fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/12/דר-פרודנס-הול-גדול.jpg

כך תנצחי את גיל המעבר: ספר חדש על חשיבותם של הורמונים זהים-ביולוגית לבריאות שלנו

כיצד ניתן למנוע את תסמיני גיל המעבר אצל נשים, כמו עלייה במשקל, עייפות, עצב, ערפול, ירידה בדחף המיני וכאבים? הגינקולוגית האמריקאית דר’ פרודנס הול, שלה ניסיון טיפולי עשיר בתחום, הוציאה ספר שנקרא “קורנת עכשיו ולתמיד”, שבו היא מסבירה למה חשוב לקחת הורמונים זהים-ביולוגית שטובים לבריאות שלנו

1דר' פרודנס הול

דר’ פרודנס הול: “הורמונים הם התוכנה של גופנו. כשאנחנו מדליקות את המחשב, הוא לא יעבוד אם הסוללה שלו אינה טעונה או אם התוכנה שלו לא פועלת. הדבר נכון גם לגבי הגוף. אנחנו זקוקות להורמונים עבור כל אחד מהתפקודים הגופניים שלנו”

איך שנשים מגיעות לרגע המיוחל שבו יוכלו להתחיל ליהנות מפירות הניסיון ומחוכמת החיים שלהן, בדיוק אז התפקוד הגופני מתחיל לרדת, עייפות, עצב וערפול מוחי משתלטים על סדר היום ומלווים בעלייה במשקל, בירידה בדחף המיני ובכאבים גופניים.

לא מעט נשים מתמודדות עם תופעות לא נעימות בתקופת גיל המעבר. נשים רבות ניגשות לרופאי נשים או לרופאי משפחה ומלינות על אי הנוחות בחייהן. רוב גדול של הרופאים לא תמיד יורד לשורש הבעיה, אינו מאבחן כראוי ואינו יכול לתת את הטיפול הנכון היות ואין אבחנה ברורה וחד משמעית.

אם גם את סובלת מתסמיני גיל המעבר, תשמחי לשמוע על הספר החדש, “קורנת עכשיו ולתמיד” (הוצאת “פוקוס”) מאת דר’ פרודנס הול, הגינקולוגית המפורסמת מסנטה-מוניקה שבארצות-הברית, שנחשבת לחלוצה עולמית בתחום ההורמונים הטבעיים, שמסבירה למה חשוב לקחת הורמונים זהים-ביולוגית לטובת הבריאות שלנו. בספר תמצאו את הפתרונות הדרושים לכן. תתלוו לדר’ הול ולמטופלות שלה ותראו כיצד היא מספקת להן את הכלים שבעזרתם הן יחזירו לעצמן את השמחה, החושניות, החיוניות והיופי הקורן – עכשיו ולתמיד.

על עטיפת הספר יש וידויים של כוכבות, למשל של השחקנית סוזן סומרס, הבלונדינית מהסידרה המיתולוגית “שלושה בדירה אחת” ושל דוגמנית-העל בעבר, סינדי קרופורד. וכך כותבת סומרס: “פרודנס היא חברה שלי, אבל גם העמיתה והרופאה שלי. אני אסירת תודה על כך שזכיתי להכיר אשה חכמה, מוכשרת ואיכותית כזו. היא מבינה את התמונה הכוללת, ובתור מי שתמיד תרה אחר האמת, היא מביאה איתה אל חדר הבדיקות ניסיון שונה לחלוטין מזה של רוב הרופאים האחרים”.

ואילו סינדי קרופורד כתבה: “בגיל 37 התחלתי להתעורר כל יום באמצע הלילה. בסביבות השעה שלוש. הייתי מותשת כל הזמן. חשבתי שזה קורה לי בגלל הנסיעות התכופות שלי ובגלל שיש לי שני ילדים קטנים בבית. בכל פעם שהעליתי את הבעיה בפני רופאים, השאלה הראשונה שהם שאלו אותי היתה, ‘בת כמה את?’. לא עלה על דעתי שרמות ההורמונים שלי משתנות.

“חברה סיפרה לי על דר’ פרודנס הול, שעובדת לפי גישה טיפולית חדשה. קבעתי תור והגעתי למרפאה שלה כדי לעשות בדיקות דם. כשבסופו של דבר נפגשתי איתה, הדבר הראשון שהבחנתי בו היה אנרגיית הנעורים שלה. היא לבשה חצאית קצרה ומגפונים קטנים ונראתה נהדר. רציתי לקבל את הטיפול שהיא נותנת לעצמה! אני עובדת עם פרודנס כבר למעלה מעשר שנים, שבמהלכן למדתי כיצד להתמודד עם תהליך ההזדקנות הבלתי נמנע בצורה רגועה וחיובית יותר”.

דר’ הול היא רופאה עם חזון. היא גינקולוגית ומנתחת שהתמחתה בטיפולים פורצי דרך בתחום ההורמונים הזהים-ביולוגית והרפואה המשלימה. היא הקימה את “מרכז הול” בסנטה-מוניקה, קליפורניה, שבו היא עוזרת למטופלות שלה ליהנות מנשיות קורנת, ולא רק מהיעדר מחלות. דר’ הול מטפלת בכל היבטי הבריאות ומתייחסת באותה מידה של חשיבות לגוף, למחשבות, לרגשות, לחיבור ל”אני” האמיתי ולחיים מלאי משמעות.

