fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/05/דר-אילנה-לאוף-גרוס-גדול.jpg

“וירוס הקורונה בישראל לא מתנהג כמו שהוא מתנהג בארצות אירופה, ארצות-הברית וסין”

אל תפספסו על אף מילה של דר’ אילנה לאוף-גרוס מגן-יבנה, מומחית ברפואת משפחה, שמסבירה למה החיים חזקים מכל וירוס. ואיך כל זה קשור לוויטמין D

1דר' אילנה לאוף-גרוס

דר’ אילנה לאוף-גרוס: “חשיפה מושכלת לשמש ו/או תוסף של ויטמין D בתקופה זו יועילו מאוד

דר’ אילנה לאוף-גרוס מגן-יבנה, מומחית ברפואת משפחה, כתבה השבוע פוסט מרתק בדף הפייסבוק שלה, שעשה הרבה באזז ברשת החברתית. לדבריה, אין לראות בכתוב המלצה בריאותית קונקרטית לאף אחד ואחת, אבל יש לה תובנות מעניינות על המגיפה ששיתקה את העולם.

“כמו שהבטחתי, הקורונה כאן כדי להישאר”, כתבה דר’ לאוף-גרוס. “הווירוס לא נעלם. יש אנשים שמפרישים אותו בריריות חודש וחצי ויותר לאחר שהחלימו ממחלה חריפה. מדובר בכאלו שאובחנו. מן הסתם, אותו דבר קורה אצל אחרים שלא אובחנו ולא יודעים שהם נשאי וירוס חי ופעיל.

“אבל החיים חזקים מכל וירוס ותודה לאל חזרנו לחיות. הווירוס בישראל לא מתנהג כמו שהוא מתנהג בארצות אירופה, ארצות-הברית וסין. רוצים לדעת למה לדעתי (מדגישה, לדעתי) זה קורה?

“השמש היא הגיבורה האמיתית של המגיפה הזו (הערת ביניים: לחלוטין לא ביבי למרות שהוא עצמו והטלוויזיה הצרפתית ממתגים אותו ככזה). בארצות שטופות שמש או לחילופין, בארצות שמקפידים בהן על נטילה יומיומית של ויטמין D, יש פחות תחלואת קורונה סימפטומטית, פחות תחלואה קשה ופחות תמותה.

“ויטמין D קשור למניעה ברמה הביוכימית של סערת ציטוקינים (תגובה חיסונית בעלת פוטנציאל קטלני, הנגרמת עקב מעגל משוב חיובי בין ציטוקינים ובין תאי מערכת החיסון לצד רמה גבוהה מאוד של ציטוקינים שונים) ותהליכים דלקתיים בריאות. הווירוס אומנם לא גורם לדלקת ריאות רגילה אלא לArds – (תופעה שקשורה לקרישה בכלי הדם), אבל חוסן כללי כנראה לא מזיק.

2דר' אילנה לאוף-גרוס

דר’ אילנה לאוף-גרוס: “השמש היא הגיבורה האמיתית של המגיפה הזו”

“שמתם לב מי חולה יותר בקורונה? חרדים מכוסים בבגדים, איראנים שמכוסים בבגדים, קשישים בבתי אבות שנמצאים במקום סגור רוב הזמן, סינים ותושבי המזרח הרחוק שמפחדים מלהשתזף, תושבי ארצות-הברית שיש בה מערכת רפואה ראשונית מזעזעת עם אוכלוסיות מוחלשות (וגם שם הקורונה התפרצה יותר באוכלוסיות דתיות וכו’). לידיעה – גם כהי עור שאינם חשופים לשמש יוקדת באזור קו-המשווה, נוטים לסבול ממחסור בוויטמין D. בארץ מחסור בוויטמין D נפוץ מאוד אצל כהי עור מתימן, מאתיופיה, מקוצ’ין שבהודו ועוד.

“באילו ארצות יש פחות קורונה? ישראל, יוון, קפריסין, מצרים, ירדן, באזור קו המשווה, באפריקה, אוסטרליה, ניו-זילנד, ובארצות סקנדינביות שמקפידים בהן על נטילה מונעת של ויטמין D.

“ב’מעבדת ניסוי’ הקורונה המרתקת שהיתה על ספינת ה’פרינסס דיאמונד’, כל מי שהיה עלייה היה בקבוצת סיכון מבחינת גיל, ולמרות זאת היתה אומנם תחלואת קורונה נפוצה, אבל מעט מקרי תחלואה קשה ותמותה נדירה. לכו תדעו, אולי בגלל שהיו שם אנשים מבוגרים מטיילים ומתפקדים, שהשתזפו כל היום על הסיפון לפני פרוץ המגיפה.

“למה המגיפה משתוללת בברזיל? יתכן שזה קשור, לעוני, לצפיפות ולהיעדר ריחוק חברתי. שלא תבינו לא נכון, הווירוס הוא תעלולן ממדרגה ראשונה ועלול לגרום לחולי קשה ולתמותה. היגיינה, ריחוק ושמירה מושכלת על כללי ההתנהגות הם חשובים. אני לא ממליצה לאף אחד ללקק את הווירוס בכוונה תחילה או לעשות ‘מסיבות קורונה’ כפי שעשו בעבר הרחוק ‘מסיבות אבעבועות רוח’ כדי להדבק בווירוס.

“אבל התנהלות מתוך חרדה גדולה תזיק יותר משתועיל. כפי שהמלצתי בעבר, חשיפה מושכלת לשמש ו/או תוסף של ויטמין D בתקופה זו יועילו מאוד. אני ממשיכה לבקש מכולכם לחשוב יותר באופן עצמאי, ללמוד, לשאול, להתעניין ולהסתמך על מקורות טובים ואמינים, להתמסר פחות לצייתנות עיוורת, להיות בריאים באורח חייכם, להיות עם חופשי בארצנו, והעיקר, והעיקר, לא לפחד כלל”.

;