fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2022/09/גיין-פונדה-חלתה-בסרטן2.jpg

האם השחקנית ג’יין פונדה תצליח לשרוד את הסרטן בפעם השלישית?

הכוכבת בת ה-84 הודיעה כי חלתה שוב בסרטן, אחרי שבעבר סבלה מסרטן העור ועברה כריתת שד

1ג'יין פונדה

ג’יין פונדה בתמונה שהעלתה בפוסט שבו חשפה את דבר מחלתה: “הסרטן הוא מורה ואני שמה לב לשיעורים שהוא מעניק לי”. צילום: אינסטגרם

השחקנית זוכת האוסקר והאקטיביסטית ג’יין פונדה, 84, הודיעה ביום שישי (אתמול) כי אובחנה כחולה בסרטן וכי היא עוברת טיפול כימותרפי. פונדה גילתה שהיא צריכה לעבור שישה חודשים של כימותרפיה, טיפול שהיא מקבלת “די טוב”, ונשבעה שמחלתה לא “תפריע לפעילות שלי להעלאת המודעות למשבר האקלים”.

פונדה בחרה לחשוף את מחלתה בפוסט באינסטגרם והשתמשה בו כדי להביע את האופטימיות שלה. השחקנית המוערכת אובחנה עם לימפומה שאינה הודג’קין – סרטן של מערכת החיסון. לימפומה שאינה הודג’קין תוקפת את מערכת הלימפה.

ישנם מספר סוגים שונים של המחלה, ופונדה לא פירטה איזה בדיוק יש לה. המחלה שכיחה יותר אצל אנשים מעל גיל 60, אם כי היא יכולה להופיע בכל גיל. פונדה הודתה בעבר שחלתה פעמיים בסרטן – היא סבלה מסרטן העור ועברה כריתת שד ב-2016.

וכך היא כתבה לשני מיליון עוקביה בעולם ביום שישי: “חברים יקרים שלי, יש לי משהו אישי שאני רוצה לשתף. אובחנתי עם לימפומה שאינה הודג’קין והתחלתי בטיפולי כימותרפיה. זהו סרטן שניתן לטפל בו. 80% מהאנשים שורדים, אז אני מרגישה בת מזל.

“אני גם בת מזל כי יש לי ביטוח בריאות וגישה לרופאים ולטיפולים הטובים ביותר. אני מבינה, וזה כואב, שיש לי פריבילגיה בזה. כמעט כל משפחה באמריקה נאלצה להתמודד עם סרטן בשלב זה או אחר ולהרבה יותר מדי אין גישה לשירותי הבריאות האיכותיים שאני מקבלת, וזה לא נכון.

2ג'יין פונדה

ג’יין פונדה בקמפיין העכשווי שלה ל-H&M: “אני לא אתן לסרטן להפריע לפעילות שלי להעלאת המודעות למשבר האקלים”. צילום: הנס ומוריץ

“אנחנו גם צריכים לדבר הרבה יותר לא רק על תרופות אלא על סיבות כדי שנוכל לחסל אותן. לדוגמה, אנשים צריכים לדעת שדלקים מאובנים גורמים לסרטן. כך גם חומרי הדברה, שרבים מהם מבוססי דלק מאובנים, כמו שלי. אני אעשה כימותרפיה במשך שישה חודשים ובינתיים מקבלת את הטיפולים די טוב. ותאמינו לי, אני לא אתן לכל זה להפריע לפעילות שלי להעלאת המודעות למשבר האקלים.

“הסרטן הוא מורה ואני שמה לב לשיעורים שהוא מעניק לי. דבר אחד הוא כבר הראה לי – החשיבות של קהילה. של גידול והעמקת הקהילה כך שלא נהיה לבד. והסרטן, יחד עם גילי – כמעט 85 – בהחלט מלמד את החשיבות של הסתגלות למציאות חדשה.

“אנחנו חיים את התקופה המשמעותית ביותר בהיסטוריה האנושית, כי מה שאנחנו עושים או לא עושים עכשיו יקבע איזה סוג של עתיד יהיה ואני לא אתן לסרטן למנוע ממני לעשות כל מה שאני יכולה, להשתמש בכל כלי בארגז הכלים שלי כדי למצוא דרכים חדשות להשתמש בכוח הקולקטיבי שלנו ולעשות שינוי באקלים העולמי.

“בחירות האמצע מתקרבות, והן מעבר למשמעותיות, אז אתם יכולים לסמוך עליי שאהיה שם ביחד אתכם כשאנחנו מגדילים את צבא אלופי האקלים שלנו”.

כן, זו הרוח של פונדה. בחודשים האחרונים היא לא הראתה סימנים של האטה. היא פעילה שנים, וגם עכשיו, בהעלאת המודעות למשבר האקלים לאחר שקיבלה השראה מהפעילה הסביבתית הצעירה גרטה תונברג.

ולגבי המשחק, העונה האחרונה (והשביעית) של הסיטקום שלה בנטפליקס “גרייס ופרנקי” שודרה באפריל האחרון. בפברואר השנה הוכרז שפונדה, לילי טומלין (הכוכבת לצידה ב”גרייס ופרנקי”), סאלי פילדס וריטה מורנו יככבו בקומדיית חברים בשם “80 לבריידי”. בחודשים האחרונים היא אף מובילה את קו בגדי התנועה של H&M. מאחלות לך רק בריאות.

 

;