fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/09/ירדן-גרבי-גדול.jpg

השורדת ירדן ג’רבי: “הפסדתי בדרך שלי, בדרך שלא הייתי משנה בה דבר”

האשה היחידה בגמר “הישרדות” אומנם לא זכתה, אבל היא המנצחת האמיתית של העונה! אז מה יש למי ששונאת להפסיד להגיד על הגמר ובכלל?

1ירדן ג'רבי עם אמה ואביה

ירדן ג’רבי עם אמה ואביה: הם היו תמיד מאחוריה

כבר מתחילת העונה של “הישרדות וי.איי.פי” 2020, היה ברור שירדן ג’רבי, אלופת העולם בג’ודו ואחת הנשים הכי שוות על המסך הקטן בארבעת החודשים האחרונים, באה לנצח. אסי בוזגלו אומנם הוכתר שלשום כ”שורד האחרון”, אך מבחינתנו ג’רבי היא המנצחת האמיתית של העונה.

לפני שבע שנים הפכה ג’רבי לישראלית הראשונה שזכתה בתואר אלופת העולם בג׳ודו. זה היה הניצחון הגדול ביותר שלה, לצד עוד תארים נחשבים, ובמהלך כל העונה המדוברת של “הישרדות” הוכיחה ממה עשויים אלופים אמיתיים: דרך, ערכים, נחישות, אמת, כוח סבל, עוצמות נפשיות, רגישות ובעיקר רצון בלתי מתפשר לנצח.

ג’רבי, שמאז פרישתה מהג’ודו מריצה סבב הרצאות פתוחות תחת הכותרת “ללא פשרות”, סיכמה אתמול את העונה בפוסט מרגש: “הפסד, הוא חלק בלתי נפרד מדרך”, כתבה. “מי שמכיר את סיפור חיי יודע שדווקא מהמקומות הכי חלשים שלי צמחתי, הניצחונות היו מתוקים אבל את המסקנות החשובות קיבלתי בעיקר דרך הרגעים הקשים.

“מועצת הגמר אתמול היתה כואבת, מאכזבת ומתסכלת, אין איך לייפות את הדברים, ובאותה נשימה, הפסדתי בדרך שלי, בדרך שלא הייתי משנה בה דבר. המסע הזה התחיל לפני שנה, מרגע החזרה ועד העלייה לאוויר, דרך אינספור פרקים בהם זכיתי לחשוף ולקלף מעצמי את הקליפות הכי שמורות שלי. החוויה היתה לא פחות ממסעירה ודווקא כשהיא מסתיימת – אני מבינה את גודל הניצחון האישי שלי.

“לאורך כל הדרך היה לי חשוב לשמור בראש סדר העדיפויות את ההשפעה שלי על דור העתיד שלנו, את העקרונות והערכים שחונכתי וגדלתי עליהם בבית, את התחרותיות הבריאה ובעיקר את הידיעה שבכל רגע נתון אני מהווה דוגמה למישהו/ מישהי שצופה בי כרגע בבית, השתדלתי לשמור על שיח תרבותי ולהוכיח שהביטחון שלנו במי שאנחנו חזק יותר מכל רעש רקע אחר.

“קהל יקר, הזכרתם לי איך נראית ומרגישה אהבה ללא תנאים! אני רוצה לסיים בתודה ענקית על תחושות של ניצחון ופרגון שלא אשכח לעולם, תודה שהזדהיתם עם הדרך ותמכתם ללא הרף.

“לחבר אמת שלי, קוז’י, תודה על ההצבעה שלך, היא מוכיחה נאמנות שאין לה מחיר. תקופה מטורפת מגיעה לסיומה, בדרך לכבוש פסגות ויעדים נוספים, בתקווה שבקרוב אוכל לספר לכם עליהם! עד אז, תמשיכו לחלום, כי חלומות מתגשמים”.

