fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/07/ליאור-כלפון-גדול.jpg

“קורונה היא מחלה קשה מאוד שמרגישה כמו השפעת הכי שטנית שאי פעם חוויתם”

השחקן ליאור כלפון, מכוכבי “רמזור”, שנדבק בקורונה ופונה לבית חולים “הלל יפה” בעקבות החמרה במצבו, עדכן בפוסט מרגש על מצבו: “אני שמח להרגיע שאני מרגיש יותר טוב”

1ליאור כלפון

ליאור כלפון: “אני שמח להרגיע שאני מרגיש יותר טוב בזכותם, ללא חום ובחילות אבל כאמור עם שיעול קשה עדיין שמונע ממני לדבר”. צילום: צילום מסך אינסטגרם

לפני למעלה משבוע הודיע השחקן ליאור כלפון, 47, מכוכבי “רמזור” המיתולוגית, כי חלה בקורונה וביקש מכל מי שבא עימו במגע בשבועיים האחרונים להיכנס לבידוד. “ולא, לצערי, זו לא בדיחה בכלל”, שיתף את עוקביו בפייסבוק. “אין כאן פאנץ’ שמסתתר מלבד הפאנץ’ בחזה שקיבלתי כשתוצאות הבדיקות הגיעו חיוביות”.

באותו יום, העלה כלפון פוסט נוסף שבו הסביר איך נדבק. כלפון: “אני בקושי יכול לכתוב אבל אני רוצה לתקן תמונה מעוותת שמצטיירת, שנשמות טובות כבר ניסו לפרש, שכביכול הגעתי לאירוע התרמה כשאני יודע שאני חולה והדבקתי את חבריי הטובים ביודעין.

“מי שמכיר אותי יודע שבחיים לא הייתי חושב להגיע אם אפילו הייתי רק מתעטש. האמת היא שמיד לאחר אירוע ההתרמה של Make a Wish שאותו הנחיתי בבוקר (ואי אפשר להנחות עם מסיכות), נסעתי בצהריי שישי לאירוע נוסף של ברית מילה של חבר יקר.

“הכל היה מעולה והרגשתי מצוין גם בשבת וראשון ואז ביום שני בבוקר פתאום הופיעו כל הסימפטומים אחד אחרי השני. שיעול, כאבי שרירים ומפרקים, חום גבוה וכו’. בעל אירוע הברית שהוא חבר טוב התקשר בדיוק להודיע שמצאו חולה שאומתה בקורונה ביום ראשון (גם היא לא ידעה שהיא חולה).

“לפי נציגי משרד הבריאות שאיתם שוחחתי הסיכוי הכי גבוה להדבקה היה כנראה בברית המילה שנוכחתי בו, למרות שאני לא מכיר את האשה המדוברת וחס וחלילה לא מאשים אף אחד. זה יכול לקרות לכל אחד בכל מקום. אתמול בערב, יום שלישי, קיבלנו את תוצאות הבדיקות תוך 24 שעות והתברר שגם אני חיובי לקורונה (ותמיד הייתי שלילי אליה).

“אומנם הסיכוי הכי גבוה שנדבקתי בברית המילה, אבל משרד הבריאות לא לוקח סיכונים ולכן כל מי שפגשתי אותו בשבועיים האחרונים נדרש כאמור להיכנס לבידוד ולהיבדק ועל כך אני מצר יותר מזה שחטפתי קורונה. אז רק רציתי להבהיר את הנקודה הזו כי כבר צצו תגובות ואנשים מקסימים שטענו שידעתי על המחלה ובכל זאת הגעתי לאירועים. הלוואי ולא הייתי מגיע, תאמינו לי, לא מאחל לאף אחד”.

לפני שלושה ימים אושפז כלפון בבית החולים “הלל יפה” בחדרה לאחר שחלה התדרדרות במצבו. אתמול מיהר להרגיע את כולם וכתב בדף הפייסבוק שלו: “לכל החברים היקרים, המשפחה האהובה ועם ישראל שדואג לי. קודם כל תודה ענקית על התמיכה והתפילות שלכם.

“הרבה ביקשו שאכתוב משהו. אני עדיין חלש אבל אני יודע שכולכם דואגים, אז קודם כל ארגיע ואומר שאני מרגיש הרבה יותר טוב ומשתפר מיום ליום. לפני יותר משבוע, כשכתבתי פוסט ראשון על הקורונה שפגעה בי, כתבתי שהייתי בגיהינום וחזרתי. רק לא ידעתי אז שזו רק הדלת הראשונה מבין רבות.

