אלו מעלה תיאטרון “הבימה” עיבוד בימתי לסרט הקאלט הסאטירי של אסי דיין ונפתלי אלטר, המציג את ההוויה האבסורדית של שירות המילואים בצה”ל בימים שלאחר מלחמת יום הכיפורים. הפעם, השנה היא 2018, וכמו הרבה ילדים גם נכדם של סרג’יו קונסטנזה ושפרה חסון מתבקש להגיש עבודתה שורשים לבית הספר.

במסגרת העבודה הוא מבקש לדעת מה קרה אי אז בגבעת חלפון, מה שורשי הריב הגדול עם דוד ג’ינג’י ומדוע המשפחות אינן מדברות שנים. ההצגה מפגישה דמויות מהעבר ומההווה, נזכרת מה קרה להן ב-1976 בדיונות של סיני ומה קורה להן היום. במסגרת ההומאז’ לסרט, ישולבו בהצגה השירים האהובים שהפכו אף הם לנכסי צאן ברזל בתרבות הישראלית. ניצה שאול וטוביה צפיר, מכוכבי הסרט המיתולוגי, משחקים גם בהצגה. שלומי קוריאט ומשה אשכנזי עושים לסירוגין את סרג’ו קונסטנזה ומעלים געגועים לפולי.

“גבעת חלפון אינה עונה”, “הבימה”, 5.4, 6.4, 7.4, 14.4, 15.4, 16.4, 17.4, 18.4, 20.4.

כוכבי ההצגה "גבעת חלפון אינה עונה"

משתתפי ההצגה “גבעת חלפון אינה עונה”

עיתונאי בתפקיד הבלש שחשף את האמת

ב-2010 הזדעזעה מדינה שלמה מחשיפת הרוצח הסדרתי הישראלי שמעון קופר, שרק כעבור שש שנים הורשע ברצח שתיים מנשותיו ונידון לשני מאסרי עולם. שנה לפני מעצרו, עמד העיתונאי עמרי אסנהיים, העיתונאי-חוקר של התוכנית “עובדה”, בשער גן הילדים של קיבוץ אייל וחיכה לקחת את בנו. בזמן שהמתין, שמע שיחה אקראית בין האימהות בגן באשר לנסיבות מותה המסתורי של אחת מחברות הקיבוץ, ג’ני מלמד. חשדו של אסנהיים התעורר וזה הפך למסע גילוי מצמרר על הרוצח שמעון קופר ולכתיבת הספר “לתפוס רוצח”. הספר, העוקב שלב אחר שלב אחר החקירה, עובד למחזה והפך לדרמה מצמררת בכיכובם של גילה אלמגור-אגמון וגיל פרנק על נשים בודדות, שהיו מוכנות לעשות הכל בשביל אהבה ושילמו על כך בחייהן, כאשר הכירו את הגבר הלא נכון.

“סיבת המוות אינה ידועה”, “הבימה”, 1.4, 4.4, 14.4, 15.4, 16.4, 17.4.

 גילה אלמגור וגיל פרנק בהצגה "סיבת המוות אינה ידועה"גילה אלמגור וגיל פרנק בהצגה “סיבת המוות אינה ידועה”

כמה טוב אנחנו מכירים את האנשים הקרובים לנו?

לכולנו יש חיים סודיים, בין אם אנחנו מוכנים להודות בהם ובין אם לא. הקידמה והטכנולוגיה מקלה עלינו לנהל חיים שונים ממה שאנחנו מציגים בציבור אך גם מסכנת אותנו בחשיפה. הטלפון הפך לקופסה השחורה של החיים שלנו ומספיק שמישהו יציץ בטעות במסרון אישי שנשלח אליו כדי לטרוף את כל הקלפים.

“זרים מושלמים” היא דרמה קומית המבוססת על הסרט זוכה פרס “הסרט הטוב ביותר” לשנת 2016 באוסקר האיטלקי בבימויו של פאולו ג’נובזה. הסרט חושף את הסכנה שטומנת בחובה ההתקדמות הטכנולוגית שכולנו חיים אותה מדי יום. במהלך ארוחת ערב של חברים משכבר הימים, יוזמת המארחת ניסוי חברתי שבו כולם מניחים על השולחן את המכשירים הסלולריים שלהם, בידיעה שכל הודעה או שיחה שיקבל מי מהם, תהיה גלויה לכל השאר. ההודעות והשיחות מתחילות להגיע לטלפונים והעניינים הולכים ומסתבכים – שקרים, בגידות וסודות חושפים את מה שכולם מנסים להסתיר. משתתפים: תומר שרון, מורדי גרשוןנתי רביץ, פיני קידרון, מאיה מעוזריקי בליך וספיר אזולאי.

“זרים מושלמים”, “הבימה”, 11.4, 12.4, 13.4, 21.4, 22.4, 23.4.

כוכבי ההצגה זרים מושלמים כוכבי ההצגה “זרים מושלמים”

 

;