fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/11/פורטלנדיה-גדול.jpg

פורטלנדיה: סידרת המערכונים של פרד ארמיסן וקארי בראונשטיין חוזרת לעונה 8 ואחרונה

“פורטלנדיה” – סידרת המערכונים הזוגית עטורת הפרסים מבית היוצר של הקומיקאים פרד ארמיסן (“סאטרדיי נייט לייב”, “והרי החדשות”) וקארי בראונשטיין (“טרנספרנט”) והבמאי המועמד לשמונה פרסי “אמי”, ג’ונתן קריסל (“סאטרדיי נייט לייב”), חוזרת לעונה שמינית ואחרונה שתשודר רק ב-HOT. על הסידרה אמר ג’רי סיינפלד: “זו הקומדיה המבריקה ביותר בטלוויזיה של ימינו”. אל תחמיצו

1צמד הקומיקאים פרד ארמיסן וקארי בראונשטיין, כוכבי הסידרה פורטלנדיה

צמד הקומיקאים פרד ארמיסן וקארי בראונשטיין, כוכבי הסידרה “פורטלנדיה”. צילום: Chris Hornbecker

סידרת המערכונים “פורטלנדיה” של צמד הקומיקאים המשובח פרד ארמיסן וקארי בראונשטיין חוזרת לעונה 8 ואחרונה. מאחורי הסידרה המוערכת, שגרפה ארבעה פרסי “אמי”, את פרס “פיבודי” היוקרתי ואת פרס גילדת התסריטאים, עומד בית ההפקות של יוצר “סאטרדיי נייט לייב” וזוכה 15 פרסי ה”אמי”, לורן מייקלס.

“פורטלנדיה”, שנולדה מסידרת מערכוני רשת ויראליים שיצרו ארמיסן ובראונשטיין ב-2005 תחת השם ThunderArt, משרטטת בצורה ייחודית את פורטלנד שבארצות-הברית ואת התושבים שמאכלסים אותה. השניים מגלמים שורה של דמויות אקסצנטריות וצבעוניות האופייניות לאורח החיים ההיפסטרי בעיר תוך ביקורת חברתית סרקסטית. ג’רי סיינפלד כינה אותה בראיון ל”ניו-יורק מגזין”: “הקומדיה המבריקה ביותר בטלוויזיה של ימינו ובקלות אפשר להכתיר אותה כאחת הקומדיות הטובות ביותר בכל הזמנים”.

2פרד ארמיסן וקארי בראונשטיין בסידרה פורטלנדיה בדמותם של נינה ולאנס - זוג שמאופיין בתפקידים מגדריים סטריאוטיפיים

פרד ארמיסן וקארי בראונשטיין בסידרה “פורטלנדיה” בדמותם של נינה ולאנס, זוג שמאופיין בתפקידים מגדריים סטריאוטיפיים

כבכל עונה, גם בעונה הנוכחית יתארחו כוכבים מהשורה הראשונה – בהם המועמד לאוסקר ג’ף גולדבלום (“היום השלישי”, “הזבוב”, “פארק היורה” ועוד), זוכת ה”אמי” שרי ג’ונס (“סיפורה של שפחה”), אד באדג’לי ג’וניור (“עמוק באדמה”), רייצ’ל בלום (“האקסית המטורפת”), קומייל נאנג’יאני (“עמק הסיליקון”), אידי בריינט (“סאטרדיי נייט לייב”), ג’ון קורבט (“סקס והעיר הגדולה”), טרי קרוז (“ברוקלין תשע-תשע”), ראשידה ג’ונס (“מחלקת גנים ונוף”), נטשה ליון (“כתום זה השחור החדש”), ניק קרול (“פה גדול”) ועוד רבים נוספים. גם זוכה ה”אמי” קייל מקלאכלן (“טווין פיקס”) ישוב לתפקידו כראש העיר של פורטלנד.

כידוע, ברוב המערכונים בסידרה הדמויות השונות והמגוונות מגולמות על ידי פרד וקארי. בין הדמויות שמופיעות בסידרה בתדירות גבוהה: פרד וקארי בדמות עצמם, ללא תחפושות, איפור או עיצוב שיער, מגלמים חברים טובים שמתגוררים יחד בפורטלנד. היחסים ביניהם נוצרו בהשראת היחסים בין אריק ובנץ מרחוב סומסום.

3פרד ארמיסן וקארי בראונשטיין בסידרה פורטלנדיה בדמותם של וינס וז'קלין, זוג גותי סטריאוטיפי שלובש בגדים שחורים ואיפור לבן כל העת

פרד ארמיסן וקארי בראונשטיין בסידרה “פורטלנדיה” בדמותם של וינס וז’קלין, זוג גותי סטריאוטיפי שלובש בגדים שחורים ואיפור לבן כל העת

ויש את פיטר ונאנס  זוג רציני בגיל המעבר. פיטר, אשר נוהג לדבר עם גמגום, פתוח לנסות דברים חדשים, אם כי בהיסוס רב. נאנס תמיד תומכת בפיטר אך הוא לרוב מהווה את קול ההיגיון במערכת היחסים שלהם; דייב וקאת – זוג פעיל מאוד שנותנים מעצמם 110% בכל דבר שהם לוקחים בו חלק; נינה ולאנס – זוג שמאופיין בתפקידים מגדריים סטריאוטיפיים. נינה, אותה מגלם פרד, אוהבת מדיה חברתית, מסיבות, ורומנטיקה. לאנס, אותו מגלמת קארי, הוא בעל קול באס נמוך במיוחד שפם, ואוהב לתקן מכוניות ולרכב על אופנועים.

ועוד זוגות מעניינים שהשניים מגלמים: קנדיס וטוני – הבעלים של חנות הספרים הפמיניסטית Women and Women First; ספייק ואיריס – זוג היפסטרים אשר מחפשים כל העת לקחת חלק בחוויות אותנטיות. ברייס וליסה – יזמים שמתחילים עסקים רבים על סמך רעיונות מוזרים שונים; וינס וז’קלין – זוג גותי סטריאוטיפי שלובש בגדים שחורים ואיפור לבן כל העת וביתם מלא בקישוטים העוסקים במוות וקבורה, ועוד.

החל מה-27.11, ימי רביעי ב-22:00 (שני פרקים בערב), ב-HOT HBO וב-HOT VOD.

;