fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/07/גג-גדול.jpg

חוגגים עד הגג: מה קורה הקיץ על הגגות הלוהטים ביותר בארץ?

נכון, הגגות בקיץ שלנו לוהטים במיוחד, אבל מצד שני הם מקומות בילוי מושלמים למיגוון פעילויות שבהם תוכלו לאכול, לעשות יוגה, לראות סרט ואפילו לשמוע מוזיקת ג’אז. אם יש גג, נוף ומעט בריזה – מה צריך יותר? מגזין “רות עבור” מביא לכן 10 מהגגות החמים והמיוחדים יותר בארץ

מאת: מריאנה אוליצקי

מסעדת רופטופ של מלון ממילא

מסעדת “רופטופ” במלון “ממילא” בירושלים. צילום: עמית גירון

ממילא על הגג: מסעדת השף “רופטופ” במלון “ממילא” בירושלים

מסעדת השף “רופטופ” שעל גג מלון הלייף סטייל הירושלמי “ממילא” חוגגת בימים אלו יום הולדת עשירי יחד עם המלון. המסעדה, בניצוחו של השף קובי בכר, הפכה למקום עלייה לרגל לאורחים מהארץ ומהעולם הבאים לנשום את האוויר הצונן והרענן של ירושלים, לגמוע את הנופים המדהימים של חומות העיר העתיקה ולהתענג על המנות המשלבות קלאסיקה ואותנטיות. בין מנות הדגל של המסעדה הכשרה ניתן למצוא שווארמה לוקוס עם טחינה אל ארז, ברווז בפיתה, מוח עצם צלוי בטאבון, סלסה עשבי תיבול ועוד.

“רופטופ”, מלון “ממילא”, ירושלים. טל’: 02-5482230.

תיאטרון הסימטה

גג “תיאטרון  הסימטה” ביפו

ג’אז על הגג: “תיאטרון הסימטה” ביפו

לא רבים יודעים שלמבנה התיאטרון הוותיק ביפו העתיקה יש גג מדהים המשקיף אל רצועת החוף וממנו ניבטות יפו ותל-אביב. בכל יום רביעי מזה עשור הופך הגג למועדון ג’אז אפלולי סביב שולחנות עגולים ולאור נרות, עם אווירה שמזכירה מועדונים דומים בניו-יורק, בפריז ובאמסטרדם. מיטב המוזיקאים ואמני ג’אז מהארץ ומחו”ל מופיעים במסגרת ליין הג’אז שמנוהל על ידי הסקסופוניסט והמלחין הבינלאומי, שלומי גולדנברג. בנוסף, מתארחים על הגג הצגות, מסיבות של האנסמבל הצעיר, הרצאות, ערבי ספרות מוזיקליים ועוד אירועים מרגשים.

“תיאטרון הסימטה”, סימטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות), יפו העתיקה, טל’: 03-6812126.

theater.hasimta@gmail.com

יוגה על הגג במלון סי אקזקיוטיב סוויטס בתל-אביב

שיעור יוגה על גג מלון “סי אקזקיוטיב סוויטס” בתל-אביב

יוגה על הגג: מלון Sea Executive Suites בתל-אביב

בימי שני, רביעי ושישי, על גג מלון “סי אקזקיוטיב סוויטס” בטיילת הרברט סמואל, שמשקיף בחזית אל הים ובצידו השני אל הנוף העירוני המרהיב, מעבירה מאיה שאלתיאל שיעורי יוגה פסטורליים. מאיה מזכירה לכולנו שבמישור הפיזי היוגה מאוד מחזקת, מאריכה ומגמישה, אך יש באימון הרבה יתרונות נוספים – בעיקר את היכולת המופלאה להניח את המחשבות בצד, וליהנות עד הסוף מהרגע הקיים כפי שהוא, ללא צורך בשום דבר נוסף, למעט הנוף הנשקף סביב. שיעורי היוגה מתאימים לכל הרמות. ההרשמה מראש בלבד, מינימום יומיים לפני התרגול. ימי שני ורביעי בשעה 19:00 וביום שישי ב-10:00 בבוקר. ניתן לפנות למאיה באינסטגרם או בפייסבוק: https://m.facebook.com/yogawithmayatlv/?ref=bookmarks

Sea Executive Suite, הרברט סמואל 76, תל-אביב, טל’: 03-7953434.

