fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/09/קשישים-וקורונה-גדול.jpg

למה לוקחים קשישים עם חום מיד למחלקת קורונה ומסכנים את חייהם?

אמה בת ה-90 של סיגל גבריאל מכפר יונה הרגישה לא טוב ועלה לה החום. במד”א, בהוראת משרד הבריאות, רצו לפנות אותה מידית למחלקת קורונה בבית החולים. ואם היא לא חולת קורונה? האם המדינה חורצת את גורלה? תשמעו סיפור

1סיגל גבריאל עם אמה

סיגל גבריאל עם אמה: מדוע לא מבודדים קשישים בחדר לבד, ותוך מספר שעות מקבלים תוצאת בדיקת קורונה ומפנים את החולה על סמך התשובה למחלקה המתאימה?”

נכון, מגמת ההידבקות בקורונה בארץ בעלייה. רק אתמול נשבר שיא נדבקים חדש, המספר הגבוה ביותר מפרוץ המגפה, כשאובחנו 3,074 חולים מאומתים חדשים! נכון לעכשיו, מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ 834 חולים, 418 מהם במצב קשה ו-118 חולים מחוברים למכונות הנשמה. באופן כללי, אין שינוי דרמטי במספר החולים קשה ובמונשמים.

עובדה מעניינת: לפי ה-CDC האמריקאי (המרכז לבקרת מחלות ומניעתן) – 94 אחוז מהמתים מקורונה בארצות-הברית סבלו מ-2-3 מחלות קשות. כלומר, רק 6 אחוז מהם כנראה מתו במובהק מקורונה. כלומר, מתוך כ-900 מתים אצלנו – כנראה פחות מ-60 מתו בחצי שנה מקורונה. 10 בחודש.

על רקע כל הנתונים האלה, ועל רקע המאבקים הבלתי פוסקים בין השרים לפרויקטור פרופ’ רוני גמזו, קשה לשמוע את סיפורה של סיגל גבריאל מכפר יונה, שטוענת שבימי הקורונה משרד הבריאות גוזר את דינם של הקשישים. איך זה קורה? תשמעו מה קרה לאמה בת ה-90.

לדברי גבריאל, “אמי בת 90, היא סעודית וגרה עם מטפלת בביתה. מאז הקורונה אנחנו משתדלים לשמור מרחק כדי לא לסכן אותה. לפני כשלושה ימים אמי הפסיקה לאכול ולשתות ולקראת הערב עלה לה גם החום. בהתייעצות מהירה החלטנו להזמין את מד”א וכמובן שעדכנו אותם לגבי מצבה של אמי.

“לאחר מספר בדיקות ושאלות החליטו לפנות אותה. הפרמדיק אמר לנו שהיא תפונה למחלקת קורונה ישירות. לתדהמתנו, הופתענו. על סמך מה אתם מפנים אותה למחלקת קורונה? והתשובה היתה: ‘זאת הוראה של משרד הבריאות, מבוגרים עם חום נלקחים אוטומטית למחלקת קורונה!’. השאלה הבאה היתה: ואם היא לא חולת קורונה? אתם חורצים את גורלה!!!

“מצטערים, אין אופציה אחרת, היתה תשובתם. בהחלטה מהירה, לקחנו אחריות, חתמנו שאנו לא מאשרים לפנות אותה, ונדאג להוריד את החום בבית. וכך היה במהלך כל הלילה.

“למחרת בבוקר היא נבדקה לקורונה, ובהמשך התבשרנו שהיא שלילית, לשמחתנו. כמובן שבשלב הזה הכעס גובר מההתנהלות של משרד הבריאות. במידה והיו מפנים את אמי, היא היתה נדבקת במחלקת קורונה.

“נכון לא רוצים לסכן חולים ולאשפז אותה במחלקה רגילה ובצדק. אך מדוע במצב כזה לא מבודדים בחדר לבד, ותוך מספר שעות מקבלים תוצאה ומפנים את החולה על סמך התשובה למחלקה המתאימה?.

“המחשבה שגזרו ויגזרו את דינם של מבוגרים וקשישים מרתיחה. בגלל הנחיות ממשלתיות שנובעות מפחד ומחוסר ארגון מוחלט! אני רק יכולה לתאר כמה משפחות שלחו בחודשים האחרונים את יקיריהם למחלקות קורונה על סמך האמון שנתנו במערכת הבריאות לפני שבכלל נבדקו ואובחנו.

“אני פונה אליכם, ילדים להורים מבוגרים: בבקשה, לא כל חום זה קורונה! וכן, מבוגרים יכולים להיות עם סימפטומים שונים וזה לא קורונה.

“אני בטוחה שבמוסדות סיעודיים החולים האלה, שהם רק חולים בווירוסים או בחיידקים אחרים ולא בווירוס הקורונה, נשלחים למחלקת קורונה והסוף כבר ידוע לרוב”.

2סיגל גבריאל

סיגל גבריאל: “במידה והיו מפנים את אמי לבית החולים היא היתה נדבקת במחלקת קורונה”. צילום: פייסבוק

;