fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2022/06/1סופר-פוד-40-פלוס2.jpg

סופר פוד לנשים: 15 מזונות-על עשירים בחומרים מזינים שאת חייבת לעצמך בגיל 40 פלוס!

מזונות מסוימים טובים במיוחד לבעיות המשפיעות על נשים – כמו עצמות שבירות, גלי חום וסרטן השד. מדריך

1סופר פוד 40 פלוס

צילום אילוסטרציה: Photo by Rayia Soderberg on Unsplash

אכילה בריאה חשובה לכולם, אבל מזונות מסוימים טובים במיוחד לבעיות המשפיעות על נשים – כמו עצמות שבירות, גלי חום וסרטן השד, אם להזכיר רק כמה. “מזונות העל” הללו עשירים בחומרים מזינים (לעיתים קרובות יותר מאחד!) שיעזרו להגן על הגוף שלך ולשמור עליו לעבוד היטב, גם עם הגיל.

אדממה

תרמילי הסויה הטעימים האלה מלאים בסיבים, בשומנים טובים ובתרכובות דמויות אסטרוגן הנקראות איזופלבונים. איזופלבונים יכולים להיות חברים שלך במהלך גיל המעבר. מחקרים הראו כי נשים בגיל המעבר שצורכות כמויות גדולות של מוצרי סויה ואיזופלבונים מסויה סובלות פחות מגלי חום ומדווחות על שיפור באיכות החיים.

קייל

בתוך העלים הירוקים הללו ארוז המון ויטמין K, הפועל עם סידן וויטמין D כדי לשמור על העצמות שלך חזקות ובריאות. במנה אחת יש יותר מ-20% מהכמויות היומיות המומלצות של ויטמינים A ו-C.

עולש או אנדיב

הוא עשיר בנוגדי חמצון המסייעים בשמירה על מערכת החיסון. לצידו, ניתן לצרוך חסה, שגם היא עשירה בנוגדי חמצון חשובים וזולה הרבה יותר. גם קינואה טובה בגיל זה שכן היא מכילה את כל חומצות האמינו החיוניות.

שעועית

יש לה הרבה חלבון, ללא השומן שמגיע עם בשר, והיא עשירים בסיבים. היא יכולה להוריד את לחץ הדם, רמת הסוכר בדם וקצב הלב – כל הדברים שיכולים להוביל למחלות לב.

אשכוליות

הן עשירות ב”פלבנואידים”, אותם נוגדי חמצון המצויים בפירות וירקות רבים, וכן בזרעים ובעשבים רבים. אלה עוזרים להפחית את הסבירות לסוגים מסוימים של שבץ מוחי אצל נשים ועשויים גם לעזור ללב שלך. (גם תפוזים עובדים, אבל באשכולית יש פחות סוכר.) ייתכן שאשכולית אינה שילוב טוב עם התרופה שלך, אז בדקי עם הרופא שלך לפני שאת מכניסה אשכולית לתפריט שלך.

פירות יער ודובדבנים

הם לא רק יפים בוורוד… וסגול, ואדום וכחול. גם בפירות אלה יש פלבנואידים ונוגדי חמצון, שיכולים להגן על תאים בריאים מנזק. פירות יער עוזרים לשמור על המוח שלך חד יותר ככל שאת מתבגרת. בנוסף, את צריכה את ויטמין C שלהם כדי לבנות קולגן, החלבון ששומר על העור שלך מוצק וחלק.

פפאיה

צבעו האדום-כתום מגיע מבטא קרוטן (החומר בגזר) וליקופן (גם בעגבניות ובאבטיח). ליקופן מוריד את הסיכוי לחלות בסרטן צוואר הרחם וסרטן השד. זה גם נוגד חמצון, ושומר על כולסטרול ולחץ דם ברמות בריאות כדי לעזור להדוף מחלות לב.

יוגורט רגיל ודל שומן

את צריכה יותר סידן כשאת מעל גיל 50. ביוגורט יש המון מזה – רק כ-250 גרם יתנו לך יותר משליש מהסידן שלך ליום. חפשי את הסוג המועשר בוויטמין D, כדי לעזור לגוף שלך להשתמש במינרל טוב יותר.

סרדינים

הסרדינים בריאים מאוד לגופנו, והם עשירים בסידן, אשלגן, ברזל, חלבונים, ניאצין וחומצות שומן בריאות וחיוניות. סרדינים הם אחד המזונות העשירים ביותר בסידן. כמות הסידן ב-100 גרם סרדינים דומה לזו שב-250 מ”ל חלב.

זרעי פשתן

זרעי פשתן טחונים מפוצצים בסיבים כמו גם בליגננים, תרכובות צמחיות הפועלות כמו אסטרוגן. אלה יכולים לעזור להפחית את הסיכון לסוגי סרטן מסוימים, כולל סרטן השד. שמן זרעי פשתן הוא דרך מצוינת להשיג את האומגה 3 שלך, אבל הוא לא מגיע עם היתרונות הנוספים למלחמה בסרטן. בדקי עם הרופא שלך לפני שאת מוסיפה זרעי פשתן לתזונה שלך; זה יכול להשפיע על מידת היעילות של תרופות מסוימות.

אגוזי מלך

הם גם עמוסים בחומצות שומן בריאות ועשויות למנוע סרטן כחלק מתזונה מאוזנת. השתמש בהם (או בזרעי פשתן טחונים) כתוספת ליוגורט: שתי ציפורים, מכה אחת.

אבוקדו

כן, הם מלאים בשומן, אבל זה השומן הטוב. למעשה, מחקרים מראים שתזונה עשירה באבוקדו יכולה לעזור להיפטר משומן בטני ולהגן על העיניים והעור. הם עשויים אפילו לעזור בהורדת רמות הכולסטרול ה”רע” ולהגביר את הכולסטרול ה”טוב”.

בטטה

נחושת, סיבים, ויטמין B6, אשלגן, ברזל – בטטה היא החבילה הכוללת. והכי חשוב, הם מלאים בבטא קרוטן, מקור A+ לוויטמין A. כל אלה חשובים לבריאות העיניים, הלב ומערכת החיסון.

תרד

תרד מוריד את הסיכויים שלך לחלות בדמנציה, מחלות לב וסרטן המעי הגס. בתרד יש חומצה פולית, וגם לוטאין. נוגד חמצון זה מגן על העדשה והרשתית בעין שלך ואף עשוי להדוף כמה קמטים.

תותי גוג’י ברי

הגוג’י ברי מחזקים ומשפרים את מערכת החיסון, מסייעים לאזן את רמות הסוכר בדם, משפרים את תפקודי הכבד ומגבירים את קצב חילוף החומרים. הם ידועים כאחד מהאנטי אוקסידנטים החזקים בטבע, יעילים כמדכא תיאבון ומסייעים בירידה במשקל. נחשב לסופר פוד הנוגד הזדקנות ומעלה את רמת החיוניות והאנרגיה.

;