fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/11/שינה-גדול.jpg

שינה טובה: טיפים שייגרמו לכן לשמונה שעות של שנת יופי נפלאה ורגועה. תתחילו לתרגל

שינה היא לא תמיד עניין פשוט. לפעמים קשה לישון היטב בלילה, גם אם אנחנו עייפות מאוד, במיוחד בימים מתוחים ולחוצים. הראש מלא בדאגות ובחששות, ולעיתים פשוט קשה מדי לכבות את המוח ולהירדם. אבל בלי שינה טובה, הבריאות והמראה יפגעו. אז איך משיגים שנת יופי מושלמת?

טיפים לשינה טובה

השתמשו במיטה שלכן לשינה בלבד כבו את הטלוויזיה, הוציאו את הטלפון הסלולרי מחדר השינה וסיגרו את הלפטופ. המיטה נועדה לשינה ולא לעבודה. אם תרגילו את עצמכן להיכנס למיטה כדי לישון ולא כדי לעבוד, תוכלו להפחית את הסיכון להפרעות שינה.

אל תוותרו על פעילות גופנית – פעילות גופנית מפחיתה את ההפרעות שמייצרים הורמוני הלחץ בשנת הלילה. אפילו 20 דקות של הליכה מהירה יעשו את העבודה ויעזרו לכן לישון טוב יותר בלילה. עם זאת, אל תבצעו פעילות גופנית אינטנסיבית זמן קצר לפני השינה, מכיוון שהאדרנלין שמשתחרר בזמן הפעילות בגוף עלול להפריע לשינה.

שימרו על אווירה נעימה בחדר השינה – חדר השינה צריך להיות החדר המועדף עליכן בבית. חשוב שהוא יהיה נוח, חמים, נעים ומרגיע. ודאו שהתאורה בחדר נעימה ורכה, השתדלו להפחית רעשים בסביבת חדר השינה ושימרו על טמפרטורה סביב 20 מעלות, אם אתן יכולות. חדר קר או חם מדי יגרום להתהפך ולזוז הרבה במהלך הלילה ויפגע באיכות השינה שלכן.

הקפידו על שיגרת שינה – שיגרה ועקביות יעזרו לכן להגיע אל המנוחה המיוחלת. נסו ללכת לישון  באותה שעה ולהתעורר בבוקר בערך באותה שעה בכל יום. היכנסו לאמבטיה מרגיעה לפני השינה, הקשיבו למוזיקה וקיראו ספר או מגזין המועדף עליכן. השתדלו לבחור בפעילויות נטולות לחץ, שיעזרו להירגע (כדאי בהחלט לוותר על צפייה בסרט האימה החדש שרציתן לראות, לפני שאתן נכנסות למיטה).

הקפידו לא לאכול מאוחר מדי – אל תאכלו יותר מדי, זמן קצר לפני השינה. ארוחות גדולות בשעה מאוחרת עלולות לגרום למערכת העיכול לעבוד שעות נוספות, וכך לפגוע בשינה. בנוסף, הימנעו ממוצרים שמכילים קפאין, כמו קפה, תה שאינו צמחי, משקאות תוססים מסוימים ושוקולד. הקפאין עלול להשאיר אתכן ערות לזמן ארוך יותר ממה שתרצו. נסו להימנע מקפאין לפחות 4 שעות לפני השינה. במקום הקפאין, בחרו בתה קמומיל מרגיע, שיכול לעזור לישון טוב יותר.

שחררו את המחשבות – דבר אחד שעוזר לשחרר מחשבות ודאגות הוא להעלות דברים על הכתב. זה נשמע אולי מטופש, אבל אם תכינו רשימת מטלות, תפרקו את התסכולים שלכן או פשוט תרשמו ביומן על היום שעבר עליכן – תוכלו לישון טוב יותר בלילה. העברת המחשבות מהמוח שלכן למחברת תימנע מכן לשכב במיטה ערות ולחשוב על כל הדברים ששכחתן לעשות, או שאתן רוצות לעשות. נקו את הראש כדי לפנות מקום לחלומות מתוקים.

באדיבות מומחי “הרבלייף”

;