fbpx

הסבה מקצועית לקראת גיל 40

לא מעט אנשים חווים משבר בגיל 40, אך רבים עוד יותר עוברים שינוי של צמיחה והתפתחות, במיוחד בתחום המקצועי. זו יכולה להיות שחיקה של שנים רבות באותו המקצוע או באותו מקום העבודה, זו יכולה להיות תקרת זכוכית שקשה לפרוץ אותה, זה יכול להיות רצון להתפתחות כלכלית משמעותית או רצון עז להגשים חלום. בכל אחד מהמקרים הללו שינוי תעסוקתי יכול להעלות חששות, אך השינוי יכול להוביל גם לסיפוק גדול.  

לאילו תחומים כדאי לעשות הסבה?

בגיל 40 לא מעט אנשים רוצים להגשים את החלום לקריירה, לעיתים לאחר גידול ילדים או לאחר שנים רבות של עבודה במקצוע שוחק. לא מעט אנשים בוחרים להפוך להיות עצמאיים, על אף הסיכונים שבתחום, לעיתים יציבות כלכלית של הבית וילדים שכבר בגרו מאפשרים זאת. לעומתם, לא מעט אנשים רוצים דווקא לבחור במקצוע שקט, רגוע, בטוח כלכלית ושיש לו ביקוש רחב בשוק העבודה. יש שיבחרו בתחומי שירות שונים ומבוקשים, למשל בתחום הקוסמטיקה, התחום הפרא רפואי ותחומים שונים של אימון, עיצוב וייעוץ. 

מי שמעוניינים לעסוק בתחום מבוקש במיוחד ולהשקיע את הזמן הנדרש בלימודים, יוכלו לבחור במסלול לימודי הנדסאי. בתחום זה ישנם מסלולי לימוד רבים, בהם לימודי הנדסת תוכנה, לימודי הנדסאי בניין, הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים, הנדסאי מכשור רפואי ועוד. תחום זה נחשב מבוקש ביותר על ידי אנשים שעושים הסבה מקצועית כיוון שגם בגיל מאוחר הוא מאפשר דריסת רגל בתחומים כמו הייטק. 

לימודי הנדסאי

התעשיות הטכנולוגיות נמצאות כל הזמן בהתפתחות ובכל תחום יש צורך באנשי לוגיסטיקה, מהנדסים, אנשי ייצור וכמובן מהנדסים. ההכשרה להנדסאי אורכת כשנתיים ובסיומה מקבלים הבוגרים תעודת הנדסאי שמכשיר אותם כאנשי מקצוע המסוגלים לבנות, לפתח, לתפעל ולתחזק ציוד טכנולוגי במגוון רחב של תעשיות. 

בין מגמות הלימוד המבוקשות נמצא את הנדסאי הבניין, הנדסאי החשמל, הנדסאי תעשייה וניהול, הנדסאי תוכנה, הנדסאי מכשור רפואי, הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים והנדסאי מכונות. בכל אחד מהתחומים לומדים תפקיד חשוב בהתפתחות הטכנולוגיות כאשר בוגרי תוכנית הלימודים הם אנשי הקשר בתעשיות בין אנשי הייצור והמהנדסים. כל מסלול הכשרה הינו ספציפי כשמסלולי הלימודים עוסקים בהקניית ידע טכני ופרקטי כדי להוביל לכך שבוגרי הלימודים יהיו אנשי מקצוע מיומנים ובעלי ידע מחקרי, תיאורטי ומעשי כאחד. תוכניות הלימוד מותאמות לצרכי התעשייה והמשק וכוללות ידע בתחום המחשבים, הפיזיקה והמתמטיקה. 

תנאי הקבלה הם בדרך כלל בגרות מלאה, ציון עובר באנגלית ומתמטיקה ברמת 3 יחידות, ציון חיובי בעברית ברמת שתי יחידות לימוד ויותר, תעודת גמר מכינה טכנולוגית ולפעמים גם יש צורך בראיון אישי לפני הקבלה ללימודים. 

מסיימי הלימודים יוכלו להשתלב כהנדסאים בתעשיות רבות ומגוונות בסביבה ממוחשבת ומשרדית, כאשר חלק מהעבודה היא גם בשטח במקרים מסוימים. לאחר בחינות הגמר וקבלת התעודה מומלץ להירשם במרשם ההנדסאים וניתן להתחיל לחפש עבודה כאשר ההיצע גדול במרבית מקצועות ההנדסאי. ניתן להשתלב בעבודה במפעלים ובתעשיות ובהייטק בהתאם להכשרה המקצועית, כמו גם ניתן להשתלב בחברות ציבוריות רבות כאשר השכר הממוצע להנדסאי מתחיל הקרוב לשכר הממוצע במשק, וככל שנצברות יותר שנות ניסיון וותק ניתן להגיע לשכר מכובד של 15,000 ₪ לחודש.