fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/07/מירב-כהן2.jpg

השרה מירב כהן: “המשימה ה-1 שלנו לביצוע היא יישום תוכנית לאומית להעסקת מבוגרים”

איך נראה יומן העבודה של השרה לשוויון חברתי וגמלאים ואלו מטרות עומדות בפניה בראש ובראשונה?

1מירב כהן ואיילת שקד

השרה לשוויון חברתי וגמלאים מירב כהן: “כבר על השטיח האדום שרת הפנים איילת שקד ואני התחלנו לחשוב על שיתופי פעולה. מצפה לעבודתנו יחד”

מירב כהן, השרה לשוויון חברתי וגמלאים וחברת הכנסת מטעם “יש עתיד”, היא אחת הנשים הכי פעילות בממשלה. שלושה שבועות אחרי הקמת ממשלת בנט-לפיד אפשר לומר בוודאות גמורה: כהן הציבה לעצמה משימות רבות.

על רקע הקשיים של בני 60 לצאת מהחל”ת ולחזור למעגל העבודה, אמרה לפני שבועיים כהן: “המשימה הראשונה ששמנו לנו לביצוע היא יישום תוכנית לאומית להעסקת מבוגרים. חובתנו לאפשר לאנשים שרוצים ויכולים להמשיך לעבוד להישאר בשוק העבודה. אחרת זה יעלה לכולנו ביוקר”.

תוך כדי הדברים, נחשפה בימים אלה התוכנית שעתידה בקרוב להגיע לאישור הממשלה במסגרת דיוני התקציב, כשהמשימה המרכזית היא הגדלה משמעותית של העסקת העובדים מעבר לגיל הפרישה וחזרה לשיעורי תעסוקת המבוגרים שנמדדו לפני מגפת הקורונה – תוך שנתיים.

בנוסף, מבטיחים לנו, כי יתוקן חוק הביטוח הלאומי כדי לצמצם את הניכוי המבוצע מקצבת אזרח ותיק שעובד: במקום קיזוז של 60% מהסכום, שיעור הקיזוז יעמוד על 30% מהסכום העולה על ההכנסה המרבית.

לפי התוכנית, גיל הפרישה לנשים יעלה באופן מדורג. במשרד לשוויון חברתי מבטיחים כי העלייה תהיה בהתאם למתווה שיספק מענה לאוכלוסיית הנשים המבוגרות, ויבטיח פתרונות רוחביים לאי שוויון המגדרי בשוק התעסוקה. בנוסף, תוקם ועדה ציבורית בשיתוף גורמי המגזר העסקי והחברה האזרחית כדי לבחון מחדש את “גיל פרישה חובה”.

כהן: “סיימנו את יום העבודה המפרך הזה בדיון חשוב עם חברי המועצה המייעצת שלנו לענייני אזרחים ותיקים. מדובר בפורום של מומחים ומומחיות שמלווים את העבודה שלנו ומכניסים הרבה חוכמה וניסיון לתוכניות שלנו בנושא זקנה. תודה רבה לפרופ’ יצחק בריק שמרכז את כל עבודת המועצה”.

איך נראה יומן העבודה של השרה מירב כהן?

10 ביוני, שלושה ימים לפני השבעת ממשלת השינוי, כתבה מירב כהן בעמוד הפייסבוק שלה: “שמעתי לא מעט את הדברים האלה – ‘מעולם לא חתמתי בלשכת האבטלה, ולו ליום אחד. אני לא רוצה להיות עול על המערכת, אני רוצה לעבוד. כל חיי התפרנסתי בכבוד עם ראש מורם’.

“המשפט הזה חוזר על עצמו אצל עשרות אלפי מבוגרים מעל גיל 60 שפוטרו בקורונה ולא מצליחים למצוא עבודה. אנחנו חייבים לסייע להם לחזור לעבוד. זה win win לכולם”.

13 ביוני, יום השבעת הממשלה: “נשבעתי היום כשרה בממשלת השינוי. זהו, הרגע הזה הגיע, של פתיחת דף חדש למדינת ישראל, ואני נרגשת להיות חלק מכתיבת השורות הבאות בספר. מעכשיו האחריות היא עלינו. לנהוג בממלכתיות, בענייניות ובנחישות על מנת לעשות טוב למען כל אזרחי המדינה – יהודים וערבים, חילוניים דתיים וחרדים כאחד”.

