fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/11/ילדה-בגיל-54.jpg

הנס הכפול של טליה מרדיקס: ילדה תאומים בגיל 54 והפכה לאמא לראשונה בחייה

אחרי כמעט עשור של טיפולי הפריה מייסרים, טליה, עובדת סוציאלית, הפכה סופסוף לאמא ושיתפה: “כל כך הרבה שנים חיכיתי לרגע הזה. ללדת תאומים זה ממש מס מאלוהים”

1טליה מרדיקס בעלה והתאומים

טליה מרדיקס, בעלה אמנון דניאלי והתאומים: “ה’שיעורים’ שאנו עוברים בחיינו מחשלים אותנו לקראת העתיד”

טליה מרדיקס, 54, עוד לא מעכלת את העובדה שהפכה לאמא ביום חמישי האחרון. אחרי שמונה שנים, מגיל 41 ועד 49, שבהן עברה עשרות טיפולי הפריה שנכשלו, היא יכולה סופסוף להחזיק קרוב-קרוב לליבה את התאומים שלה, בן ובת, שילדה בניתוח קיסרי בבית החולים “שיבא” בתל-השומר.

את ההפריה האחרונה, מתרומת ביצית, היא עשתה עם בעלה, אמנון דניאלי, לו נישאה בגיל 52. לדבריה, זו היתה הדקה ה-90, שכן משרד הבריאות אינו מאשר הפריות מבחנה לנשים שעברו את גיל 54. “כל כך הרבה שנים חיכיתי לרגע זה”, סיפרה טליה, “ולהיקלט עכשיו זה ממש נס מאלוהים”.

על הלידה המשמחת הכריז בעלה: “ביום חמישי האחרון אחה”צ הצטרפו למשפחתנו שני קטנטנים והרחיבו אותה ואת ליבנו. לאשתי טליה בת ה-54 זו הלידה הראשונה אחרי שנים ארוכות, מתישות וקשות של ניסיונות להביא ילדים! זה לא פחות מנס! ההורים מותשים ומאושרים עד אין קץ”. ואילו טליה הגיבה: “תודה אלוהים על עולם שבראת ושהולך ונברא. תודה על שמירת וחידוש נעוריי כקדם. שום דבר לא מובן מאליו. בתודה ובהוקרה על הנס ועל הנס הכפול”.

אמנון דניאלי הוא מהנדס תוכנה, גרוש ואב לשני ילדים בוגרים. טליה מרדיקס, עובדת סוציאלית ותרפיסטית למשפחות ולמטופלות פוריות אישית וקבוצתית, היתה רווקה עד גיל 52. מיד כשנפגשו היה ברור להם שהם רוצים ילד משותף. טליה: “ה’שיעורים’ שאנו עוברים בחיינו מחשלים אותנו לקראת העתיד. כל מצב לא טוב הוא זמני, וכגודל ה’שיעור’ שאנו עוברים, כך גודל עוצמתנו ויעודנו, הן לעצמנו והן ביכולת השפעתנו לטובה על אחרים”.

2טליה ובתה התאומה

טליה מרדיקס ובתה התאומה: “לא הבנתי איך זה שלמרות כל המתנות שה’ נתן לי, אין לי עדיין בן זוג וילדים”

השניים הכירו לפני שלוש שנים, בחג הניסים – חנוכה. בפייסבוק כתבה אז: “קרה לי נס חנוכה. אני זוכרת שראיתי תמונות מפתיעות של חתונת שני זוגות מחבריי שהתחתנו במקרה בסמיכות לאותו ערב! וידעתי שהם חיפשו זוגיות טובה במשך שנים. למחרת, בלילה חשוך וקר, כתבתי כאן פוסט על הרגשת העצבות והבדידות שלי”.

בפוסט ההוא כתבה: “ישיבה בערב בסלון אל מול הטלוויזיה, לא מבינה איך זה שלמרות כל המתנות שה’ נתן לי, אין לי עדיין בן זוג וילדים, במיוחד כשאני כזו משפחתית, אמהית ואוהבת. פשוט לא מסתדר לי בראש, וכמה עוד אפשר להיות טובה ואופטימית. ואז מתגנבת הרגשה של ייאוש, חוסר מימוש והגשמה עצמית”.

זה היה השלב שבו ביקשה מאלוהים שיפגיש אותה כבר עם בחיר ליבה. טליה: “ה’ הקשיב ומיד למחרת, בנר 6 של חנוכה, היתה שיחת הטלפון הראשונה עם אמנון, שנמשכה 3.5 שעות! וכעבור יומיים, נפגשנו לראשונה! נס גדול היה כאן. החתונה שלנו נתנה תקווה ואמונה לרווקים ורווקות רבים שהכל עוד יכול לקרות ושנס חנוכה יכול להתממש עבור כולנו. מאז, בנוסף לקשת הגוונים שלי כתרפיסטית, אני גם מלמדת איך להתקרב בחזרה ולאהוב את עצמנו, לדייק את הרצון שלנו ולזמן אלינו את בחיר ליבנו”.

בתחילת מרץ 2020, כתבה טליה בפיוטיות: “יצאנו היום לדרך חדשה, תיקינו קלים על כתפינו, מלווים בברכה משמיים. ולפעמים הנס הוא כפליים… לראות אותם קורים, קורמים עור וגידים… באדמה טובה ומכילה השתיל שולח שורש ומשתרש… הנשמה בוחרת למי להגיע בעולם ולהיקלט. לכל דבר סיבה ותוצאה, שום דבר הוא לא סתם ולא מקרה, זה הכל ה’ רקם”.

3אמנון דניאלי ובנו התאום

אמנון דניאלי ובנו התאום: “כמו שהאביב מעיר את העולם משינה, כך הערת אותי משבע שנות צינה”

ב-25 במרץ 2020, שוב חשפה טליה ברמזים את דבר הריונה וכתבה: “איך נס נוצר ומתהווה, כשתנאים מבשילים מכל הכיוונים. יש עץ נדיב עם פירות וענפים שבדיוק מתאימים, יש רצון טוב ואכפתיות סביבתית, יש התקדמות מדעית, יש רצון עז למימוש עצמי, לנתינה, ולהשפעה לטובה על הסביבה, ויש בורא עולם שבשמיים שבורא עולמות יש מאין”. בתגובה לאחת המברכות, ענתה: “כתבתי כאן בפייסבוק רק ברמזים וללא תמונה, כי מדובר במשהו כל כך יקר וחד פעמי בגילי מכל הבחינות”.

ב-31 במרץ חגגה טליה יומולדת 54. בעלה כתב לה: “היום לפני 20 (ועוד כמה) שנים נולדה אשתי אהובתי טליה. נפגשנו לפני יותר משלוש שנים, ומיד הבנו שזה ימשך לעולמי עולמים. כמו שהאביב מעיר את העולם משינה, כך הערת אותי משבע שנות צינה.

“אאחל לך אשתי האהובה – שהשמש תחייך אלייך בכל יום ושהקשת תגן עלייך ממרום, שכל חלומותייך יתגשמו וששמחות וניסים את חייך ימלאו. שהאביב יאיר על נשמתך המאירה ושתמיד תהיי מוקפת באהבה ובשירה. שנמשיך יחד עד קץ הזקנה, באושר, התפתחות ואהבה תחת כנפי השכינה. מאחל לך המון מזל טוב והמון אהבה”.

מגיע לה, מזל טוב.

צילומים: פייסבוק

;