“בכל יום ויום שעבר מאז הייתי במקומות נוראיים בגיהינום הפרטי שלי, מבודד בחדרי בבית עם חום גבוה, חולשה, סחרחורות קשות, בחילות, כאבי שרירים ומעל הכל – מתקפות שיעול ארוכות שלא פסקו עד היום. זו הסיבה שאני לא יכול לדבר עדיין, כי כל אות שאני מוציא מפי גוררת אחריה שיעול מאסיבי שמקשה על בית החזה שלי והגרון.

“שלשום פינו אותי לבית החולים ‘הלל יפה’ בעצת הרופא שלי לאחר בדיקה שערך לי והערכה לפיה אני סובל גם מדלקת ריאות כסיבוך מהקורונה. הצוות שקיבל אותי במחלקת הקורונה עושה עבודה נפלאה! אנשים מדהימים שמטפלים בי ובשאר החולים כאן בצורה מושלמת. זו עבודה מאוד קשה ומסוכנת והם פשוט מלאכים אמיתיים.

“אני שמח להרגיע שאני מרגיש יותר טוב בזכותם, ללא חום ובחילות אבל כאמור עם שיעול קשה עדיין שמונע ממני לדבר. אני רוצה להודות לכם על כל האהבה שהרעפתם עליי. למרות שלא יכולתי לענות, ראיתי הכל והתרגשתי מכל מילה ודאגה. קיבלתי מאות הודעות של תמיכה בכל יום אבל לצערי לא יכולתי לענות, כי אני עדיין חלש ושומר אנרגיות וכל מבט במסכים גורם לי לסחרחורת. (גם את הפוסט הזה אני כותב בהפסקות).

“רציתי להבהיר בהזדמנות זו שתמיד הקפדתי ככל שיכולתי ואני לא מסתובב בהשקות ומסיבות מיותרות בכלל. הנחיתי בשישי לפני שבוע וחצי אירוע צדקה חשוב ביותר לטובת ילדים חולים של ארגון Make a Wish, ארגון שיש לו חלק כל כך גדול בחיי, שם אני מתנדב כחבר הנהלה מזה 8 שנים.

“כמנחה האירוע הייתי חייב להסיר את המסיכה, כמו שאר חבריי המדהימים שעלו לבמה לתרום את תרומתם באירוע יוצא דופן זה. זו לא היתה מסיבת סלבס כמו שמתואר לפעמים בכל מיני מקומות. זה היה אירוע קדוש לחלוטין שגייסנו בו מעל חצי מיליון שקלים לילדים החולים במחלות מסכנות חיים. (מיותר לציין שהרגשתי מצוין באירוע).

“לאחר מכן באותו יום הייתי בברית של חבר טוב שיותר מאוחר התגלתה בו חולה מאומתת שאותה אני לא מכיר ומאחל לה רק בריאות והחלמה מהירה. חייב להבהיר שאין לדעת מהיכן נדבקתי ומתי, אבל אובחנתי כשלושה ימים לאחר שני האירועים הללו.

“אני חושב שהמסר הכי טוב שצריך לעבור אל כולכם הוא שלקורונה אין הבדלי דת, גזע ומין. היא פוגעת בכולם. לצערי, ראיתי את הזלזול של האנשים ברחובות ובבתי הקפה, של אנשים שבטוחים שלהם זה לא יקרה. כולנו משתוקקים לחזור לשיגרה, לעבודה ולחיבוקים אבל זה כנראה עדיין לא הזמן.

“לטובת ההורים המבוגרים שלכם ולטובתכם, שימו מסיכה ותשמרו על עצמכם כדי שהמחלה הארורה הזו תיגמר מהר. זו מחלה קשה מאוד שמרגישה כמו השפעת הכי שטנית שאי פעם חוויתם (ומתפלל שלא תחוו).

זהו, חפרתי מספיק. (טוב, לא דיברתי שבוע, תבינו). אז אני בסדר תודה לאל ומשתפר ומתחזק מדי יום, אוהב את כולכם, תשמרו על עצמכם שניפגש בקרוב. אני מקווה שאוכל לחזור בהקדם לדבר בלי שיעול ולחזור הביתה למשפחה היקרה שלי שאני מתגעגע אליה מדי ולאשתי המדהימה שאין לי מילים כדי לתאר את הכוח שהיא נותנת לי. רק בריאות אהובים!”.

;