במסגרת לימודיה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת דרום קליפורניה והתמחותה כרופאה גינקולוגית, היא טיפלה באוכלוסיות העניות והנזקקות ביותר בלוס-אנג’לס. ב-30 השנים האחרונות היא טיפלה בהצלחה במרפאתה הפרטית ביותר מ-30,000 נשים. כמו כן, היא גם מרצה, מורה מבוקשת ומרואיינת נחשבת באמצעי התקשורת הגדולים בארצות-הברית ובמדינות רבות. היא אף ביקרה בארץ כעשר פעמים.

ספרה של דר’ הול חושף בפני הקוראים ומטופליה (עם התמקדות בנשים אך לא רק) את הבעיות היומיומיות ותופעות הלוואי הלא נעימות, שלא נאמר קשות, שאיתן מתמודדות כמעט כל הנשים בגיל המעבר. יחד עם זאת יודעת דר’ הול לתת פתרון מדויק לאותן בעיות. בספר, היא פותחת את חדר הטיפולים שלה ומלמדת כל אשה כיצד ניתן להתגבר על קשיים פיזיים ורגשיים, ובכך להחזיר את השליטה אל חייהן.

דר’ הול חושפת שיטת טיפול שונה מהרבה רופאים והגישה שלה נקראת גישה רגנרטיבית, שמשמעותה טיפול בהורמונים טבעיים שזהים ביולוגית להורמונים המיוצרים בגוף. אור הזרקורים בספר מופנה כלפי טיפול בהורמונים והרופאה מסבירה בגובה העיניים מה משמעות כל הורמון, חשיבותו, איך הוא עובד וכמה צריך להיות בגופנו.

2עטיפת הספר קורנת

עטיפת הספר “קורנת עכשיו ולתמיד” מאת דר’ פרודנס הול

דרך המטופלות וסיפוריהן האישי, דר’ הול מכניסה אותנו אל תוך עולמה שהוא עולם ההורמונים הבריאים ומראה לנו כמה קל לשנות את המציאות הגופנית וכמה מהר ניתן לפתוח בחיים חדשים כשמכירים את הגוף שלך ומקשיבים לו, מאבחנים נכון את התסמינים שמעיקים ומקבלים טיפול מדויק, טבעי ונכון. בסוף הספר יש נספחים בהם המלצות על מגוון תרופות, תוספי תזונה ושיטות טיפוליות מומלצות, שרובם הם פרי פיתוחה.

אז מה היא אומרת על הורמונים? לדבריה, הורמונים הם התוכנה של גופנו. לכן אני קוראת  לקו התוספים שלי Body Software. כשאנחנו מדליקות את המחשב, הוא לא יעבוד אם הסוללה שלו אינה טעונה או אם התוכנה שלו לא פועלת. הדבר נכון גם לגבי הגוף. אנחנו זקוקות להורמונים עבור כל אחד מהתפקודים הגופניים שלנו.

דר’ הול מסבירה כי, ההורמונים מאפשרים ללב לפעום, הם שומרים על לחיץ דם תקין ומאפשרים לנו לחשוב, לישון, ללכת ולנשום. ההורמונים מתקנים נזק תאי ומונעים את התפתחותם של תאים סרטניים. אילו אבדנו את כל ההורמונים שלנו, לא היינו יכולות לחיות יותר מארבע דקות. ככל שאנחנו מתבגרות ורמות ההורמונים שלנו יורדות, התפקוד הגופני שלנו נפגע ואנחנו מפתחות מחלות. כאשר רמות ההורמונים והאנזימים יורדות מתחת לרמה הקריטית, אנחנו מתות.

כמה עובדות על הורמונים על פי דר’ הול

* חשוב ביותר לשמור על רמת הורמונים “צעירה”. לאנשים זקנים יש הורמונים זקנים, וזו אחת הסיבות לכך שהם מפתחים מחלות ומאבדים את החיוניות הנפלאה שלהם.

* פרמרין (הורמון סינתטי ידוע משנות ה-40 של המאה הקודמת) וכן גם הורמונים סינתטיים אחרים, אינם דומים להורמונים הטבעיים שזהים ביולוגית להורמונים המיוצרים בגוף. פרמרין יוצר עוד לפני שבכלל נודע לנו על קיומם של הורמונים.

* מדענים בדקו בעבר סוגים שונים של מוצרים שמקורם בבעלי חיים והגיעו למסקנה ששימוש בשתן של סוסות הרות עשוי לעזור לנשים בגיל המעבר. זה אכן היה רעיון אמיץ, אבל לאור העובדה שהמילה “הורמון” אפילו לא היתה קיימת אז במילון הרפואי שלנו, אין ספק שזו היתה התחלה פרימיטיבית. זה פשוט לא הגיוני שרופאים רבים כל כך עדיין רושמים פרמרין ופרוברה לטיפול בתסמיני גיל המעבר.