מסעדת פרה על הגג במלון לאונרדו פלאזה ירושלים

מסעדת “פרה על הגג” במלון “לאונרדו פלאזה” בירושלים

“פרה על הגג”: מסעדת מלון “לאונרדו פלאזה” בירושלים

המסעדה המיתולוגית של השף שלום קדוש, הידועה בשל האוכל המשובח והכשר המגיע עם כל הגינונים, היא לא באמת על הגג אלא דווקא מתחת ללובי של מלון “לאונרדו פלאזה” בירושלים, ובגלל השם שלה סועדים רבים אכן עולים לחפש אותה על הגג. אז לידיעתכן, היא קרויה כך על שם ציורו המפורסם של מארק שאגאל – ואנחנו בחרנו לכלול אותה ברשימה בגלל השם ולא המיקום. טוב, גם בגלל האוכל הנפלא המוגש במקום. המסעדה פועלת רק באירועים מוזמנים מראש, של יותר מ-15 סועדים, עם תפריט שנקבע מבעוד מועד.

“פרה על הגג”, מלון “לאונרדו פלאזה”, קינג ג’ורג’ 47, ירושלים, טל’: 02-6298666.

מסעדת הצוק ראש הנקרה

מסעדת “הצוק” בראש הנקרה

הנקודה הצפונית על גג המדינה: מסעדת “הצוק” בראש הנקרה

טוב, זה לא בדיוק גג, לפחות לא של בניין, אבל מדובר בנקודה הצפונית ביותר של חופי ישראל. על הצוק הנישא של ראש הנקרה, בין שמיים למים, שוכנת מסעדת “הצוק”, מסעדת שף כשרה של השפים מאור מלכה ואריק דניארו המגישה מטבח ים-תיכוני. המסעדה מאפשרת למבלים ליהנות מכל הטוב שלטבע יש להציע, בתוך הצלחת ומחוצה לה. פתוח בימים א’-ה’: 11:30 עד הלקוח האחרון, שישי: 10:30 עד שעתיים לפני כניסת השבת, שבת: שעה החל מצאת השבת עד 22:30.

מסעדת “הצוק”, ראש הנקרה, טל’: 077-2307640.

גג מסעדת בלו סקיי בתל-אביב של השף מאיר אדוני צילום דניאל לילה

מסעדת “בלו סקיי” במלון “קרלטון” בתל-אביב. צילום: דניאל לילה

מאיר אדוני על הגג: מסעדת “בלו סקיי” במלון “קרלטון” בתל-אביב

המסעדה של השף מאיר אדוני ממוקמת על גג מלון “קרלטון” בתל-אביב (קומה 15), עם נוף אורבני מרהיב של העיר ללא הפסקה. אחרי שנים של יצירה קולינרית מקורית במסעדות “כתית” ו”המזללה”, אדוני בחר להקים גם מסעדה כשרה וכך נולדה “בלו סקי” ב-2013. מדובר במסעדת שף כשרה, חלבית, המבוססת על מנות דגים משובחות. כאן ניתן ליהנות ממנות קלילות לצד קוקטיילים ייחודיים ועד לארוחת שלוש מנות בליווי יינות מובחרים. המסעדה בהכשר חלבי, בהשגחת רבנות תל-אביב. פתוח בימים א’-ה’ לארוחות ערב, 18:00-23:00; בשישי לבראנץ’, 10:00-13:00.

“בלו סקיי”, מלון “קרלטון”, רחוב אליעזר פרי, חוף תל-אביב, טל: 03-5201830.

