fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2022/06/מיצב-כיסאות-הגאווה.jpg

לרגל חודש הגאווה: מיצב כיסאות פלסטיק בצבעי דגל הגאווה הוצב ברחבת מוזיאון תל-אביב לאמנות

האמן אורי שיפרי-ענבי: “אם הצלחתי לגרום לאנשים להסתכל על הכיסאות קצת אחרת – זו מטרה נעלה מבחינתי”

צילום: מיכאל שבדרון

1מיצב כיסאות הגאווה

מיצב כיסאות הגאווה ברחבת מוזיאון תל-אביב לאמנות ובית אריאלה

אחרי שהציגו מיצב ענקי בנמל תל-אביב בצורת הסרט הוורוד בחודש המודעות לסרטן השד, ואחרי מיצב “לולאת הכיסאות” במרכז אדמונד דה-רוטשילד בתל-אביב, שקושר עם מקרי האלימות שבוצעו עם כיסא הפלסטיק – שני מיצבים שעשו הרבה רעש – חברת “כתר” בשיתוף פעולה עם האמן אורי שיפרין-ענבי יצרו בימים אלה, לכבוד אירועי חודש הגאווה, מיצב חדש של 1,200 כיסאות פלסטיק בצבעי דגל הגאווה.

ברוח השוויון, הגיוון והקבלה, נשזרו אחד בשני הכיסאות במהדורתם הצבעונית לכדי שטיח ענקי המתפרס על פני עשרות מטרים ברחבת הכניסה למוזיאון תל-אביב ובית אריאלה. לבקשתו של שיפרין-ענבי, במסגרת שיתוף הפעולה הפורה שלו עם “כתר”, המיצב יישאר עד סוף החודש ולאחר פירוקו יתרמו הכיסאות לארגונים ועמותות בקהילה הגאה.

2מיצב כיסאות הגאווה

מבט מקרוב על מיצב הגאווה

שיפרין-ענבי, שבימים אלו הציב את “נחש הכיסאות” המפורסם שלו בגלריית העיצוב החדשה ביפו העתיקה SALT, משך הרבה תשומת לב בחודש ינואר האחרון, כאשר במסגרת עבודתו בתערוכה “שׁוֹנוֹת “Miscellaneous – כחלק מפרויקט “החממה” לאמנות ועיצוב של מרכז אדמונד דה-רוטשילד – הציב את מיצב “לולאת הכיסאות” שקושר, כאמור, למקרי האלימות בהם נעשה שימוש בכיסא הכל כך ישראלי.

“הכיסא הזה כל כך אייקוני בתרבות הישראלית, ולפעמים גם ידוע לשמצה בארץ”, אומר שיפרין-ענבי, בוגר התוכנית לפיתוח מקצועי במרכז אדמונד דה-רוטשילד, “ככה שאם הצלחתי, ולו רגע אחד, לגרום לאנשים להסתכל עליו קצת אחרת, לחשוב עליו אחרת או אפילו ‘רק’ להעלות חיוך – זו מטרה נעלה מבחינתי. אני מקווה שהצלחתי לעשות זאת ושאמשיך בכך גם בהמשך. אני רוצה להודות לחברת ‘כתר’ על שיתוף הפעולה, תרומת הכיסאות לפרויקט ובעיקר את תרומתם לארגונים הגאים”.

3מיצב כיסאות הגאווה

האמן אורי שיפרי-ענבי ומיצב כיסאות הגאווה

;