14 ביוני: “ניצלתי את אירוע הצילום של חברי הממשלה החדשה כדי להתחיל לעבוד. כבר על השטיח האדום שרת הפנים איילת שקד ואני התחלנו לחשוב על שיתופי פעולה. מצפה לעבודתנו יחד”.

15 ביוני: “לפני חמישה חודשים עזבתי את המשרד לשוויון חברתי עם צביטה גדולה בלב. היום קיבלו את פניי בחזרה כל עובדי ועובדות המשרד. מבחינתי אין זכות גדולה יותר מלפעול מתוך המשרד החשוב הזה שמתמקד בתחומים שבעיניי הם הכי חשובים ואסטרטגיים שיש, וביניהם: היערכות להזדקנות האוכלוסייה בישראל, ניצולי שואה, החברה הערבית, נשים, צעירים וקהילת הלהט”ב. יש לנו משימות גדולות ואני מבטיחה לתת את כל מה שיש לי כדי לשרת מהמקום הזה את המדינה שלנו על הצד הטוב ביותר”.

21 ביוני: “הבוקר דיווחתי על יישום החלטה 922 לפיתוח כלכלי באוכלוסיית המיעוטים, במסגרת דיון של הוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית בכנסת. הצלחנו להשקיע כ- 10 מיליארד שקל במגוון נושאים דוגמת פיתוח תשתיות, תחבורה ציבורית, חינוך ועוד, לטובת החברה הערבית.

“אנחנו מגבשים בימים אלה תכנית המשך – החלטה 923, אשר תגדיל את התקציבים לטובת תחומים נוספים בחברה הערבית, ואני מקווה שתוביל לעידן חדש ביחסים בין הציבור היהודי והערבי במדינת ישראל”.

22 ביוני: “בעזרת שר האוצר אביגדור ליברמן מצאנו פתרון תקציבי ואנחנו מחזירים את מיזם ‘שלישי בשלייקס’. גמלאים וגמלאיות מוזמנים, בעוד שבועות בודדים, לשוב וליהנות מסרטים ב-10 ש”ח. עברה עליכם שנה קשה, זה הזמן קצת להתאוורר”.

23 ביוני: “סיימנו זה עתה דיון בממשלה בנושא מתווה החל”ת החדש. בדיון ביקשתי לתקן את המתווה כך שיסופק מענה גם למבוגרים מעל גיל 67 שעבודתם הופסקה בגלל הקורונה והפנסיה שלהם נמוכה.

כמו כן, ביקשתי שיינתן מענה לנשים שנמצאות כרגע בהריון ויתקשו מאוד למצוא מקום עבודה, ולכן עלינו לספק להן רשת הגנה. סוכם כי יגובש פתרון לשתי קבוצות אלו עם משרד האוצר והדבר יעוגן בחקיקה בכנסת. תודה רבה לשותפיי לדרך שר האוצר ושר הרווחה”.

24 ביוני: “כחלק מפעילות המשרד לשוויון חברתי בשנה האחרונה להובלת מהלך רחב עבור הקהילה הגאה בישראל, נפגשתי היום עם ראשי ארגוני הקהילה במשרדי בירושלים, הצגתי בפניהם את התוכניות שמקדם המשרד ושמעתי מהם על הצרכים והבעיות שעוד עומדים לפתחם.

“בשנה האחרונה פעלנו כולנו במשרד לשוויון חברתי ללמוד את מאפייניה וצרכיה של קהילת הלהט”ב בארץ. יחידות המשרד השונות התגייסו למאמץ על מנת שנוכל לספק מענים עבור הקשיים והאתגרים של הקהילה ואין לנו ספק שמה שנעשה עד כה זו רק ההתחלה”.

כך למשל פרסם המשרד קול קורא עבור רשויות מקומיות בארץ, לקבלת תקציב עבור פעילות למען קהילת הלהט”ב, בסכום של 9.5 מיליון שקלים. מספר מדהים של 74 רשויות נענו לקול הקורא!”.

נמשיך לעקוב.

;