fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/04/סרוסי-גדול.jpg

יורשת אימפריית האופנה היהודייה שהלבישה את הכוכבים לאוסקר

נורה סרוסי, אשת עסקים ובתו של המיליונר ג’וזף סרוסי ואחייניתו של המיליארדר אדוארד סרוסי, לא ידעה לאן תיקח אותה ההחלטה להביא איתה מספר חליפות מבית האופנה המצליח של אביה המנוח, כשהגיעה לפני מספר חודשים לערב הגאלה של האיגוד האמריקאי לחירויות אזרחיות בלוס-אנג’לס. אבל מתברר שמשם הדרך אל השטיח האדום של האוסקר, לצד מעצבי-העל הגדולים בעולם, היתה קצרה משחשבה

נורה סרוסי וסם דיוויס עם פסל האוסקר

נורה סרוסי עם סם דיוויס, ממפיקי “נטפליקס”, שזכה באוסקר על הסרט התיעודי הקצר “סוף משחק”

ערב חלוקת פרסי האוסקר האחרון היה גם הערב החשוב והמרגש בחייה של נורה סרוסי, אשת עסקים אמריקאית ונצר למשפחת אילי הון יהודים מרומניה עם שורשים סודאניים. זו היתה הפעם הראשונה בחייה שזכתה להלביש בחליפות טוקסידו מעוצבות ויפהפיות, מבית האופנה שבבעלות משפחתה, מועמדים שצעדו על השטיח האדום, ביניהם שלושת המפיקים של “נטפליקס” – סם דיוויס, ג’פרי פרידמן ורוב אפשטיין – שסרטם התיעודי הקצר, “סוף משחק”, אף זכה באוסקר.

נורה סרוסי עם אליסה מילאנו

נורה עם אליסה מילאנו (“מי הבוס”) באירוע ACLU

הקשר שלה עם הוליווד נוצר בנובמבר האחרון, כשהוזמנה להשתתף באירוע של האיגוד האמריקאי לחירויות אזרחיות (ACLU) בבוורלי-הילס. סרוסי החליטה לנצל את ההזדמנות ולהשתמש באירוע לטובת יחסי ציבור עבור החליפות של המפעל המשפחתי. “הבאתי כמה חליפות ‘סרוסי’ לחלק מהאנשים שם”, מספרת נורה. “במסיבה פגשתי את דיאן וורן, אליסה מילאנו, ריטה מורנו וקניה באריס. מר באריס ראה את עורך הדין שלנו לבוש בחליפה ואהב את זה. אז בוני אבונזה, המפיקה השותפה שלי, הביאה לו חליפה.

משמאל לימין: נורה סרוסי, ריטה מורנו ובוני אבונזה

משמאל לימין: נורה סרוסי, ריטה מורנו ובוני אבונזה בטקס האוסקר

“חודשיים אחר כך, ביקשו ממני אנשי יחסי הציבור שלי בלוס-אנג’לס לשלוח חליפות טוקסידו עבור טקס פרסי גלובוס הזהב שעמד להתקיים בינואר. הייתי בפלורידה בביקור אצל אמי והמפעל בדיוק נסגר לשבועיים של חופשה. נאלצתי להוציא אנשים מחופשותיהם כדי להכין את החליפות. ואז הכל השתבש –  שירות הדואר העביר את החליפות, אך לא יכול היה לספק אותן עד יום שני בבוקר, ואילו הטקס נערך ביום ראשון בלילה. זה היה כישלון קטסטרופלי”.

מימין המלחין מרק שיימן שאחראי על המוזיקה של מרי פופינס חוזרת" בחליפה" של סרוסי

מימין: המלחין מרק שיימן, שאחראי על המוזיקה של “מרי פופינס חוזרת”, בחליפה של “סרוסי”

למרות ההחמצה של גלובוס הזהב, קיבלה סרוסי הצעה להלביש כמה מהשמות הבולטים לקראת טקס האוסקר, בהם גם נציגי “נטפליקס”. סרוסי החליטה הפעם לא לקחת סיכונים מיותרים, הביאה את החליפות בעצמה ללוס-אנג’לס ועשתה במקום את ההתאמות. נורה: “ככה אבא שלי לימד אותי: אם את רוצה שמשהו ייעשה כמו שצריך – תעשי אותו בעצמך”.

