fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/03/ענת-ששתיאל-גדול.jpg

ענת ששתיאל, מנכ”לית “פאוור קארד”: “חשוב לא לקחת עכשיו החלטות מרחיקות לכת”

בתקופה זו של אי ודאות, ענת ששתיאל, מנכ”לית “פאוור קארד” מבית “כ.א.ל”, ממליצה להשתדל לייצר שיגרת חיים של עבודה מהבית, להפעיל שיקול דעת כלכלי לגבי כל אספקט, כמובן במשק הבית ובכל הוצאה אחרת, ומאמינה “שזו הזדמנות לשיפור היכולות שלנו בעבודה מרחוק ולהתייעלות”

1ענת ששתיאל צילום סיון פרג

ענת ששתיאל: “אחד הדברים שמאפיינים את הקריירה שלי הוא יצירת הזדמנות מתוך משבר”. צילום: סיון פרג’

ענת ששתיאל, מנכ”לית “פאוור קארד”, כרטיס מועדון הלקוחות המתופעל על ידי “כ.א.ל”, ממליצה בתקופה זו של אי הוודאות בימי הקורונה, להשתדל לייצר שיגרת חיים של עבודה מהבית, למי שלא יצאה לחל”ת. לדבריה, “חשוב לא לקחת החלטות מרחיקות לכת, ולהפעיל בימים אלה שיקול דעת כלכלי לגבי כל אספקט, כמובן במשק הבית ובכל הוצאה אחרת. כולנו צריכים לייצר סדר עדיפויות כלכלי: מהצריכה השוטפת ועד למותרות, לשקול האם ההוצאה הכרחית או שניתן לוותר עליה עכשיו. אני מאמינה שתקופה זו היא גם הזדמנות לשיפור היכולות שלנו בעבודה מרחוק ולהתייעלות”.

כמנכ”לית מובילה, איך את מתמודדת עם משבר הקורונה?

“מגפת הקורונה מאלצת אותנו ואת יתר העולם להתמודד עם מציאות מורכבת ולהסתגל במהירות לשיגרה חדשה. ראשית, חשוב לי להעביר מסר של אופטימיות, בתקופה שבה שיגרת חיינו נקטעה והשתנתה בצורה קיצונית, ואנו נמצאים באי וודאות. חשוב לשתף את הקרובים לנו וגם אנשי מקצוע באם אנו חווים קושי וחרדות. ובעיקר, כמו גם בעסקים, מומלץ לשמור על פרופורציות, להאמין בעצמנו וביכולתנו, לאמץ שינויים במהירות ולתמוך אחד בשני. מחד, חשוב להבין שגם זה יעבור, והמשק הישראלי הוא איתן, ומאידך לפעול בצורה אחראית בהיבט הפיננסי של כל משק בית לעצמו. כל משבר הוא הזדמנות, והפעם קיבלנו מתנה משפחתית – להיות יחדיו ולשמור על חיוניות ושמחת החיים. זו תקופה מאתגרת, ואני ממליצה להביט על חצי הכוס המלאה”.

ענת ששתיאל היא בעלת תואר שני במנהל עסקים, מתנדבת בהורים מבשלים  בצופים שבט שורק הנהגת השפלה ומאמינה גדולה בכוח נשי.

ענת, מהיכן החיבור לכוח הנשי ? 

“את הכוח הנשי ספגתי מאמי שנפטרה בגיל צעיר, כשהייתי נערה בת 16 וחצי. אמי דאגה תמיד להראות לי את הדרך בצורה חיובית ואופטימית, לימדה אותי שמה שמוביל אותנו זו נקודת המבט והפרשנות שלנו וכיצד אנו בוחרים לפעול ובאיזו דרך נבחר ללכת. עוד כילדה היינו מתווכות על הפרשנות, למשל עד כמה מלאה כוס השוקו שלי. אמי תמיד היתה אומרת ‘הכוס מלאה חצי בשוקו והמחצית השנייה באוויר, כך שהכוס מלאה לחלוטין’. אני מאמינה שלנשים יש תכונות ייחודיות כמו אינטליגנציה רגשית גבוהה, יכולת חיזוי טובה ויכולת הסתגלות מהירה לשינויים. בתפקידיי השונים תמיד חיפשתי דרכים יצירתיות ופריצות דרך שיצעידו את הארגון קדימה”.

