fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/03/דר-פרודנס-הול-גדול.jpg

הקשר ההורמונלי לחרדה, סטרס וקורונה: “המתח הוא הסיבה לרוב המחלות שאנחנו מכירים”

“זה המוטו שלי בנוגע להורמונים זהים ביולוגית: אתן יכולות להרגיש טוב יותר ולחיות חיים ארוכים יותר”, מצהירה דר’ פרודנס הול, מחברת הספר “קורנת” ומי שעשתה עלייה מארצות-הברית למרכז “הול סנטר” בארץ לאיזון הורמונלי. בראיון היא מסבירה איך להתמודד עם הקורונה בעת טיפול הורמונלי

 מאת: דורון אורסיאנו-ויטנר

1דר' פרודנס הול

דר’ פרודנס הול: “חשוב ביותר לשמור על רמת הורמונים ‘צעירה’. לאנשים זקנים יש הורמונים זקנים, וזו אחת הסיבות לכך שהם מפתחים מחלות ומאבדים את החיוניות הנפלאה שלהם”

“הורמונים הם התוכנה של גופנו”, אומרת דר’ פרודנס הול, מומחית עולמית בתחום ההורמונים, גינקולוגית מעל 30 שנה, בעלת רשת מרפאות נשים בסנטה-מוניקה בארצות-הברית ובישראל, ומסבירה: “אני קוראת לקו התוספים שלי Body Software. כשאנחנו מדליקות את המחשב, הוא לא יעבוד אם הסוללה שלו אינה טעונה או אם התוכנה שלו לא פועלת. הדבר נכון גם לגבי הגוף. אנחנו זקוקות להורמונים עבור כל אחד מהתפקודים הגופניים שלנו. ההורמונים מאפשרים ללב לפעום, הם שומרים על לחץ דם תקין ומאפשרים לנו לחשוב, לישון, ללכת ולנשום.

“ההורמונים מתקנים נזק תאי ומונעים את התפתחותם של תאים סרטניים. אילו איבדנו את כל ההורמונים שלנו, לא היינו יכולות לחיות יותר מארבע דקות. ככל שאנחנו מתבגרות ורמות ההורמונים שלנו יורדות, התפקוד הגופני שלנו נפגע ואנחנו מפתחות מחלות. כאשר רמות ההורמונים והאנזימים יורדות מתחת לרמה הקריטית, אנחנו מתות”.

אולי צריך להיכנע להתבגרות שלנו. הזקנה היא חלק מהחיים, לא?

“חשוב ביותר לשמור על רמת הורמונים ‘צעירה’. לאנשים זקנים יש הורמונים זקנים, וזו אחת הסיבות לכך שהם מפתחים מחלות ומאבדים את החיוניות הנפלאה שלהם”.

נשיות קורנת

דר’ הול הקימה את מרכז הול הנודע בסנטה-מוניקה, קליפורניה, שבו היא עוזרת למטופלות שלה ליהנות מנשיות קורנת, ולא רק מהיעדר מחלות. כעת נפתח גם בישראל מרכז שאותו היא מתרגשת להשיק במתחם מנדרין בתל-אביב: “יש לי ניסיון מצוין במתן הורמונים זהים ביולוגית למטופלות ואני עושה זאת כבר למעלה מ-30 שנה. אצל אלו שנוטלות את ההורמונים הטבעיים, שכיחות סרטן השד נמוכה ב-60% מהממוצע. למרות השנים החולפות הן נשארות חזקות, יפות וחושניות. כושרן הגופני גבוה ובאופן כללי, מצבן טוב הרבה יותר בהשוואה לנשים שלא נוטלות הורמונים כאלה”.

האם טיפול הורמונלי יכול להבריא וירוסים כמו הקורונה?

“טיפול הורמונלי משולב, כמו שאנחנו מספקים במרכז שלנו, מחזק את הגוף. זו מערכת ההפעלה שלו ומביא את המערכת החיסונית שלנו למצב אופטימלי שבו היא יכולה להתמודד עם וירוס הקורונה יחסית בקלות. זהו שילוב של חוסן מנטלי, רגשי, פיזי ורוחני שאנו בהול סנטר יודעים לספק”.

תחילת המאבק

בתחילת דרכה כרופאה, דר’ הול מספרת שההורמונים היחידים שהיו זמינים היו ההורמונים הסינתטיים שאינם זהים ביולוגית. הניסיון שלה במתן הורמונים כאלה למטופלות לא היה טוב! הן עלו במשקל, דיווחו על הרגשת נפיחות ובאופן כללי הטיפול לא הוביל לשיפור משמעותי במצבן.