* דר’ הול מספרת כי, בתחילת דרכה כרופאה, ההורמונים היחידים שהיו זמינים לרופאים היו ההורמונים הסינתטיים שאינם זהים ביולוגית. הניסיון שלה במתן הורמונים כאלה למטופלות לא היה טוב. הן עלו במשקל, דיווחו על הרגשת נפיחות ובאופן כללי הטיפול לא הוביל לשיפור משמעותי במצבן.

* ב-2001 התפרסם מחקר גדול אודות הפרמרין והפרוברה ששימח את דר’ הול מאוד (היא הפסיקה לרשום אותם למטופלות שלה כבר 15 שנה קודם לכן). המחקר המפורסם בנושא בריאות האשה (The Women’s Health Initiative) הצביע על עלייה משמעותית בשכיחות של סרטן השד, התקפי לב, דמנציה, קרישי דם ושבץ מוחי בקרב נשים שנטלו הורמונים סינתטיים. למרות זאת, לדבריה, הרופאים ממשיכים לרשום אותם למטופלות כדבר שבשיגרה.

* הורמונים זהים ביולוגית מופקים מסויה ובטטות. הם מיוצרים בשיטות טכנולוגיות חדשניות כדי להפוך אותם לזהים ביולוגית להורמונים שגופנו מייצר. אם נבחן אותם בכלים המתוחכמים ביותר שעומדים לרשות מדע הרפואה, נגלה שהם זהים לחלוטין להורמונים המיוצרים בגוף האשה.

* כל עוד תשתמשו בהורמונים זהים ביולוגית, אין זה משנה אם גופכן ייצר אותם, או שנטלתן אותם ביוזמתכן.

* דר’ הול החלה לשמוע כבר בשנות ה-80 המוקדמות על הורמונים זהים ביולוגית באירופה.היא החלה לרשום אותם למטופלות שלה והן דיווחו על שיפור עצום בחיוניות, בתפקוד המוח, בירידה במשקל, ביופי, בשינה ובדחף המיני.

* הנתונים שהולכים ומצטברים ממחקרים גדולים מצביעים על ירידה בהיקף של 50% במספר מקרי התמותה מהתקף לב ודמנציה בקרב נשים שנוטלות הורמונים זהים ביולוגית. התוצאות גם מצביעות על ירידה בשכיחות של מחלת הסוכרת, ירידה ברמת הכולסטרול ולחץ הדם, חיזוק העצמות, זירוז הירידה במשקל וירידה בשכיחות הדיכאון. בקיצור, הנתונים בנוגע להורמונים זהים ביולוגית מצביעים על יתרונות הטיפול בהיבטים בריאותיים רבים.

* באופן אישי, מספרת דר’ הול, כי יש לה ניסיון מצוין במתן הורמונים הזהים ביולוגית למטופליה והיא עושה זאת כבר למעלה מ-30 שנה. מתוך מטופליה הרבות, רק שלוש לקו בהתקף לב, ובשלושת המקרים האירוע לא הסתיים במוות. בנוסף, אצל אלו שנוטלות את ההורמונים הטבעיים, שכיחות סרטן השד נמוכה ב-60% מהממוצע. לדבריה, למרות השנים החולפות המטופלות שלה  נשארות חזקות, יפות וחושניות. כושרן הגופני גבוה ובאופן כללי, מצבן טוב הרבה יותר בהשוואה לנשים שלא נוטלות הורמונים כאלה.

* המוטו של דר’ הול בנוגע להורמונים זהים ביולוגית: אתן יכולות להרגיש טוב יותר ולחיות חיים ארוכים יותר.

בסוף הספר מופיע נספח שבו הכינה דר’ הול רשימה של תחליפים למוצרים שלה אשר ניתן למצוא בכל בית מרקחת בארץ. ההורמונים הטבעיים קיבלו את אישור משרד הבריאות. כל התרופות, תוספי המזון ושיטות הטיפול המומלצות הן פרי פיתוח של דר’ הול. הנה כמה דוגמאות מתוך העשרות המופיעות בספר:

הורמונים עם מרשם רופא

אוקסיטוצין (טבליה) טבליות מציצה טבעיות המכילות הורמון שנוצר אצל נשים בעת הנקה.

אסטרוגן (קרם) – מוצר הורמונלי גנרי. הגירסה שפותחה על ידי דר’ הול עשויה מסויה ובטטה פראית, מאזנת את ההורמון אסטרוגן אצל נשים.

טסטוסטרון (קרם) – מוצר הורמונלי גנרי. הגירסה שפותחה על ידי דר’ הול עשויה מסויה ובטטה פראית, מאזנת את ההורמון טסטוסטרון אצל נשים.

פרוגסטרון (קרם) – מוצר הורמונלי גנרי. הגירסה שפותחה על ידי דר’ הול היא הורמון נשי חשוב שניתן לצד אסטרוגן.

אתר מרכז הול בסנטה מוניקה: https://www.thehallcenter.com

את הספר ניתו להשיג באתר: https://www.focus.co.il/product.asp?pid=239-625

;