fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/02/שרונה-גדול.jpg

מגשימת החלומות: שרונה קרני-כהן הקימה קולקטיב של אמנים שיהפכו כל רעיון שלכן ליצירת אמנות

אתן כבר לא צריכות להיות בוגרות חוג לאמנות במוסד אקדמי כדי למסגר את החלומות שלכן ליצירת אמנות. כל מה שאתן צריכות הוא להקליק את הרעיון באתר המיזם, לבחור את האמן שיוציא אותו לפועל, למסגר ולתלות. מאחורי המיזם המדליק הזה עומדת שרונה קרני-כהן, שמאמינה שעלינו, כנשים, לבטא את המחשבות שלנו

מאת: עדי אלגרבלי

1שרונה קרני-כהן

שרונה קרני-כהן: “תרשמי את החלומות שלך עם תשוקה”. צילום: גילי לוינסון

“אני תמיד בדרך למעלה”, אומרת שרונה קרני-כהן, 31, העומדת מאחורי מיזם Dreame – קולקטיב של אמנים ויוצרים מסביב לעולם שהופך כל רעיון, סיפור, זיכרון או חלום של כל אחד ואחת ליצירת אמנות אישית. קרני-כהן מאמינה כי גם בהיעדר כלים, הבמה אינה נחלתם הבלעדית של האמנים ואת אור הזרקורים אפשר לחלוק עם כולם. לדבריה, אם נבין שהייחודיות היא מנת חלקם של כולנו לא נצטרך בחיים להיות בתחרות עם אחרים.

הרעיון מאחורי המיזם, המציין בימים אלה שש שנים להקמתו, הוא שלא צריך להיות בוגר/ת חוג לאמנות במוסד אקדמי מוביל כדי למסגר את החלומות שלנו ליצירת אמנות וכל מה שצריך לעשות הוא להיכנס לאתר המיזם ולבחור אמן. כך, במרחק הקלקה אחת, שבה בוחרים את המוציא לפועל של החלומות שלך, אפשר לבחור את הדרך שבה החלום ירקום עור וגידים ויהפוך ליצירת אמנות שאותה אפשר למסגר ולתלות או להדפיס בהמשך על מה שרוצים.

קרני-כהן מדברת בתשוקה רבה על הרצון העז לבטא את המחשבות שלנו כנשים במציאות בת ימינו. אפשר להבין אותה, כי הרי כולנו שומרות כמה חלומות במגירה, חלקנו מדחיקות שאיפה, לרובנו יש איזו תקווה לשינוי, ויש כאלה שרוצות ללכת על כל הקופה ולחשב מסלול מחדש. “אז בואו וניתן לזה מקום”, היא אומרת.

2שרונה קרני-כהן מציגה את המיזם החלומות שלה בגוגל פור סטארט-אפס

שרונה קרני-כהן מציגה את המיזם החלומות שלה ב”גוגל פור סטארטאפיסטים”

על קצה המזלג, על פי הפסיכואנליזה של פרויד, לחלום יש שני תפקידים כדרך לביטוי עצמי, אחד ברמה הרגשית והשני ברמה הביולוגית. ברמה הביולוגית ההתייחסות נוגעת רק לצורך של הגוף לנוח מגירויים. קרני-כהן מתייחסת יותר לפן הרגשי של פרויד ואומרת: “החלומות שלנו הם בעצם הדרך הכי פשוטה של ביטוי התת-מודע והסודות הכי כמוסים שלנו, ויש דרך לתת להם פשוט להתגשם”.

שרונה, במקום לרוץ לדוקטור גוגל, ולחפש ‘הלילה חלמתי על סוס’, את ממליצה לתעד את החלומות?

“הפעולה של הרישום נחוצה. תרשמי ותרשמי עם תשוקה. תשוקה לחיפוש מה היה בדייט שלך אתמול עם הרצונות של עצמך. ותגלי מה התת-מודע שלך מנסה להגיד לך. הדבר הראשון שאני עושה בבוקר אני רושמת, אבל אני לא רושמת את החלום כסיפור כי אחרת ממש קשה לזכור הכל. אני פשוט רושמת בנקודות. תחלמי בצהרים, תחלמי ביום, תחלמי בהקיץ – תרשמי את החלומות שלך, תרשמי בנקודות כי המוח לא זוכר סיפורים, הוא זוכר אירועים. את הסיפור השלם את תספרי לעצמך”.

לאנשים רבים יש מעצורים בדרך למימוש החלומות.

“הכל עניין של פחד. צריך קצת אמונה, קצת סקרנות והרבה רצון לגלות מה מסתתר שם בתת-מודע. אני הייתי ילדה שנתפסה כפחדנית. פחדתי מכלבים, פחדתי מאנשים. אסור לתת לפחדים לעצור אותנו”.

3שרונה קרני-כהן

שרונה קרני-כהן: “אני הייתי ילדה שנתפסה כפחדנית. פחדתי מכלבים, פחדתי מאנשים. אסור לתת לפחדים לעצור אותנו”

מהם החלומות שמרבית האנשים שולחים?

“קודם כל, המוצר הראשי כרגע עובד על חלומות עתידיים, שזה למעשה 60% מהלקוחות, ששולחים חלומות שהם בגדר משאלות עתידניות. אצל נשים בשלות, שלהן ניסיון רב יותר שבא לידי ביטוי בדמיון עשיר, החלומות מורכבים יותר. כי הרי הדמיון והמוח מבוססים על ניסיונות וחוויות שאספנו לאורך השנים וככל שאשה מתפתחת יותר – ככה גם החלומות מעמיקים יותר והופכים גם ברי ביצוע כי הם מבוססים על דברים ברי השגה”.

Dreame, כאמור, אינה מציעה את הפתרון לאמונה עצמית. קרני-כהן רואה בה את המקום לביטוי הקול הייחודי שלך מהמקום שבו “יש מישהו שמקשיב” ורואה בוודאות את עניין ההקשבה ככלי מפתח לעידוד החיפוש אחר גילוי התת-מודע שלנו, שבא לידי ביטוי בחלומות.

האם המיזם בעצם קשור למימוש צורך עצמי שלך?

“זה הגיע יותר מנקודה שבאמת חשוב לי שאנשים ידעו שיש מישהו שמקשיב.  תרשי לעצמך לבטא דברים מבלי לבקר, תחלמי, תניעי את עצמך לפעולה. זה לא משנה אם נכשלת בשיעור אמנות או שאת פיקאסו מלידה. אם לנו אין כלים תמיד למישהו אחר יש, החיים לא מסתכמים רק בתמונות, החיים קורים למי שמעז באמת להגשים חלומות”.

רוצה לחלום? גם החלום שלך יכול להיות סיפור השראה לאמן ישראלי או לאמן מעבר לים, ופתאום החלום הפשוט שלך יראה לך אחרת.

4דוגמאות של יצירות אמנות שנוצרו בהשראת חלומות. בתמונה - החלומות שלי בשנה הבאה

דוגמאות של יצירות אמנות שנוצרו בהשראת חלומות. בתמונה – חלומות לשנה הבאה

5רשימת המשאלות של טובי

רשימת המשאלות של טובי

6החלומות של טל ועמית

החלומות של טל ועמית

7יצירת אמנות על פאנל של סלולר

יצירת אמנות על פאנל של סלולר

;