נורה סרוסי עם מפיקי נטפליקס ג'פרי פרידמן, רוב אפשטיין וסם דייוויס

נורה סרוסי עם מפיקי “נטפליקס” ג’פרי פרידמן, רוב אפשטיין וסם דייוויס

אגב, סרוסי התבקשה להלביש גם את גיא נתיב, שסרטו הקצר “סקין” זכה אף הוא באוסקר, והביאה לו שתי חליפות. “אבל הסטייליסטית שלו בחרה בסוף ללכת עם מעצב אחר”, מסבירה נורה. “בינתיים התקשרו אלי מ’נטפליקס’ וביקשו ממני להלביש את מפיקי הסרט התיעודי הקצר. טקס האוסקר היה לילה מרהיב, ו’נטפליקס’ שלחו לי למלון מכתב תודה נחמד ויין. הטקס עצמו הוא מעמד מאוד מרגש בעיקר כאשר אתה ממש חלק מזה וממתין בציפייה עצורת נשימה לזכיות”.

עם דיאן וורן, פזמונאית אמריקאית יהודייה

נורה סרוסי עם דיאן וורן, פזמונאית אמריקאית יהודייה

האגדה לבית סרוסי

נורה סרוסי היא בתו של ג’וזף סרוסי, מייסד אימפריית אופנת גברים ברומניה הנושאת את שם המשפחה, ואחד מאנשי העסקים הבכירים במדינה שהונו נאמד ב-50 מיליון יורו. ג’וזף נולד בחרטום שבסודאן למשפחה יהודית וב-1957 היגר לבריטניה. שנתיים אחר כך עבר לקנדה. בראשית שנות ה-60 יצר סרוסי קשרים ברומניה, עוד כשהיתה תחת משטר קומוניסטי, וב-1974 פתח בבוקרשט נציגות של החברות הקנדיות שלו. הוא כונה “מלך הבגדים” ברומניה, והיה אחד מיצרני החליפות החשובים ביותר לצד “ביגוטי”.

“הוא עשה עסקים עם מפעלים קומוניסטיים ושיווק את הסחורה מחוץ לרומניה” מספרת נורה סרוסי. “אנחנו נהגנו בכל שנה להגיע לשבועיים לרומניה, כך שאני ראיתי לאורך השנים את השינויים הדרמטיים שעברו על המדינה הזו. כאשר פרצה המהפכה ברומניה – וזה קרה מאוד מהר – אבא כבר נחשב לאיש עסקים חשוב ברומניה, מה שאיפשר לו לגדול ולהתרחב”. ג’וסף נפטר ביוני 2018 ונקבר בישראל. אחיו הוא המיליארדר אדוארד סרוסי.

נורה עצמה, יחד עם שתי אחיותיה, גדלה במונטריאול שבקנדה. בהמשך, עברה להתגורר בלוס-אנג’לס. נורה: “העיר הזו תמיד סקרנה אותי וגם רציתי קצת לברוח מהקור בקנדה. חייתי שם 12 שנה. עשיתי שם הרבה מאוד עסקים שונים. ממש כל מה שניתן לעלות על הדעת – עשיתי. אחרי רעידת האדמה, אחרי השריפות ואחרי השיטפונות באזור – החלטתי שהגיע הזמן לעבור הלאה. אז נסעתי ללונדון. וכמובן גם חלק ניכר מהזמן הייתי ברומניה ולבסוף עברתי לגור בה”.

נורה, למרות עיסוקיה הרבים לא היתה מעורבת בניהול העסק המשפחתי. היא הקימה מסעדה ובית מאפה גדול וניהלה אותם עד לפטירתו של אביה. באחרונה החלה לכתוב ספר על קורותיה והיא במגעים עם גורמים בתעשייה להפקת תוכנית ריאליטי.

ג 'פרי פרידמן ורוב אפשטיין עם נורה במדידת החליפות

ג’פרי פרידמן ורוב אפשטיין עם נורה סרוסי במדידת החליפות

סם דיוויס עם נורה במדידת החליפה

סם דיוויס עם נורה סרוסי במדידת החליפה לפני האוסקר

;