fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/05/מירית-גרינברג-החלימה-מסרטן2.jpg

מירית גרינברג: “זכיתי להכיר מחדש את עצמי בצורה הכי טהורה שיכולה להיות”

מלכת היופי לשעבר, בת 41 ואם לארבעה, ניצחה את סרטן השד וקוראת להוריד את גיל הממוגרפיה ל-40

1מירית גרינברג ומירית הררי

מירית גרינברג ומירית הררי ז”ל: “היא היתה קרן אור שבאה אליי באמצע החיים להאיר אותם באופטימיות ושמחה”

השבוע צפינו בחדשות 13 בחתונה השנייה בהפתעה שערך יניב מידן לאשתו מירית גרינברג, מלכת יופי לשעבר ואם ארבעת ילדיו. החתונה חתמה תקופה של שנה ארוכה שבה נלחמה גרינברג בגבורה ובאומץ בסרטן השד וניצחה בגדול, אחרי הקרנות, טיפולי כימותרפיה ממושכים וכריתת שד.

גרינברג, מלכת היופי לשנת 1997, החלימה לפני כחצי שנה. במאי 2020 גילתה כי חלתה ובתחילת יולי חשפה את דבר מחלתה באינסטגרם: “מתה מפחד, אבל יודעת שאני חזקה. גם סרטן זה סוג של ‘חוויה’ – אם מסתכלים על זה בצורה נכונה. מחר מתחילה מלחמה”.

מאז חשפה את דבר מחלתה, שיתפה גרינברג את עוקביה ברשתות החברתיות בתהליך הריפוי שלה. מאוחר יותר היא העלתה סרטון שבו נראתה מגלחת את שערות ראשה, כשלצידה בנה הקטן שמעודד אותה. “זהו. עוד פיסת דרך…”, כתבה בפייסבוק, “עם קצת דמעות של התרגשות”.

על גילוי סרטן השד בגיל  40 כתבה גרינברג: “הסיפור שלי מתחיל בגושים שפירים, כאלו שיש להרבה נשים, שבודקות אותם פעם ב… ולא לחוצות מהם כל כך. גם אני לא הייתי לחוצה והזנחתי. הייתי צריכה לעשות מעקב כל שנה  והייתי בטוחה שזה שטויות. אבל הסרטן לא מעניין אותו מי את, או בת כמה את, או אם יש לך עבר משפחתי או לא. הוא פשוט צץ ומשנה את כל החיים שידעת. הוא משנה את הגוף, את המראה, את מצב הרוח ואת הכוח”.

2מירית גרינברג לפני הטיפולים

מירית גרינברג לפני הטיפולים: “הסרטן לא מעניין אותו מי את, או בת כמה את, או אם יש לך עבר משפחתי או לא. הוא פשוט צץ ומשנה את כל החיים שידעת”

לדבריה, “הסרטן הגיע לי משום מקום. פשוט צץ והתיישב לו על שד שמאל, צמוד-צמוד לגוש השפיר כדי לבלבל אותי, כדי שלא אשים לב שהוא שם והוא יוכל לגדול לו בשקט. למזלי, אני מאוד מודעת. אני ממששת את עצמי כל הזמן,  את בית השחי ואת החזה. ושמתי לב שמשהו מרגיש מוזר, שיש שם משהו חדש.

“התברר שאני בשלב 2. גילוי מוקדם יחסית, אבל קיבלתי את כל החבילה. אם הייתי מקשיבה לאמא שלי, שלחצה עליי לא פעם ללכת שוב לממוגרפיה ולא להזניח, הייתי יכולה להימנע מכל התקופה הנוראית הזו. בנות, לכו להיבדק!!! אל תגידו לי זה לא יקרה, אל תגידו מחר, אל תגידו אולי, פשוט תקבעו תור למרפאת שד. אתן יכולות לחסוך מעצמכן כל כך הרבה בבדיקה כל כך פשוטה”.

חודשיים אחר כך, בספטמבר 2020, שיתפה גרינברג בפייסבוק: “נכון, הסרטן הוא זמני, אומרים שהוא יעבור (אבל לא מדברים על האפשרויות האחרות). וכן, התקופה הזו היא המאתגרת ביותר שחוויתי בחיי, אבל יש בה צדדים חיוביים:

*הבית רגוע (אסור לעצבן את אמא).

*אין ריבים ביני ובין בעלי (אסור לעצבן את אמא).

*הבנים המתבגרים שלי כל הזמן מחבקים אותי (כי צריך שאמא תהיה רגועה).

*החברות שלי כל הזמן דואגות לי (חולה על תשומי).

*יש לי זמן לעצמי, לעשות את כל הדברים שתמיד רציתי ולא יכולתי לעשות בין ‘אמאאאאא, הוא מרביץ לי’ ל’אמאאאאא, אני רוצה שתנגבי לי’.

*אז כן, יש כמה יתרונות בלהחזיק ב’כרטיס החולה'”.

