fbpx

מה כדאי לך לדעת לפני שאת עושה הגדלת חזה

למראה החזה הנשי יש השפעה עצומה על הביטחון העצמי ועל התחושה הנשית כמעט בכל גיל. בעבר לא ניתן היה לעשות דבר בנידון, אך כיום כמעט כל אחת יכולה לשפר את מראה החזה שלה באמצעות ניתוח להגדלת חזה. הפתרון הנו אידיאלי אך כדאי להיכנס אליו בעיניים פקוחות, להכיר לעומק את השיטות להגדלה ואת הסיכונים השונים כמו גם את ההוראות לתקופת ההחלמה.

בחירת הרופא המנתח

ניתוח להגדלת חזה הוא ניתוח אותו יש לבצע רק אצל מנתח פלסטי המומחה בתחום זה והוא מורשה בנושא בטעם משרד הבריאות. כמו כן, רצוי לבחור רופא שחבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית. את הגדלת החזה מבצעים בסטנדרטים הגבוהים בלבד והתהליך כולל את האבחון הראשוני, את הבדיקות, האשפוז, הליווי וגם הביקורת הרפואית לאחר הניתוח.

תיאום ציפיות לגבי תוצאות

אם החלטת לעבור ניתוח להגדלת חזה כדאי לך לדעת שלאחר הבדיקות הרפואיות אותן יערוך הרופא המומחה, יש לבצע מולו תיאום ציפיות לגבי הניתוח. בשיחת תיאום הציפיות מתקבלות החלטות הרות גורל בנושא גודל השתל, הצורה שלו ומיקום החתך של הניתוח. הרופא המנתח יציע את השתל המתאים ביותר למבנה הגוף והשד הקיים, שכן לכל גוף מתאים סוג אחר של שתל. כדאי להקשיב להמלצת הרופא, שכן הוא יציע את השתל המתאים ביותר למבנה הגוף, לדוגמה, אם על גוף רזה וצר במיוחד יבחרו שתלים גולים מידי, יכולה להתקבל תוצאה סופית שאינה תואמת את ממדי הגוף ואף לא בריאה לגוף.

שיטות הניתוח העיקריות

ישנן שתי שיטות עיקריות לניתוח הגדלת חזה. שיטה אחת הנה במיקום השתל מעל שריר החזה והרופאים בוחרים בשיטה כאשר השד צונח מעט או כשהשתל קטן, בשיטה השנייה מכניסים את השתל מאחורי שריר החזה, כדי ליצור תחושה ומראה של חזה טבעי. בשיטה השנייה ניתן לבצע בדיקות ממוגרפיה ואף להניק ללא כל בעיה.

תהליך ההחלמה

הניתוח עצמו אורך בין שעה לשעתיים, כאשר לאחר הניתוח המטופלת מועברת לחדר התאוששות להשגחה. לאחר הניתוח ניתנות הוראות מדויקות בנוגע לטיפול בחזה לאחר הניתוח – לקיחת תרופות, מריחת משחות נגד זיהומים ושיטות שונות להחשת הליך ההחלמה. לאחר הניתוח יהיו כאבים עבורם ניתן לקחת משככי כאבים ובמשך כמה שבועות לאחר הניתוח יש להשתמש בחזייה תומכת ייחודית לצורך זה. כמו כן, למשך תקופת ההחלמה אין לישון על הבטן או לעסוק בפעילות גופנית.

האם יכולים להיות סיבוכים?

כמו בכל ניתוח פלסטי, גם בניתוח הגדלת חזה יש סיכונים שונים, אם כי מדובר באחד הניתוחים הנפוצים בעולם הרפואה האסתטית והם נחשבים לשכיחים למדי. תאום ציפיות ושמירה על כללי ההחלמה יסייעו לצמצם משמעותית את הסיכונים השונים אך כדאי גם להכיר אותם לפני היציאה לדרך. הסיכונים העיקריים הנם התפתחות של שטפי דם, דימומים, זיהום, שינוי של הפטמות או העור והחלמה איטית של השתלים בשד.

לסיכום, ניתוח להגדלת חזה הוא שכיח במיוחד, ישנם רופאים רבים ומנוסים בתחום אך יש להיכנס לתהליך בעיניים פקוחות, לתאם ציפיות לפני הניתוח, להכיר את הסיכונים השונים וכמובן לפעול על פי הוראות הצוות הרפואי בתקופת ההחלמה.