ג'קוזי על הגג במלון בראון טי.אל.וי בתל-אביב צילום מוש בנג'מין

ג’קוזי על גג מלון “בראון TLV” בתל-אביב. צילום: מוש בנג’מין

ג’קוזי על הגג: מלון “בראון TLV” בתל-אביב

על גג מלון “בראון טי.אל.וי”, במבנה שבו שכן פעם בנק, תמצאו ספא מפנק עם ג’קוזי  גדול תחת כיפת השמיים. הספא מציע חוויה רומנטית ומסוגננת לזוגות המחפשים בריחה מהשיגרה במרכז הסצינה התל-אביבית. פרט לאורחי המלון, המקום מארח גם קהל חיצוני שיכול לרכוש את אחת מחבילות הספא. ניתן להזמין חבילת פינוק זוגית הכוללת טיפול לשני בני הזוג, גישה חופשית לגג השיזוף שבו אמבט ג’קוזי פתוח הצופה לנוף ולפינות המנוחה, שתי כוסות קאווה וארוחת בוקר או צהריים, או לשלב טיפול ספא עם לינה במלון.

ספא “בראון TLV”, קלישר 25, נוה-צדק, תל-אביב. להזמנות: 9646*.

סרט על גג עיריית תל-אביב צילום גיא יחיאלי

סינמטק על גג עיריית תל-אביב. צילום: גיא יחיאלי

סרט על הגג: סינמטק על גג עיריית תל-אביב

במהלך חודשי הקיץ החמים, יולי-אוגוסט, עיריית תל-אביב יזמה הקרנה של סרטים על גג בית העירייה. ההקרנות חינם, בהרשמה מראש. ההקרנות הקרובות הן של הסרטים “כולם יודעים”, “מלון מומבאי” ו”שחור על לבן”.

לפרטים והרשמה חפשו באתר העירייה “סינמטק על גג העירייה”.

מסעדת דיינינגס על גג מלון נורמן בתל-אביב צילום יונתן בן חיים

מסעדת “דיינינגס” במלון “נורמן” בתל-אביב. צילום: יונתן בן-חיים

יפנית על הגג: מסעדת “דיינינגס” במלון “נורמן” בתל-אביב

“דיינינגס” היא שלוחה ישראלית של מסעדת המקור הלונדונית אשר הוכתרה מספר שנים ברצף על ידי מדריך המסעדות העולמי “זאגאט”, כאחת המסעדות היפניות הטובות ביותר בעיר. “דיינינגס” מהווה מיזוג ייחודי בין טאפאס יפני מסורתי בסגנון איזקאיה לבין מטבח אירופי מודרני, באווירה נוחה ומזמינה. לצד הדלפק, ניתן ליהנות מהסעודה גם בחלל המסעדה המעוצב, או במרפסת הקומה השלישית תחת כיפת השמיים, ולהשקיף בהנאה אל נופה המרהיב של העיר הלבנה. פתוח: א’-ש’, 18:00-23:30.

“דיינינגס”, מלון “נורמן”, נחמני 25, תל-אביב, טל’: 03-5435444.

בר-מסעדה קנטה על גג גן-העיר בתל-אביב

בר “קנטה” על גג גן-העיר בתל-אביב

בר על הגג: “קנטה” בגן-העיר בתל-אביב

בר “קנטה” נפתח בקיץ 2015 על גג גן-העיר בתל-אביב, לוקיישן בעל היסטוריה מפוארת של מועדונים ובתי קפה, שהפך מיד למקום בילוי מועדף על מבלים המחפשים דרינק מוקפד בשילוב אווירת גג אורבנית. הגג יפהפה ומלא בצמחיה מטפסת ירוקה ובשרשראות גרילנדות לשדרוג האווירה. ביומיום מתפקד המקום כבר-מסעדה מדליק, המשלב קולינריה ווייב תל-אביבי, עם בר מגוון של קוקטיילים מדליקים ומנות של השף כפיר ינון. בנוסף לבילוי לילי, מתקיימים כאן גם אירועים עסקיים ואפילו חתונות. לא כשר. פתוח: א’-ש’, 20:00 עד אחרון הסועדים (פתוח עד השעות הקטנות של הלילה). ניתן להזמין מקומות בפייסבוק של הבר.

Kanta, קומת הגג בגן-העיר, אבן גבירול 71, תל-אביב. 

;