ומה הכי קשה במחלה? גרינברג: “הקושי הגדול ביותר במחלה מבחינתי – מעבר לקשיים הטריוויאליים של כאבים ופרוצדורות רפואיות, בחילות לרוב וחולשה, החיים שמשתנים מקצה לקצה, המראה החדש של רזון וקרחת ואובדן הנשיות (הכל בעיניי)  – הקושי הגדול ביותר הוא המשחק בין הרצון לרפיון. הרצון לאחוז בחיים, להישאר פה כמה שיותר, להישאר, לחלום, להספיק עוד דבר או שניים, לבין ההבנה שלא תמיד יש לנו את השליטה על הכל ומכאן להרפות ולשחרר. להרפות זה הסוד…”.

בנובמבר 2020 חשפה גרינברג בפוסט שהעלתה בפייסבוק ובאינסטגרם כי עברה כריתת שד: “בכי של פריקת לחץ עם הכניסה לחדר. עוד שלב קשה כל כך מאחוריי. עשו לי כריתה מלאה של השד היום. אני כבר יומיים בלחץ. בכי לא מוסבר כל הזמן, אבל כמו שראיתם בסטורי, יצאתי עם חיוך מחדר ההתאוששות. הבנתי שאפילו התבדחתי עם הרופאים (מתאים לי). דר’ תהילה מנס הכירורגית ודר’ אלון לירן הפלסטיקאי עשו עבודה מופלאה! אמאלללה איזה ציץ הוא עשה לי!”.

3מירית גרינברג

מירית גרינברג: בנות, לכו להיבדק!!! אל תגידו לי זה לא יקרה, אל תגידו מחר, אל תגידו אולי, פשוט תקבעו תור למרפאת שד”

מירית גרינברג הזכירה לרבים את מאבקה ההרואי של מירית גרינברג והשתיים אכן היוו תמיכה זו לזו. בספטמבר 2020, עם מותה של הררי, כתבה גרינברג: “קשה לי לנשום… הלב שלי נשבר… הדמעות לא מפסיקות… האהובה שלי, קרן אור שבאה אליי באמצע החיים להאיר אותם באופטימיות ושמחה (אפילו מעבר למה שידעתי). בשבועיים האחרונים הקפדתי לשלוח לך אהבה בכל הזדמנות, כי אני אוהבת אותך הכי בעולם ואני מבטיחה לנצל כל רגע באהבה ובשמחה כמו שביקשת! הכאן ועכשיו שלך יישאר איתי לנצח ואת תישארי בלב שלי לנצח גם כן”.

במהלך הטיפולים, היתה שותפה גרינברג בקמפיין של עמותת “אחת מתשע” שקרא להוריד את גיל הממוגרפיה ל-40. סרטן השד היא המחלה הקשה השכיחה ביותר בקרב נשים בישראל. מדי שנה מאובחנות כ-5,400 חולות חדשות. 25% מהן מתחת לגיל 50. יחד עם זאת, נתוני ההחלמה בגילוי מוקדם עומדים על 92%, והמשמעות היא הצלת חיים לצד שיפור איכות חייהן של נשים, המתמודדות עם המחלה. גילוי מוקדם מאפשר צמצום היקף הטיפולים, חזרה מהירה יותר לשגרה, סיכוי נמוך יותר לחזרה של המחלה, ואף חוסך למשק ולמשקי הבית הוצאות רבות הכרוכות בטיפול ממושך.

בדיקות הסקר, במסגרת סל הבריאות, מאפשרות כיום לנשים לעבור בדיקת ממוגרפיה אחת לשנתיים מגיל 50. עמותת “אחת מתשע” הגישה, גם השנה, בקשה לסל הבריאות להוריד את גיל הממוגרפיה ל-40, בכדי להציל חייהן של נשים צעירות רבות ולשפר איכות חייהן של נשים חולות, בזכות גילוי מוקדם!

בפברואר 2021 עדכנה גרינברג את עוקביה ברשתות החברתיות כי היא לקראת הטיפול האחרון שלה. “החיים שלי התהפכו על פיהם”, היא כתבה, “כל מה שידעתי כבר לא היה קיים. זכיתי להכיר מחדש את עצמי בצורה הכי טהורה שיכולה להיות, לחוות את החיים בצורה הכי אמיתית, כנה והכי אני.

“מחר אני אמורה להיות נקייה מסרטן. כן, מחר הקרנה אחרונה ואני ‘בריאה’. למה מרכאות? כי הפחד שמקונן בגוף, העקבות שהכימו משאיר שלא ייעלמו לעולם, עוד ניתוח ובדיקות אין סופיות. בריאה כמו שהייתי? מקווה לחזור לפחות להרגשה. אני חצי מתרגשת, רבע חוששת ורבע מנסה להבין מה קורה משבוע הבא”.

במרץ 2021 – השתתפה מירית גרינברג בשבוע האופנה תל-אביב 2021 וצעדה על המסלול בתצוגה של המעצבת לארה רוסנובסקי.

צילומים: פייסבוק

;