2רביעיית הגמר של הישרדות

רביעיית הגמר של “הישרדות וי.איי.פי” 2020, מימין לשמאל: ישראל אוגלבו, ירדן ג’רבי, אסי בוזגלו וכידן חביב. צילום: רשת 13

המעריץ הכי גדול של ג’רבי, כפי שכולנו נוכחנו לדעת, הוא אביה. עליו היא אמרה: “מאז שאני זוכרת את עצמי ליווה אותי חלום ופאפי היה שם עבורי בכל רגע נתון, חי את הרגע, עזר, תמך ובעיקר חזר ושינן עד כמה הוא גאה בי.

“מאז ומעולם כוניתי ‘הבת של שמוליק ג׳רבי’, הוא איש מוכשר בתחומו שהמציא את המונה האלקטרוני אבל עם השנים שחלפו הוא הפך ל’אבא של ירדן ג׳רבי’.

“הקשר שלנו כל כך מיוחד, אנחנו מדברים עם העיניים וצוחקים בדיוק מאותם הדברים! הוא זה שלימד אותי לחלום בגדול, להסתכל על התמונה המלאה, לפרגן לכל מי שסביבי, להתרכז בחיובי ולנתב אנרגיה והתרגשות במה שחשוב באמת.

“לאורך כל התקופה על האי הדחקתי את הגעגועים, לא ידעתי אם אחותי ילדה או מה קורה בחייהם של האנשים האהובים עליי, ואז הגעת. הבאת איתך את כל האור והקסם שבעולם וגרמת ללב שלי להתפוצץ מרוב התרגשות ואהבה”.

אחד הרגעים הבלתי נשכחים ב”הישרדות” היה זה שבו העבירה ג’רבי את שרשרת החסינות שלה, עליה נלחמה למעלה משלוש שעות, לבני ברוכים, שהיה מועמד להדחה. על העברת שרשרת החסינות, כתבה בפוסט: “אם יש משהו מפחיד בהישרדות ובמיוחד כשאנחנו שבעה שורדים אחרונים, זה להעביר שרשרת חסינות שעבדתי מאוד קשה עבורה, אבל מעולם לא הונעתי מפחד. ערבות הדדית, עזרה לחבר, להסתכל על התמונה המלאה ולא רק על עצמי, להקשיב ולחשוב – אלה מסוג הדברים שכל כך חשובים לכולנו דווקא בימים אלו”.

אגב, על משימת 3 השעות שבהן היתה תלויה על גליל עץ ענקי, סיפרה: “לא יודעת אם אי פעם יצא לכם, אבל כשנתלים 3 שעות על עמוד הפיזיות מאבדת משמעות. בכל שלב יש כאב וסבל, ובראש עוברת המחשבה אני לא יכולה יותר. ככל שעבר הזמן, הגוף שלי הוכיח לי שהוא לא שוכח 22 שנים שבהן פיתחתי כוח סבל, על איך להתגבר על הכאב ולא לחשוף את החולשות.

“דווקא היום המשימה שודרה. בדיוק לפני 4 שנים, עמדתי על הפודיום במשחקים האולימפיים בריו בגאווה אינסופית, סימבולי לזכות בשרשרת החסינות במשימת סיבולת.

“הספורט לימד אותי כל כך הרבה, בין היתר ואולי החשוב ביותר שאין דבר העומד בפני הרצון, החוסן מנטלי, וכמה המוח הוא שריר שצריך לטפח, לחזק ולזכור שבכל רגע שאצטרך, אדע להשתמש בכלים שלמדתי בקריירה האולימפית שלי בצורה הטובה ביותר.

ואי אפשר בלי להזכיר את שותפה לשבט והחבר הכי קרוב אליה באי, את עידן חביב המקסים, שהגיע איתה לגמר והפסיד גם הוא. לאורך כל העונה ניסו המנחה גיא זוארץ ומשתתפי התוכנית לשדך בין עידן וג’רבי, השניים זרמו עם זה, אך למרות כל משאלות הלב השניים נותרו ידידים טובים בלבד.

;