איזו עצה היית נותנת למי שירצה לפתוח עסק אחרי משבר הקורונה?

“העצה הכי טובה שאני יכולה לתת: קודם כל להעז, לא לפחד ולהעז. וכמובן ברמה המעשית למידה ותכנון לעומק. הבנת השוק שאליו נכנסים לעומק, למי פונה העסק, מהו הפוטנציאל האמיתי, התחרות, המגמות, רמת ההשקעה הנדרשת, האם קיימים חסמים, מהו היתרון היחסי שלי. הייתי ממליצה לבצע תכנון פיננסי ל-3 השנים הראשונות לפחות. אוסיף ואומר, כי תמיד חשוב להבין מהו מקור ההכנסה המרכזי של הארגון שמניב את הרווחיות הגבוהה ביותר ומה הפוטנציאל העתידי. לשמור ולפתח את מנוע ההכנסות המרכזי ולצידו תמיד לפתח מנועי צמיחה נוספים הנשענים על היכולות המרכזיות של הארגון”.

איך יוצרים הזדמנות מתוך משבר?

“אנו נמצאים כרגע במשבר גדול מאוד שלא ברור כיצד ייגמר, לכן במצב זה יש להתנהל עם ההזדמנויות תוך כדי תנועה ולקבל החלטות לטווח קצר”.

איך שומרים על צמיחה של חברה?

“כדי לייצר צמיחה מקצועית ועסקית נדרשת הבנת הענף לעומק, זיהוי טרנדים, היכן נמצא הארגון שלי ולאן הוא יכול להתפתח ולצמוח ואז כמובן לשים פוקוס במקום הנכון שיביא את הצמיחה המרבית, להשקיע היכן שהתשואה היא הגדולה ביותר. תחום כרטיסי האשראי נמצא בשינוי בשנים האחרונות, כאשר כל תחום האשראי החוץ בנקאי מתחזק וזו הזדמנות. אנחנו, ב”פאוור קארד”, משקיעים רבות בחיזוק הצעת הערך ללקוח וכן בחוויית המשתמש . העבודה השוטפת כיום מתמקדת בשיווק על בסיס דאטה, ההבנה וההיכרות עם הלקוח הולכים וגדלים וכך נוכל לתת את המענה הרלוונטי ביותר לכל לקוח במועדון”.

ספרי לי על צמיחתך המקצועית בחברה?

אחד היתרונות בארגון שאני מנהלת הוא היעילות והזריזות. היכולת שלנו לעשות שינוי ולנוע בקצב מהיר היא גדולה. אני מקפידה לייצר בחברה אווירה משפחתית, בגובה עיניים. אני מעודדת מקצוענות וראש גדול כי אין מקום לבזבוז משאבים. מי שעובד עם החברה – לקוחות וספקים – מרגישים כי כולנו מחויבים ומקצוענים, מדברים בשפה אחידה ושואפים לאותם יעדים ומטרות”.

איך מנהלים עובדים?

“האני מאמין שלי מאז ומתמיד היה: הארגון הוא העובדים ולכן חשוב להיות מצד אחד קשובה ורגישה לעובדים, מצד שני נחושה ויציבה במטרות, בדרך, ובהכוונה לתוצאות הרצויות. אני קשובה לעובדים בפן האישי והמקצועי, משתדלת להכיר כל אחד ואחת לעומק. יחד עם זאת, אני דורשת מהם ראש גדול, מקצוענות, תשומת לב לפרטים, אחריות מקצה לקצה כל אחד והיכולות שלו וכמובן מחויבות למטרות וליעדים הארגוניים. אני נוקטת בגישה ניהולית מבוזרת, קשובה ופתוחה המייצרת סינרגיה בין כל העובדים בארגון ברמת מקצועית, אחריות, סמכות וחתירה להגעה למטרות ליעדים. השקפת עולמי הניהולית היא שעבודת צוות תמיד תגבר על עבודה בנפרד”.

;