fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/07/יובל-אברמוביץ-גדול.jpg

“אתם יודעים מה זה לבקש בדיקת קורונה בישראל? יותר קשה מלקבל פעימה ראשונה מביטוח לאומי”

העיתונאי והסופר יובל אברמוביץ’ הלך לקופת חולים לבקש להיבדק לקורונה ופה החלה סאגה ארוכה ממש. עד עכשיו הוא לא מבין למה הרופא שלו עודד אותו לשקר!

1יובל אברמוביץ

יובל אברמוביץ’: “גם אם אתה מצהיר על תסמינים ועל היותך אולי פצצה מתקתקת – לא נותנים לך להיבדק”

יובל אברמוביץ”, עיתונאי, סופר, מרצה ובעל הוצאת הספרים המצליחה “הרשימה”, חש לאחרונה לא טוב – דקירות נוראיות בגרון, חום קל, עייפות נוראית – והחליט ללכת להיבדק לקורונה. על החוויה שלא תיאמן הוא כתב בפוסט בפייסבוק.

“רק מלהמתין לתשובת בדיקת קורונה נהייתי חולה”, כתב אברמוביץ’. “לפני שבוע הודיעו לנו שבית הספר של הילדה נסגר בגלל קורונה. תלמיד ומורה חלו. קיבלנו מין הודעה חצי היסטרית, באישון לילה, עם מלא סימני קריאה מבהילים ויותר מדי סימני שאלה מצידנו של מה עושים.

“אחרי שעה הגיעה ההודעה: ‘מי שצריך להיות בבידוד – יקבל עדכון’. יופי. רק מההמתנה נהיה לי חום. ואז חליתי. בלי קשר. דקירות נוראיות בגרון. חום קל. עייפות נוראית. הלכתי לקופת חולים לבקש להיבדק לקורונה. לא היפוכונדר. סתם אזרח אחראי.

“ופה התחילה סאגה ארוכה ממש. אתה יכול להיבדק רק אם פגשת חולה מאומת. עכשיו לכו תדעו מי מאומת ומי לא. כלומר גם אם אתה מצהיר על תסמינים ועל היותך אולי פצצה מתקתקת – לא נותנים לך להיבדק.

“הרופא החביב (יש לומר) עודד אותי לשקר.

‘אולי אתה לא מריח?’

‘מריח’.

‘בטוח-בטוח?’

‘בטוח-בטוח!’

‘אנחנו בבעיה. לא פגשת חולה מאומת ואין לך מספיק תסמינים. אתה צריך לשקר’.

‘אני לא משקר. תשקר אתה. רק שיהיה על מצפונך שאם אני חולה ומדביק זה בגלל שלא אישרת לי בדיקה’.

“אז הוא שיקר שם בטופס ודחפו לי לגזע המוח מטושים. ואז נהייתי ממש חולה. רק מהמחשבה שתהיה לי קורונה. וגם יצאה לי דלקת בעין. ובקיצור, התפוררתי לאיטי בזמן שעשיתי לעצמי תחקיר שב״כ עם טבלת כל האנשים שפגשתי השבוע ושאני אצטרך להתקשר לומר להם, ‘יש לי בשורה טובה ורעה! הטובה: סידרתי לך מלון. הרעה: מלון של קורונה’.

“בשורה התחתונה, הגעתי למסקנה שהכלב החדש שלנו שאספנו מהרחוב הביא את הקורונה. אבל אז, אחרי שלא ישנתי בלילה האחרון ושקלתי לכתוב צוואה, הגיעה ההודעה בתשע בבוקר שאין לי קורונה.

“אז יש לי סתם עין דלוקה, תשישות ועייפות. ברור שאני עייף. אתם יודעים מה זה לבקש בדיקת קורונה בישראל?! יותר קשה מלקבל פעימה ראשונה מביטוח לאומי.

“בקיצור, אפשר לבקר אותי. אפשר אפילו ללקק אותי. אולי אפילו דברים נוספים. ותשמרו מרחק בחוץ. ביבי אמר שריחוק זאת אהבה. אוהב אתכם. מרחוק”.

;