fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/09/ניתוח-גדול.jpg

חדש: ניתוח כריתה של בלוטת התריס באמצעות רובוט ללא שימוש בחתך צווארי וללא צלקות!

בבית חולים “איכילוב” עורכים מעכשיו ניתוח כריתה של בלוטת התריס באמצעות רובוט ללא חתך צווארי וללא צלקות! גם במרכז הרפואי “הלל יפה” מתחדשים בטיפול מהפכני: הסרת גושים בבלוטת התריס באמצעות גלי רדיו ללא ניתוח וכמובן ללא צלקות

בלוטת התריס

Photo by Ani Kolleshi on Unsplash

בית החולים “איכילוב” גאה לבשר על ניתוח כריתה חדשני של בלוטת התריס באמצעות רובוט ללא שימוש בחתך צווארי וללא צלקות. פרופ’ דן פליס, מנהל המערך לא.א.ג, מסביר: “השיטה החדשנית ביותר כיום שמוצעת בעולם למטופלים, שבה נמנעת גם הצלקת העורית, היא כריתה של בלוטת התריס דרך פיו של המטופל, המכונה גישה ‘טרנס-אורלית'”.

לדבריו, בניתוח זה, מבוצעים שלושה חתכים בין השפה לשיניים התחתונות של המטופל, והכריתה מבוצעת בגישה אנדוסקופית (בדומה לניתוחי בטן) או רובוטית. שיטה חדשנית זו מחליפה לחולים המתאימים את השיטות הקודמות לכריתה של בלוטת התריס, ללא צלקת צווארית, כמון כריתה דרך בית-השחי או כריתה דרך קו שיער הראש, שהשאירו צלקת באזורים נסתרים והיו כרוכות בחתך עורי.

ניתוח באמצעות הרובוט אינו מתאים לכל אחד. “ניתוחים מורכבים הם מקרים של סרטנים פולשניים לאברים סמוכים או מקרים שבהם דרושה כריתה של בלוטות לימפה צוואריות”, מסביר פרופ’ פליס. “ישנם גם מטופלים הסובלים ממחלות שונות בבלוטת התריס אשר ניתוח דרך הפה מהווה סיכון גדול יותר עבורם לדימום או לפגיעה עצבית בזמן הניתוח. מכאן נובע שהשיטה של כריתה דרך הפה אינה מתאימה לכל המטופלים וייתכן כי במקרים מסוימים המנתח יחליט כי השיטה אינה מתאימה למטופל ספציפי. מאידך, למטופלים אשר הצלקת מהווה עבורם בעיה קוסמטית, ובכפוף למגבלות המוזכרות, הניתוח הרובוטי יכול בהחלט להתאים”.

חדשות בגיזרת בלוטת התריס מגיעות גם מהמרכז הרפואי “הלל יפה” בחדרה. כאן תוכלו להסיר גושים בבלוטת התריס באמצעות גלי רדיו ללא ניתוח. במחלקת א.א.ג החלו לעשות שימוש בטכנולוגיית גלי רדיו להסרת קשריות בבלוטת התריס. דר’ גלית אביאור, רופאה בכירה ביחידה לאף אוזן גרון של המרכז הרפואי הלל יפה, המבצעת את ההליך: “היתרונות הברורים – היעדר צלקת צווארית, אשפוז קצר והפחתה של סיבוכי ניתוח”.

ושמחנו לגלות גם פרק חדש ומשופר משמעותית בביצוע ניתוחי ברכיים. ב”הלל יפה” גאים להיות הראשונים בארץ לבצע ניתוח להחלפת מפרק ברך באמצעות טכנולוגיה חדשה המתבססת על מכשיר נייד רובוטי משוכלל המקצרת את זמן ההחלמה.

דר’ ירון ברקוביץ’, מנהל המחלקה לאורתופדית ב’, שביצע את הניתוח, מסביר ש”הטכנולוגיה מאפשרת להניח את המשתל בדיוק מקסימלי, בהתאמה מרבית לגוף המטופל ומאפשרת זמן שיקום קצר יותר. שתי מטופלות ראשונות כבר מתאוששות ועומדות על הרגליים”.

צילום למעלה: Photo by Olga Kononenko on Unsplash

;