fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/12/מאמנות-כושר-לבנות-40.jpg

5 מאמנות הכושר המובילות בארץ לנשים בנות 40 פלוס

אילו אימונים קבוצתיים ואישיים הן מציעות, מהו הייחוד של כל אחת מהן ואיזו תוכנית כושר תתאים לך?

מאת: לימור אזולאי

1אירה דולפין יחצ

אירה דולפין. בקרוב מוציאה משלחת נשים למירוץ בדובאי. צילום: יח”צ

אירה דולפין: סטודיו לנשים בלבד בכל הגילאים

היא דוגמנית בעברה שלאחרונה נבחרה כפרזנטורית של חברת “אנדר ארמור” בישראל.  מכוכבי הריאליטי “הישרדות”, והבעלים של “הפינק רום”, סטודיו לנשים בלבד בכל הגילאים, לאימונים פונקציונליים, שרואה בעבודתה שליחות. לא פחות.

אירה דולפין, בוגרת וינגייט ועוד קורס לתזונת ספורט, חיה ונושמת כושר עוד מילדותה במולדובה, שם שימש אביה מאמן אתלטיקה. היא החלה בהחלקה על קרח ובהתעמלות קרקע, המשיכה בקפיצה לגובה ובריצה, ועם עלייתה ארצה בגיל 11, התגלתה כאן כאתלטית מוכשרת, הגיעה לנבחרת ישראל והיתה בחמישייה המובילה לנשים בריצת 400 מטרים.

לאימון כושר היא הגיעה לפני שש שנים והפכה להיות גורו כושר של מאות נשים עם תוכניות חיטוב ותזונה. בימי הקורונה הקימה מיזם אונליין של כושר שפועל בהצלחה רבה כבר שמונה חודשים והחודש היא מוציאה משלחת של נשים לדובאי למירוץ, כושר וגם פאן.

2קרן טמיר-אלירז

קרן טמיר-אלירז. הוט קוטור פיטנס

קרן טמיר-אלירז: מנחה לחיים בריאים ומאוזנים

קרן טמיר-אלירז הגיעה לתחום אימוני הכושר בעת שהייתה בניו-יורק, כשהתאמנה במכון  כושר מקומי ושם קיבלה הצעה להעביר שיעורים. תקופה היא עוד המשיכה בקריירת השיווק אבל מהר מאוד הבינה שהייעוד שלה בחיים הוא חדר הכושר.

היא למדה בווינגייט ויצרה את שיטת Finesse Fitness (הוט קוטור פיטנס), שעל פיה, אחרי אבחון תנועתי, היא מתאימה לכל מתאמן תוכנית אימונים אישית בהתאם ליכולת שלו, שתבטיח גם חיזוק כל מיני חולשות. התוכנית אינה קבועה ומשתנה על פי קצב ההתקדמות האישית ולכל זה מותאמת גם תזונה.

טמיר-אלירז מעבירה אימונים פרטניים, זוגיים וקבוצתיים, אימון לנשים בלבד לחיטוב הרגליים ומעלה תכנים און ליין ובלייב. גלית גוטמן סיפרה אשתקד שקרן היא מאמנת הכושר שלה במכון כבר מספר שנים ושבזכותה היא התחילה להתאמן וכשהיא נמצאת בחו”ל קרן מצלמת לה תרגילים.

3ליקי רוזנברג

ליקי רוזנברג. יש לה גם מותג לבגדי כושר

ליקי רוזנברג: אימון קבוצתי באווירה משפחתית

היא מאמנת כושר מוכשרת אבל גם הרבה יותר מזה, היא מרצה בתחום ויש לה מותג לייף סטייל הנקרא “ליקי’ס” שיש בו מבחר גדול של בגדי ים, בגדי כושר ופנאי, והיא האחראית לטרנד שרץ כבר כמה שנים ושעיקרו אימון בקבוצות קטנות ולאו דווקא אימונים אישיים ורואה באימון הקבוצתי הדינמי, באווירה משפחתית נעימה, יציאה לבילוי מבטיח ובריא. ואגב, בסטודיו שלה לא תמצאו מראות, עניין עקרוני אצלה.

את דרכה המקצועית החלה ליקי רוזנברג בהתעמלות מכשירים, והמשיכה באקרובטיקה, התקבלה ללימודים בפנימיית המחוננים של ווינגייט ואף זכתה באליפות ישראל באקרובטיקה, אבל במוקדם פרשה. אחרי השירות הצבאי סיימה תואר ראשון באימון גופני בווינגייט והחלה לאמן בבית בקבוצות קטנות ועברה לסטודיו ענקי בנמל תל-אביב, לשם הגיעו מיטב ידועניות ארצנו: גל גדות, יובל שרף, לירון ויצמן, מיה דגן, שלומית מלכה, רשימה חלקית בהחלט.

4אפרת כהן

אפרת כהן. אלופת אימון הטאבטה

אפרת כהן: אימונים פונקציונליים וריצות ארוכות

סיימה לימודי חינוך גופני בסמינר הקיבוצים, בוגרת קורס חדר כושר בווינגייט ועוד קורס ריצות ארוכות שם. הרזומה הספורטיבי של אפרת כהן כולל, בין השאר, השתתפות במרתונים בעולם, כולל מרתון של 180 ק”מ בהרי האלפים. ההתמחות שלה היא אימונים פונקציונליים ואימוני ריצות ארוכות.

מלבד הסטודיו הפעיל שלה בתל-אביב, שבו היא מעבירה אימונים משולבים של אירובי וכוח, היא גם בעלים של משרד להפקת אירועי ספורט. יש לה תוכניות און ליין שבהם היא מלמדת לרוץ וסרטונים שלה רצים ביוטיוב. בימי הקורונה היא הביאה לקהל האדוק שלה גם אימון טאבטה – אימון קצר ואינטנסיבי, הכולל סטים קשים הנעשים במאמץ מרבי, שנועד לשריפת שומן מוגברת.

5ענת הראל

ענת הראל. ותיקת המאמנות בארץ

ענת הראל: אימוני הריצה ואימון כוח משולב

ממאמנות הכושר הוותיקות והמוערכות בארץ גם בתחום אורח חיים בריא, ומרצה מבוקשת. ענת הראל סיימה לימודים בבית ספר למאמני כושר בווינגייט, אחרי תואר ראשון במדעי המדינה. היא סיפרה בעבר שהתלבטה אם להפוך את האהבה הזאת לפעילות גופנית למקצוע ושהאהבה לתחום ניצחה.

במהלך השנים הגישה תוכניות טלוויזיה בתחום הכושר ולפני שמונה שנים היתה פיינליסטית ב”הישרדות”. יש לה מאות מתאמנות בקבוצות הריצה שלה ברחבי הארץ והיא משלבת באימוני הריצה, אימון כוח משולב. בנוסף, היא מעבירה שנים סדנאות להתנעת אורח חיים בריא וגם תוכניות אימון און ליין בשם Quick Fit, שכל אחת יכולה לעשות אותה בבית בזמנה החופשי ומתאימה גם לכאלה שלא עשו כושר מעולם.

;