דר’ הול: “ב-2001 התפרסם מחקר גדול אודות הפרמרין והפרוברה ששימח אותי מאוד, הפסקתי לרשום אותם למטופלות שלי כבר 15 שנה קודם לכן. המחקר המפורסם בנושא בריאות האשה (The Women’s Health Initiative) הצביע על עלייה משמעותית בשכיחות של סרטן השד, התקפי לב, דמנציה, קרישי דם ושבץ מוחי בקרב נשים שנטלו הורמונים סינתטיים. למרות זאת, הרופאים עדיין ממשיכים לרשום אותם למטופלות כדבר שבשיגרה. הורמונים זהים ביולוגית מופקים מסויה ובטטות. הם מיוצרים בשיטות טכנולוגיות חדשניות כדי להפוך אותם לזהים ביולוגית להורמונים שגופנו מייצר. אם נבחן אותם בכלים המתוחכמים ביותר שעומדים לרשות מדע הרפואה, נגלה שהם זהים לחלוטין להורמונים המיוצרים בגוף האשה”.

2דר' פרודנס הול

דר’ פרודנס הול: “התוצאה של מתח וסטרס מתמשך גורמים לחוסר איזון הורמונלי, לירידה בתפקוד של בלוטת האדרנל וכתוצאה מכך לירידה ברמות האנרגיה, לעייפות, ולעיתים להשמנה ולדיכאון”

תוצאות מפתיעות

בשנות ה-80 המוקדמות החלה דר’ הול לשמוע על שימוש בהורמונים זהים ביולוגית באירופה. היא נזכרת: “התחלתי לרשום אותם למטופלות שלי והן דיווחו על שיפור עצום בחיוניות, בתפקוד המוח, בירידה במשקל, ביופי, בשינה ובדחף המיני. הנתונים שהולכים ומצטברים ממחקרים גדולים מצביעים על ירידה בהיקף של 50% במספר מקרי התמותה מהתקף לב ודמנציה בקרב נשים שנוטלות הורמונים זהים ביולוגית. התוצאות גם מצביעות על ירידה בשכיחות של מחלת הסוכרת, ירידה ברמת הכולסטרול ולחץ הדם, חיזוק העצמות, זירוז הירידה במשקל וירידה בשכיחות הדיכאון. בקיצור, הנתונים בנוגע להורמונים זהים מפתיעים”.

איך את מתייחסת למטופלים שמתלוננים על מצבים של סטרס, מתח וחרדה?

“קודם כל אני מבינה – מה קורה בחיים שלהם שגורם למתח, מכילה רגשית ונפשית, עושה להם בדיקות דם ומנסה להגיע למקור של המתח והחרדה. בהרבה מקרים יש התאמה בין מצב ההורמונים למתח והחרדה ואז אני מאזנת את ההורמונים והתופעות לעיתים נעלמות לחלוטין”.

מתח, דיכאון וחרדה

“מתח הוא הסיבה לרוב המחלות שאנחנו מכירים” מסבירה דר’ הול, ומוסיפה: “התוצאה של מתח וסטרס מתמשך גורמים לחוסר איזון הורמונלי, לירידה בתפקוד של בלוטת האדרנל וכתוצאה מכך לירידה ברמות האנרגיה, לעייפות, ולעיתים להשמנה ולדיכאון”.

בספרה החדש “קורנת”, מקדישה דר’ הול פרק שלם אשר דן בהרחבה בדיכאון ובחרדה ואף מעניקה מרשמים שונים כיצד לטפל בדיכאון ובחרדה והיא גם מציינת איזה תוספים יש ליטול ומה בדיוק לעשות: “חלק גדול כל כך מהמטופלות שלי סובלות מדיכאון וחרדה. וצר לי על כל אחת ואחת מהן. האמת היא שהחיים על פני האדמה הזאת אכן עלולים להיות קשים. כמומחית להורמונים, אני יודעת שכאשר הכימיה של גופנו אינה מאוזנת, הסבירות לדיכאון וחרדה עולה מאוד”.

האם זה מוכח שטיפול הורמונלי מאזן מתח וסטרס?

“טיפול הורמונלי בשילוב עם תנועה, תזונה ושינה טובה ותרגילי רגיעה מוכח מדעית ומחקרית שמוריד מתח וסטרס, זהו טיפול הוליסטי שאנו מעניקים בהול סנטר לכל הלקוחות שלנו”.

האם חרדה שנובעת מסיבה קולקטיבית כמו הקורונה מקורה בחוסר איזון הורמונלי?

“לא, החרדה יכולה להגיע מחדשות, מלחץ של המשפחה, וממחשבות של הנורא מכל הולך להגיע. החרדה היא בריאותית אבל גם כלכלית וגם במערכות היחסים – התוצאה של החרדה היא גם חוסר איזון הורמונלי שכאשר הוא מטופל ומאוזן – המערכת החיסונית שלנו חזקה יותר ויכולה להתמודד עם כל מה שמגיע כווירוס בלי קשר לגיל”.

https://thehallcenter.co.il/

;